
Ισχυρή σεισμική δόνηση έπληξε την Τρίτη 3 Απριλίου την Ταϊβάν, οδηγώντας στην -μέχρι στιγμής- απώλεια εννέα ζωών, στον τραυματισμό 821 ατόμων, ενώ 50 άνθρωποι παραμένουν αγνοούμενοι.
Η δόνηση ήταν 7,5 βαθμών, σύμφωνα με την Ιαπωνική Μετεωρολογική Υπηρεσία, ή 7,4, σύμφωνα με το Αμερικανικό Γεωλογικό Ινστιτούτο, και 7,2, σύμφωνα με την Μετεωρολογική Υπηρεσία της Ταϊβάν. Μετά τον σεισμό εκδόθηκε προειδοποίηση για τσουνάμι στην Ταϊβάν, στις νήσους της νοτιοδυτικής Ιαπωνίας και σε πολλές επαρχίες των Φιλιππίνων, η οποία στη συνέχεια ήρθη.
Το εστιακό βάθος του υποθαλάσσιου σεισμού, που σημειώθηκε σε ώρα κατά την οποία οι κάτοικοι κατευθύνονταν στη δουλειά τους και τα παιδιά πήγαιναν στο σχολείο, ήταν 15,5 χιλιόμετρα.
Το επίσημο πρακτορείο ειδήσεων μετέδωσε ότι ο σεισμός ήταν ο μεγαλύτερος μετά το 1999 όταν δόνηση μεγέθους 7,6 βαθμών κατέστρεψε 50.000 κτίρια (2.400 νεκροί).
Παράλληλα, εγείρονται ερωτήματα αναφορικά με τις αλυσίδες εφοδιασμού μικροκυκλωμάτων και κατά πόσο θα υπάρχουν προκλήσεις για την παραγωγή και εξαγωγές της Ταϊβάν. Διεθνή δημοσιεύματα αναφέρουν ότι οι μετοχές εταιρειών μικροκυκλωμάτων κατέγραψαν πτώση στον απόηχο της σεισμικής δόνησης.
Η Taiwan Semiconductor Manufacturing διέκοψε μέρος της παραγωγής της. Το ίδιο και η επίσης ταϊβανέζικη United Microelectronics. Στο πλαίσιο αυτό, και δεδομένου ότι τα μικροκυκλώματα είναι ιδιαίτερα ευάλωτα στις δονήσεις, ο πλήρης αντίκτυπος του σεισμού στην παραγωγή των εταιρειών δεν έχει αξιολογηθεί ακόμα πλήρως.
Η επιρρέπεια της Ταϊβαν σε ισχυρές σεισμικές δονήσεις αποτελεί (ακόμα) έναν σημαντικό λόγο διαφοροποίησης των εταιρειών μικροκυκλωμάτων. Τα τελευταία έτη -με αφορμή την κινεζική απειλή- πολλοί είναι εκείνοι που κάνουν λόγο για ανάγκη λειτουργίας μονάδων παραγωγής μικροκυκλωμάτων σε άλλες χώρες εκτός Ταϊβάν.
Σε κάθε περίπτωση, τα μέχρι πρότινος δεδομένα δεν προκαλούν ιδιαίτερη ανησυχία για τις επιπτώσεις του σεισμού στο εμπόριο, καθώς λιμένες και αεροδρόμια δείχνουν ανεπηρέαστα.
*Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ, Economic Times, Al Jazzera,
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πλοίο του πολεμικού ναυτικού του Περού συγκρούστηκε με μια πλατφόρμα άντλησης πετρελαίου της εταιρείας Perenco στον Αμαζόνιο, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν δύο άνθρωποι και…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,2% τον Απρίλιο του 2025, σταθερός σε σύγκριση με τον Μάρτιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική…
Η Ελλάδα παραμένει ισχυρά ελκυστικός προορισμός για την αγορά της κρουαζιέρας, η οποία συνεχίζει να παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη. Σύμφωνα με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος…
Σε μια εποχή που η ναυτιλία αντιμετωπίζει πιέσεις για μείωση εκπομπών και βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, η ιαπωνική Mitsubishi Shipbuilding παρουσιάζει το νέο φεριμπότ…
Η απόφαση επιβολής λιμενικών τελών σε πλοία που πραγματοποιούν port calls στις ΗΠΑ, εφόσον έχουν κατασκευαστεί στην Κίνα ή βρίσκονται υπό κινεζική διαχείριση, έχει…
«Θετικές παραμένουν οι προβλέψεις για το καλοκαίρι του 2025 παρά τις γενικότερες οικονομικές, πολιτικές και γεωπολιτικές αβεβαιότητες. Η Ελλάδα συνεχίζει να αποτελεί έναν ιδιαίτερα…
Η μετάβαση της ναυτιλίας σε μηδενικές εκπομπές βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην υιοθέτηση συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας, με πρόσφατο παράδειγμα την ανακοίνωση της Wasaline για…
Η συμμαχία Κίνας και Ρωσίας στο εμπόριο αναμένεται να ανθίσει ακόμα περισσότερο, ή τουλάχιστον αυτό ονειρεύονται οι Ρώσοι εξαγωγείς. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ