
Οι ανακατατάξεις στη ναυτιλία γραμμών αποτελούν τελευταία τη νόρμα, καθώς οι συμμαχίες που σχηματίζονται έρχονται να αλλάξουν τον χάρτη των θαλάσσιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων.
Δεν έχει περάσει άλλωστε καιρός από την ανακοίνωση της σύστασης της νέας συμμαχίας «Gemini Cooperation» και την αντίστοιχη ανακοίνωση για την παράταση της συνεργασίας της CMA CGM με την Ocean Alliance, ενώ μόλις πέρυσι Maersk και MSC γνωστοποίησαν ότι από το επόμενο έτος θα τραβήξουν χωριστούς δρόμους, δίνοντας τέλος στην 2M Alliance.
Mε βάση τις τρέχουσες αυτές εξελίξεις, η αμερικανική συμβουλευτική εταιρεία AlixPartners ρίχνει στο τραπέζι μια νέα πρόταση. Σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ, η AlixPartners προτείνει η THE Alliance, ούσα η ασθενέστερη liner συμμαχία, να συστρατευτεί με την MSC.
Όπως προαναφέρθηκε, η MSC θα λειτουργεί μόνη της μετά τη διάλυση της συμμαχίας 2M, ενώ η Maersk ένωσε τις δυνάμεις της με τη Hapag-Lloyd. Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω, τα υπόλοιπα μέλη της THE Alliance, δηλαδή η ONE, η HMM και η Yang Ming, θα διαθέτουν συνδυασμένη μεταφορική ικανότητα μόλις 2,5 εκατ. TEUs εν τη απουσία της γερμανικής εταιρείας και ίσως χρειαστούν ένα νέο μέλος για να παραμείνουν ανταγωνιστικές.
Η AlixPartners υπογραμμίζει ότι, στην περίπτωση που η MSC παραμείνει ανεξάρτητη, η αναδιάταξη θα οδηγήσει σε τέσσερις διαφορετικούς συνασπισμούς, που θα ανταγωνίζονται μεταξύ τους στα key head-haul trades, γεγονός που θα λειτουργήσει ως φρένο στις αυξήσεις των ναύλων.
Στο ίδιο μήκος κύματος και η Linerlytica, η οποία σημειώνει ότι η Οcean Alliance εδραιώνει τη θέση της ως η μεγαλύτερη συμμαχία στην αγορά μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, με χωρητικότητα άνω των 4 εκατ. TEUs, δίνοντάς της σημαντικό προβάδισμα έναντι των αντιπάλων της τόσο στις γραμμές του Ειρηνικού όσο και στις γραμμές Ασίας-Ευρώπης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τουλάχιστον τέσσερις άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και άλλοι 38 αγνοούνται μετά το ναυάγιο πορθμείου χθες, Τετάρτη 2 Ιουλίου, το οποίο μετέφερε 65 ανθρώπους…
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ