
Ανησυχητικά παραμένουν τα δεδομένα αναφορικά με τα κρούσματα δάγκειου πυρετού, με τη Λατινική Αμερική και δη τη Βραζιλία να βρίσκονται στο επίκεντρο τους τελευταίους μήνες. Η συγκεκριμένη εξέλιξη προκαλεί και ανησυχία και για τα πληρώματα διεθνώς δεδομένου του πρωτεύοντα ρόλου που διαδραματίζουν οι λιμένες της Βραζιλίας στο διεθνές εμπόριο.
Η Λατινική Αμερική και η Καραϊβική οδεύουν να ζήσουν φέτος τη χειρότερη περίοδο του δάγκειου πυρετού που έχει καταγραφεί ποτέ, καθώς την επιδημία ευνοούν η υπερθέρμανση του πλανήτη και το φαινόμενο Ελ Νίνιο, προειδοποίησε χθες Πέμπτη ο Παναμερικανικός Οργανισμός Υγείας (ΠΑΟΥ).
Σε λιγότερους από τρεις μήνες το 2024, οι αρχές της περιφέρειας αυτής ήδη κατέγραψαν πάνω από 3,5 εκατομμύρια κρούσματα και κάπου χίλιους θανάτους από την ιογενή νόσο, που μεταδίδεται στον άνθρωπο μέσω τσιμπήματος θηλυκών κουνουπιών-διαβιβαστών του ιού.
Οι αριθμοί αυτοί προκαλούν «ανησυχία, καθώς τα κρούσματα είναι τριπλάσια από αυτά που είχαν καταγραφεί ως την αντίστοιχη χρονική στιγμή του 2023, χρονιάς-ρεκόρ με πάνω από 4,5 εκατ. κρούσματα», τόνισε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο Δρ. Ζάρμπας Μπαρμπόσα, ο διευθυντής του ΠΑΟΥ, περιφερειακού παραρτήματος του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ).
Το 2024 «πιθανόν» θα είναι «η χειρότερη περίοδος του δάγκειου πυρετού που έχει καταγραφεί ποτέ» στην αμερικανική ήπειρο, πρόσθεσε.
Η ιογενής ασθένεια προκαλεί υψηλό πυρετό και, σε πιο σπάνιες περιπτώσεις, παίρνει σοβαρότερη μορφή, προκαλεί αιμορραγικό πυρετό. Οι θάνατοι είναι γενικά πολύ σπάνιοι, δεν ξεπερνούν το 0,01% του συνόλου των κρουσμάτων.
Πολύ διαδεδομένη σε χώρες με θερμό κλίμα, η νόσος εξαπλώνεται κυρίως σε αστικές και ημιαστικές ζώνες, όπου καταγράφονται από 100 ως 400 εκατομμύρια κρούσματα κάθε χρόνο, σύμφωνα με τον ΠΟΥ. Κάπου 4 δισεκ. άνθρωποι, περίπου ο μισός πληθυσμός της υφηλίου, ζουν σε περιοχές όπου υπάρχει κίνδυνος να μολυνθούν, σύμφωνα με τους αριθμούς των Κέντρων Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών (CDC), της βασικής ομοσπονδιακής υπηρεσίας υγείας των ΗΠΑ.
Η αύξηση του αριθμού των κρουσμάτων επαληθεύεται σε όλες τις χώρες της Λατινικής Αμερικής και της Καραϊβικής, όμως πάνω απ’ όλα σε τρία κράτη του λεγόμενου νότιου κώνου: τη Βραζιλία (81%), την Παραγουάη (6%) και την Αργεντινή (3,4%), όπου καταγράφτηκε το 92% των συνολικών κρουσμάτων και το 87% των θανάτων.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Ντόναλντ Τραμπ και ο Βλαντίμιρ Πούτιν πρόκειται να έχουν σήμερα τηλεφωνική επικοινωνία με στόχο «να τερματιστεί το λουτρό αίματος» στην Ουκρανία, όπως δήλωσε…
Ορόσημο για τη ναυτιλιακή και ναυπηγική βιομηχανία της Γερμανίας αποτελεί η επίσημη έγκριση της EWD Benli Recycling GmbH & Co. KG, η οποία καθίσταται…
Στον δρόμο προς την τελευταία διαδοχική μείωση των επιτοκίων κατά 0,25 της μονάδας βρίσκεται η ΕΚΤ. Με βάση τα σημερινά δεδομένα αναμένεται να γίνει…
Το 2025 αποτελεί έτος προκλήσεων για την αγορά των bulk carriers, δεδομένου ότι η ζήτηση για μεταφορά εμπορευμάτων σημειώνει πτωτική πορεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Με γνώμονα τη στρατηγική της επέκταση στη Μεσόγειο, η NYK οραματίζεται την ανάπτυξη ενός τερματικού σταθμού στην Ισπανία, που θα αποτελέσει διεθνή κόμβο για…
Την ικανοποίησή τους για τις πρόσφατες πολιτικές εξελίξεις εξέφρασαν οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές μέσω σχετικής ανακοίνωσης. Ειδικότερα, η ECSA European Shipowners υπογραμμίζει ότι οι υπουργοί…
Το LNG παραμένει η κύρια επιλογή ναυτιλιακού καυσίμου στις παραγγελίες containerships. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε πρόσφατη ανάρτησή της η Alphaliner, το orderbook των containerships…
Εκπαιδευτικό ιστιοφόρο σκάφος του Πολεμικού Ναυτικού του Μεξικού προσέκρουσε πάνω στη γέφυρα του Μπρούκλιν στη Νέα Υόρκη χθες βράδυ (τοπική ώρα), με αποτέλεσμα 2…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ