
Με στόχο τη συνέχιση της αναπτυξιακής πορείας της παγκόσμιας οικονομίας, καθίσταται αναγκαίο να επιταχυνθούν οι επενδύσεις. Προκειμένου να γίνει αυτό, η χαλάρωση της νομισματικής πολιτικής κρίνεται απαραίτητη από τη Wood Mackenzie, η οποία σε πρόσφατη ανάλυσή της εστιάζει στους παράγοντες που επιδρούν σημαντικά στο outlook της παγκόσμιας οικονομίας.
Η ισχυρότερη οικονομία του πλανήτη κατέγραψε άνοδο 2,5% το 2023, ενώ αναμένεται να επιμείνει σε ανοδική ‒όμως επιβραδυνόμενη‒ πορεία και το 2024. Παραμένοντας στη Δύση, το μεγάλο ερωτηματικό παραμένει η Ευρώπη, όπου πληθώρα οικονομιών βρίσκονται σε τεχνική ύφεση (π.χ. Γερμανία).
Παράλληλα, ερωτηματικά εγείρονται και αναφορικά με την πορεία της κινεζικής οικονομίας. Το 2023, η ισχυρότερη οικονομία του πλανήτη κατέγραψε ανάπτυξη μεγαλύτερη του 5% και έχει θέσει εξίσου φιλόδοξους στόχους για το 2024. Η Wood Mackenzie φαίνεται να συμφωνεί έως έναν βαθμό, θεωρώντας ότι η κινεζική οικονομία θα καταγράψει άνοδο της τάξεως του 4,6-5,2% το 2024.
Περνώντας στο ‒από ό,τι φαίνεται‒ βαρύ χαρτί της παγκόσμιας οικονομίας, την Ινδία, η εγχώρια ζήτηση παραμένει σε ισχυρά επίπεδα και ενισχύει την οικονομική πορεία. Οι αγορές αναμένουν και τα αποτελέσματα των ερχόμενων εκλογών που, εφόσον λήξουν με νίκη του Ναρέντρα Μόντι, θα φέρουν ένα πακέτο μεταρρυθμίσεων που γεννούν περαιτέρω αισιοδοξία.
Τέλος, στους κυριότερους κινδύνους για την παγκόσμια οικονομία συγκαταλέγονται η κλιμάκωση της έκρυθμης γεωπολιτικής κατάστασης και τα spillover φαινόμενά της (π.χ. Μέση Ανατολή και Ερυθρά Θάλασσα), καθώς και η αβεβαιότητα που επικρατεί στο πολιτικό προσκήνιο ενόψει πληθώρας εκλογών σε ισχυρές οικονομίες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η οικογένεια του αείμνηστου Κωνσταντίνου Ι. Λύρα προέβη σε δύο σημαντικές δωρεές προς τον Δήμο Οινουσσών. Συγκεκριμένα, οι δωρητές διαθέτουν δύο ακίνητα σε κεντρικά…
Την ευκαιρία να συμμετάσχει στην 83η συνεδρίαση της Marine Environment Protection Committee (MEPC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), είχε η Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος…
Το Κίεβο είναι έτοιμο να υπογράψει συμφωνία για τα ορυκτά με την Ουάσινγκον και αυτό ενδέχεται να γίνει αργότερα σήμερα, σύμφωνα με πηγές. «Νομίζω…
Το φράγμα των 6.500 πλοίων έσπασε ο στόλος των containerships, με τη μεταφορική του ικανότητα να ξεπερνά τα 31,1 εκατ. TEUs. Tην ίδια ώρα,…
Με την εστίαση του Ντόναλντ Τραμπ στα ορυκτά καύσιμα, και δη στο πετρέλαιο, οι κολοσσοί ενέργειας των ΗΠΑ δρομολογούν νέες επενδύσεις διεθνούς κλίμακας. Ειδικότερα,…
Η πρόωση υποβοηθούμενη από τον άνεμο, σε συνδυασμό με 100% βιοκαύσιμο, μειώνει σημαντικά το ανθρακικό αποτύπωμα. Χάρη στην εφαρμογή αυτών των τεχνολογιών αιχμής, το…
Η εποχικότητα συχνά επιδρά ποικιλοτρόπως στις επιδόσεις της ναυλαγοράς των bulk carriers. Ειδικότερα, το διάστημα Απριλίου-Μαΐου συνιστά μια μεταβατική περίοδο για την αγορά, η…
Πτώση 12% στις τιμές βασικών εμπορευμάτων το 2025 και ένα επιπλέον 5% για το 2026 βλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα εν μέσω εξασθένησης της οικονομικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ