
Παρά τις διεθνείς προσπάθειες και εξαγγελίες για περιορισμό του άνθρακα από το ενεργειακό μείγμα, η ζήτηση για το ορυκτό καύσιμο βαίνει αυξανόμενη.
ΗΠΑ και Κίνα μάλιστα οδηγούν τη ζήτηση, καθώς οι δύο ισχυρότερες οικονομίες του πλανήτη αύξησαν τις εισαγωγές τους πέρυσι, ενώ επενδύουν και στην αύξηση της παραγωγής τους. Αντιθέτως, η Ινδία διαφαίνεται ότι θα μειώσει φέτος τις εισαγωγές της για πρώτη φορά μετά το ξέσπασμα της Covid-19.
Αποτέλεσμα της ισχυρής ζήτησης για άνθρακα είναι η τόνωση της ζήτησης των Capesizes, τα οποία δραστηριοποιούνται στο εμπόριο του ορυκτού καυσίμου. Καθώς το 2023 αποτέλεσε ένα δραστήριο έτος για τις αγοραπωλησίες Capesizes, οπότε έλαβαν χώρα 100 συναλλαγές, για το 2024 η τάση παραμένει ίδια. Εντός του έτους έχουν αλλάξει χέρια 24 Capesizes, ξεπερνώντας σε αριθμό τις αγοραπωλησίες του α’ τριμήνου του 2023 και αγγίζοντας τους αριθμούς του α’ εξαμήνου του 2022.
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες είναι ιδιαίτερα ενεργοί και στην εν λόγω αγορά, έχοντας αγοράσει οκτώ πλοία και έχοντας πουλήσει έξι εντός του έτους. Τα υγιή επίπεδα ναύλων των Capesizes πυροδοτούν το ενδιαφέρον για νέες αγορές. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Baltic Capesize Timecharter Average κινείται σταθερά πάνω από τα $10.000/ημέρα από τις 8 Σεπτεμβρίου και πλέον διαμορφώνεται σε $32.985/ημέρα. Αφαιρώντας τα OPEX ($5.669/ημέρα) και τα ημερήσια κόστη δεξαμενισμού ($404/ημέρα), τα ημερήσια EBITDA ενός Capesize ανέρχονται στα $26.912 ή $9,8 εκατ. ετησίως. Ο αριθμός αυτός αντιπροσωπεύει το 25% της τρέχουσας αξίας ενός ιαπωνικού Capesize ηλικίας δέκα ετών. Αντίστοιχα, κατά το α’ τρίμηνο του 2022, τα ετήσια EBITDA ενός Capesize είχαν διαμορφωθεί σε $3 εκατ. ή 10% της αξίας ενός ιαπωνικού Capesize. Τέλος, το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, τα ετήσια EBITDA ήταν μόλις στο $1 εκατ. ή 4% της αξίας ενός ιαπωνικού Capesize δέκα ετών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
H Αμερικανική Ακτοφυλακή (USCG) με πρόσφατη ανακοίνωσή της, υπενθύμισε στη ναυτιλιακή βιομηχανία, τα αυτονόητα. Ότι τα ανταλλακτικά αλλά και τα αναλώσιμα στα διάφορα συστήματα…
Ο συνδυασμός προηγμένων συστημάτων διαχείρισης ενέργειας με τεχνολογίες πρόωσης που διαθέτουν ελάχιστο ή και μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα αποτελεί πλέον κρίσιμο και αναγκαίο βήμα για…
Το αναθεωρημένο πλαίσιο για την επιβολή τελών σε ναυπηγημένα στην Κίνα πλοία κατέστη γνωστό την περασμένη εβδομάδα. Καθώς η αντίστροφη μέτρηση για τον Οκτώβριο…
Σε μερικώς πτωτική πορεία βρίσκεται η ναυλαγορά των containerships, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να διαμορφώνεται στα $2.157/FEU την εβδομάδα με πέρας…
Σε νέες στρατηγικές κινήσεις προχώρησε πρόσφατα ο μαλαισιανός κολοσσός Petronas. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η Petronas προέβη στην υπογραφή έντεκα μνημονίων συνεργασίας (MoUs),…
Οι λιμένες της Αυστραλίας φαίνεται να κεντρίζουν το ενδιαφέρον του δισεκατομμυριούχου Γκαουτάμ Αντάνι, καθώς ο ινδικός όμιλος Adani επεκτείνει δυναμικά την παρουσία του στο…
Την άμεση διερεύνηση του τραγικού δυστυχήματος στο λιμάνι της Πάτρας όπου μια 47χρονη επίκουρος ναυτικός επιβατηγού πλοίου έχασε τη ζωή της όταν παρασύρθηκε θανάσιμα…
47χρονη ημεδαπής καταγωγής ναυτικός μέλος πληρώματος Ε/Γ-Ο/Γ σημαίας Ιταλίας τραυματίστηκε θανάσιμα κατά τη διαδικασία φορτοεκφορτώσης τράκτορα με επικαθήμενο στο λιμάνι της Πάτρας.
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ