
Το μέσο προσδόκιμο ζωής, το οποίο δεν έπαυε να αυξάνεται εδώ και δεκαετίες σε όλη την υφήλιο, μειώθηκε απότομα το 2020 και το 2021, όταν είχε φθάσει στην κορύφωσή της η πανδημία του νέου κορονοϊού, αναφέρει μελέτη που δημοσιεύτηκε την Τρίτη 12 Μαρτίου στην ψηφιακή έκδοση της επιστημονικής επιθεώρησης Lancet.
Σύμφωνα με τη μελέτη, το προσδόκιμο ζωής συρρικνώθηκε το διάστημα αυτό στη συντριπτική πλειονότητα (το 84%) των 200 και πλέον χωρών και περιοχών που εξετάστηκαν από τους ερευνητές, με άλλα λόγια σχεδόν σε όλο τον πλανήτη.
Κατά μέσο όρο, με βάση το σύνολο των δεδομένων που εξετάστηκαν, το προσδόκιμο ζωής μειώθηκε κατά ενάμισι χρόνο και πλέον κατά κεφαλήν το 2020-2021 (-1,6 έτος). Αυτό μεταφράζεται σε πλεονάζουσα θνησιμότητα 15,9 εκατομμυρίων θανάτων, μέγεθος κατά τι υψηλότερο από τα περίπου 15 εκατ., τον αριθμό αναφοράς του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ).
«Σε ό,τι αφορά τους ενήλικους παγκοσμίως, η πανδημία της COVID είχε αντίκτυπο που δεν χωράει καμιά σύγκριση εδώ και μισό αιώνα, ακόμη κι αν ληφθούν υπόψη πόλεμοι και φυσικές καταστροφές», υπογραμμίζει ο βασικός συγγραφέας της μελέτης αυτής, ο Όστιν Σουμάχερ του Institute for Health Metrics and Evaluation (IHME).
Ωστόσο, αυτό το είδος μελέτης δεν επιτρέπει να γίνει σαφής διάκριση ανάμεσα στους θανάτους που οφείλονταν άμεσα στη νόσο και σε αυτούς που οφείλονταν στις συνέπειές της και στους περιορισμούς που εφαρμόστηκαν για να περιοριστεί η εξάπλωση της πανδημίας.
Σε άλλα πεδία, η μελέτη φέρνει μάλλον καλές ειδήσεις: η παιδική θνησιμότητα συνέχισε να μειώνεται την υπό εξέταση περίοδο.
Μεταξύ των παιδιών κάτω των πέντε ετών, καταγράφτηκαν 500.000 λιγότεροι θάνατοι το 2021 από ό,τι το 2019.
Η Χμουέ Χμουέ Κιου, άλλη ερευνήτρια του IHME, κάνει λόγο για «εξαιρετική πρόοδο» αναφερόμενη στο δεδομένο αυτό, ενώ κρίνει πως πλέον η προτεραιότητα πρέπει να δοθεί στην αποτροπή «της επόμενης πανδημίας» και «στη μείωση των μεγάλων ανισοτήτων από τη μια χώρα στην άλλη ως προς την υγεία».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πρόσφατη ανακοίνωση της Hanwha Engine για την παραγωγή της πρώτης παγκοσμίως μηχανής διπλού καυσίμου X-DF με τεχνολογία μεταβλητού λόγου συμπίεσης (Variable Compression Ratio…
Ένα σημαντικό βήμα για την τεχνολογία αυτόνομων ρομπότ βαθέων υδάτων που ανοίγει τον δρόμο για αποστολές σε εξαιρετικά απαιτητικά περιβάλλοντα ανακοινώθηκε πρόσφατα από την…
Το τρέχον έτος, η αμερικανική παραγωγή καλαμποκιού έχει ανέλθει σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα και διαμορφώθηκε σε 425 εκατ. τόνους. Ωστόσο, παρά την αύξηση κατά…
Η χρήση της αμμωνίας για την πρόωση των πλοίων έχει πλέον ξεπεράσει το στάδιο της θεωρίας και έχει σταδιακά αναδυθεί ως μια ενδεχόμενη ενναλακτική…
Σε 1,7% ανήλθε ο ρυθμός ανάπτυξης του 2ου τριμήνου, σε ετήσια βάση στη χώρα μας όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Αυξημένες…
Με γνώμονα την καθετοποίηση των δραστηριοτήτων του, ο κολοσσός POSCO Group φαίνεται να εξετάζει την είσοδό του στο ναυτιλιακό επιχειρείν. Συγκεκριμένα, η POSCO εξετάζει…
Οι χώρες της ΕΕ εξετάζουν το ενδεχόμενο μιας δεκαετούς καθυστέρησης στην καθιέρωση φόρων αναφορικά με τα καύσιμα των αερομεταφορών και της ναυτιλίας, αναφέρει δημοσίευμα…
Οι διελεύσεις πλοίων από τα Στενά του Μπαμπ ελ Μάντεμπ τον περασμένο μήνα έφτασαν στο υψηλότερο επίπεδό τους από τον Ιανουάριο του 2024, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ