
Κορυφαίος λιμένας της Ευρώπης παραμένει εκείνος του Ρότερνταμ, βάσει των πρόσφατων στοιχείων της ΕΕ για τη διαχείριση εμπορευμάτων σε λιμένες της Γηραιάς Ηπείρου.
Ειδικότερα, το β’ τρίμηνο του 2023, το Ρότερνταμ διαχειρίστηκε 99 εκατ. τόνους εμπορευμάτων και παρέμεινε στην κορυφή των λιμένων της Ευρώπης σε όρους διαχείρισης εμπορευμάτων. Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι, από το β’ τρίμηνο του 2022 έως και το β’ τρίμηνο του 2023, η διαχείριση εμπορευμάτων στον λιμένα κατέγραψε αλλεπάλληλες πτώσεις.
Την ίδια ώρα, δεύτερος κορυφαίος λιμένας παραμένει εκείνος της Αμβέρσας-Μπριζ, με τη διαχείριση εμπορευμάτων να αγγίζει τους 62 εκατ. τόνους. Στην τρίτη θέση βρέθηκε το Αμβούργο (26 εκατ. τόνοι) και στην τέταρτη το Άμστερνταμ (21 εκατ. τόνοι). Και στους τρεις λιμένες έχει καταγραφεί πτωτική πορεία σε σύγκριση με το β’ τρίμηνο του 2022.
Παράλληλα, στην πέμπτη θέση βρέθηκε ο λιμένας του Γκντανσκ στην Πολωνία, ο οποίος βρίσκεται σε αναπτυξιακή ρότα. Η διαχείριση εμπορευμάτων στον πολωνικό λιμένα διαμορφώθηκε στους 20 εκατ. τόνους, επίπεδα που συνιστούν ετήσια άνοδο της τάξεως του 51%.
Όσον αφορά συγκεκριμένα εμπορεύματα, για χύδην υγρά φορτία και χύδην ξηρά φορτία, ο λιμένας του Ρότερνταμ βρέθηκε στην κορυφή (περίπου 50 εκατ. και 16 εκατ. τόνοι αντίστοιχα). Ωστόσο, στο μέτωπο των μεγάλων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, κορυφαίο προορισμό αποτέλεσε ο λιμένας Αμβέρσας-Μπριζ (σε όγκο εμπορευμάτων). Ο λιμένας του Ρότερνταμ βρέθηκε στην κορυφή και στα containerships μεγάλου μεγέθους, σε όρους εμπορευματοκιβωτίων.
Σε όρους εμπορευματοκιβωτίων, στην πεντάδα των κορυφαίων ευρωπαϊκών λιμένων εισέρχεται και ο Πειραιάς. Το β’ τρίμηνο του 2023, ο Πειραιάς διαχειρίστηκε περισσότερα από 1,2 εκατ. TEUs. Μάλιστα, τα εν λόγω επίπεδα αποτελούν ετήσια αύξηση 5%
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι ιδιοκτήτες και οι διαχειριστές πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εξακολουθούν να αποφεύγουν τη Διώρυγα του Σουέζ, σύμφωνα με πρόσφατα δεδομένα της Alphaliner. Είναι χαρακτηριστικό ότι,…
Σε «ορμητήριο» για την επέκταση της CMA CGM στα logistics της Ανατολικής Μεσογείου φαίνεται να εξελίσσεται ο λιμένας της Λαττάκειας στη Συρία, καθώς η…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία κατακλύζεται τα τελευταία χρόνια από νέες τεχνολογίες, η ανάπτυξη αυτόνομων πλοίων φαίνεται να κεντρίζει ιδιαίτερα το ενδιαφέρον της Νότιας Κορέας.…
Ανοδική πορεία κατέγραψε η ζήτηση για αερομεταφορές το α΄ τρίμηνο του 2025. Ειδικότερα, σύμφωνα με δεδομένα της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ), η ζήτηση των…
Στα νεότευκτα πλοία συνεχίζουν να εστιάζουν δίχως παύση οι κολοσσοί της liner ναυτιλίας. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα του Reuters, η OOCL προχώρησε σε…
Η ναυλαγορά των LNG carriers πρόσφατα βυθίστηκε σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, με την ανάκαμψη των ναύλων να μην έχει λάβει χώρα ακόμη. Ειδικότερα, σύμφωνα…
Γεγονός πρέπει να θεωρείται πλέον η δημιουργία της μεγαλύτερης εταιρείας logistics παγκοσμίως, καθώς η δανική DSV ολοκλήρωσε αισίως την εξαγορά της DB Schenker. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Αναμφισβήτητα, ο Ελευθέριος Βενιζέλος (1864-1936) δεσπόζει ως μία από τις πλέον εμβληματικές πολιτικές φυσιογνωμίες στη σύγχρονη ελληνική ιστορία. Η διαδρομή του, από τις Μουρνιές…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ