
Οι ανακατατάξεις στη ναυτιλία γραμμών αποτελούν τελευταία τη νόρμα, καθώς οι συμμαχίες που σχηματίζονται έρχονται να αλλάξουν τον χάρτη των θαλάσσιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων.
Δεν έχει περάσει άλλωστε καιρός από την ανακοίνωση της σύστασης της νέας συμμαχίας «Gemini Cooperation» και την αντίστοιχη ανακοίνωση για την παράταση της συνεργασίας της CMA CGM με την Ocean Alliance, ενώ μόλις πέρυσι Maersk και MSC γνωστοποίησαν ότι από το επόμενο έτος θα τραβήξουν χωριστούς δρόμους, δίνοντας τέλος στην 2M Alliance.
Mε βάση τις τρέχουσες αυτές εξελίξεις, η αμερικανική συμβουλευτική εταιρεία AlixPartners ρίχνει στο τραπέζι μια νέα πρόταση. Σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ, η AlixPartners προτείνει η THE Alliance, ούσα η ασθενέστερη liner συμμαχία, να συστρατευτεί με την MSC.
Όπως προαναφέρθηκε, η MSC θα λειτουργεί μόνη της μετά τη διάλυση της συμμαχίας 2M, ενώ η Maersk ένωσε τις δυνάμεις της με τη Hapag-Lloyd. Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω, τα υπόλοιπα μέλη της THE Alliance, δηλαδή η ONE, η HMM και η Yang Ming, θα διαθέτουν συνδυασμένη μεταφορική ικανότητα μόλις 2,5 εκατ. TEUs εν τη απουσία της γερμανικής εταιρείας και ίσως χρειαστούν ένα νέο μέλος για να παραμείνουν ανταγωνιστικές.
Η AlixPartners υπογραμμίζει ότι, στην περίπτωση που η MSC παραμείνει ανεξάρτητη, η αναδιάταξη θα οδηγήσει σε τέσσερις διαφορετικούς συνασπισμούς, που θα ανταγωνίζονται μεταξύ τους στα key head-haul trades, γεγονός που θα λειτουργήσει ως φρένο στις αυξήσεις των ναύλων.
Στο ίδιο μήκος κύματος και η Linerlytica, η οποία σημειώνει ότι η Οcean Alliance εδραιώνει τη θέση της ως η μεγαλύτερη συμμαχία στην αγορά μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, με χωρητικότητα άνω των 4 εκατ. TEUs, δίνοντάς της σημαντικό προβάδισμα έναντι των αντιπάλων της τόσο στις γραμμές του Ειρηνικού όσο και στις γραμμές Ασίας-Ευρώπης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ