
Η Hitachi Zosen, η Yanmar Power Technology (YPT) και η Mitsui O.S.K. Lines (MOL) έχουν σημειώσει σημαντική πρόοδο στη μάχη κατά των εκπομπών άκαυστου μεθανίου από πλοία που κινούνται με LNG. Μέσα από συνεχείς βελτιώσεις στους καταλύτες και στους κινητήρες, το εν λόγω σχέδιο, που έχει υιοθετηθεί από τη Νέα Ενεργειακή και Βιομηχανική Τεχνολογική Αναπτυξιακή Οργάνωση (NEDO), κατόρθωσε να επιτύχει ποσοστό μείωσης του άκαυστου μεθανίου (methane slip) κατά 93,8%. Το ποσοστό αυτό ξεπερνά κατά πολύ τον αρχικό στόχο του 70%. Η επιτυχία αυτή επιβεβαιώθηκε από τον ClassNK, σηματοδοτώντας την πρώτη φορά που μια τέτοια μέθοδος αναγνωρίζεται παγκοσμίως.
Η μείωση του «methane slip» έχει κριθεί σημαντική για την κλιματική αλλαγή, καθώς το αποτύπωμα του άκαυστου μεθανίου στην ατμόσφαιρα είναι πολλαπλάσιο από εκείνο του διοξειδίου του άνθρακα. Ως εκ τούτου, η βελτίωση των κινητήρων και των καταλυτών που μπορούν να οξειδώσουν το άκαυστο μεθάνιο πριν διαφύγει στην ατμόσφαιρα είναι δύο από τις προσεγγίσεις που εφαρμόζονται για να περιορίσουν το φαινόμενο.
Ήδη από το 2022 η Hitacho Zosen και η Yanmar PT είχαν αναπτύξει το σύστημα καταλυτικής οξείδωσης του μεθανίου και είχαν λάβει την αρχική έγκριση τoυ ΝΚ. Στο πλαίσιο της παρούσας συνεργασίας, η κάθε εταιρεία έχει αναλάβει ξεχωριστούς ρόλους για την καταπολέμηση του φαινομένου. Συγκεκριμένα, η Hitachi Zosen έχει επικεντρωθεί στην ανάπτυξη ενός καταλύτη που θα οξειδώνει το μεθάνιο, με την Yanmar PT να αναζητά τρόπους για την αύξηση της απόδοσής του. Τέλος, η MOL εργάζεται στην εφαρμογή αυτής της τεχνολογίας σε πραγματικά πλοία. Το φθινόπωρο του 2024 θα ξεκινήσει η δοκιμαστική λειτουργία του σε ένα φορτηγό πλοίο μεταφοράς άνθρακα με το όνομα «REIMEI».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στο πλαίσιο της επιταχυνόμενης προσπάθειας για απαλλαγή από τον άνθρακα, η Anemoi Marine Technologies Ltd ανακοινώνει νέα στρατηγική συνεργασία με τη Hafnia Limited, τα…
Με στόχο την ενίσχυση της περιφερειακής συνδεσιμότητας, η Folk Maritime επεκτείνει τον στόλο της επενδύοντας σε τρία επιπλέον πλοία. Η σαουδαραβική εταιρεία παροχής υπηρεσιών…
Οι συνεχείς βροχοπτώσεις καθυστέρησαν τη συγκομιδή σόγιας στην Αργεντινή, με μόνο το 28,7% της σοδειάς να έχει πωληθεί μέχρι τις 7 Μαΐου ‒ πολύ…
Σταθερά πάνω από τον μέσο όρο της ευρωζώνης και της ΕΕ, η ελληνική οικονομία προβλέπεται να διατηρήσει την ισχυρή της δυναμική και να αναπτυχθεί…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία απομακρυσμένης πλοήγησης, βασισμένη στη συνεχή ροή ναυτιλιακών δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, φέρνει η δανική εταιρεία Danelec σε συνεργασία με την DanPilot.…
Παρότι η κυβέρνηση Τραμπ έχει δώσει «σήμα» για αντίο στη Βενεζουέλα και στο πετρέλαιό της, οι κολοσσοί ενέργειας που συμμετέχουν σε projects στη Βενεζουέλα…
Η υπεράκτια μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα εισέρχεται σε νέα εποχή, με την καθέλκυση του «Carbon Destroyer 1», του πρώτου εξειδικευμένου πλοίου CO₂ που…
Ιδιαίτερα καρποφόρο διαφαίνεται το ταξίδι του Αμερικανικού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στη Μέση Ανατολή. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα δεσμεύτηκαν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ