
Τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς του Round Table της διεθνούς ναυτιλίας εξέφρασαν οι επικεφαλής των ICS, INTERTANKO, INTERCARGO και BIMCO στο 14ο ετήσιο ναυτιλιακό συνέδριο της Capital Link, που έλαβε χώρα στην Αθήνα την Πέμπτη 8 Φεβρουαρίου.
Η συζήτηση του πάνελ επικεντρώθηκε στη μετάβαση της ναυτιλίας στην απανθρακοποίηση και στον αντίκτυπο της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα. Σε σχετική τοποθέτηση, ο κ. Φαφαλιός ανέφερε ότι ο διεθνής νομοθέτης δεν θα πρέπει να «καταστρέψει» την αποδοτικότητα των υπαρχόντων ναυτιλιακών μοντέλων, συμπληρώνοντας ότι η πράσινη πρόοδος θα πρέπει να αντιμετωπιστεί με ρεαλισμό αλλά και αισιοδοξία. Ιδιαίτερα για την αγορά των bulk carriers, επισήμανε ότι βρίσκεται κοντά στην επίτευξη των πράσινων στόχων με ορίζοντα το 2030. Σε ερώτηση για τον ρόλο της ψηφιοποίησης στο εγγύς μέλλον, ο πρόεδρος της INTERCARGO σχολίασε ότι θα αλλάξει σημαντικά αρκετές λειτουργίες των πλοίων, ωστόσο ο ανθρώπινος παράγοντας θα έχει πάντα τον τελευταίο λόγο.
Από την πλευρά του, ο κ. Nikolaus Schües, πρόεδρος της BIMCO, εμφανίστηκε αισιόδοξος για την επόμενη μέρα του κλάδου για τρεις λόγους, όπως τόνισε. Ο πρώτος είναι ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία από τη φύση της είναι αποδοτική. Παράλληλα, έχει ήδη σημειωθεί μεγάλη πρόοδος αναφορικά με τη μείωση των εκπομπών των πλοίων, με τον κ. Schües να τονίζει ότι τα βιοκαύσιμα αποτελούν μια άμεση λύση σε σχέση με καύσιμα όπως για παράδειγμα η αμμωνία. Ο τρίτος παράγοντας αισιοδοξίας, κατά την άποψή του, είναι ότι η δημόσια εικόνα της ναυτιλίας έχει βελτιωθεί σε σχέση με πέντε χρόνια πριν.
Ο κ. Emanuele Grimaldi, πρόεδρος του ICS, επικεντρώθηκε στις ελλείψεις της εφοδιαστικής αλυσίδας στην Ευρώπη, που δυσχεραίνουν την ενεργειακή μετάβαση των θαλάσσιων μεταφορών. Όπως χαρακτηριστικά υπογράμμισε, στην Ευρώπη δεν είναι εγκατεστημένες εταιρείες παραγωγής μπαταριών ή μικροκυκλωμάτων, η συντριπτική πλειονότητα των οποίων συγκεντρώνονται στην Ασία. Ο Ιταλός πλοιοκτήτης σημείωσε ότι οι νομοθέτες είναι αρκετά πιο «σκληροί» απέναντι στη ναυτιλία και στο μερίδιο που της αναλογεί σχετικά με τις εκπομπές επιβλαβών αερίων, όταν η αντίστοιχη συμβολή των οδικών μεταφορών είναι αισθητά μεγαλύτερη.
Ο πρόεδρος της INTERTANKO, κ. Paolo d’Amico, φάνηκε αισιόδοξος ότι η μετάβαση της παγκόσμιας οικονομίας σε μορφές ενέργειας με χαμηλότερο ανθρακικό αποτύπωμα δεν θα επηρεάσει τη ζήτηση για δεξαμενόπλοια. Στο ίδιο μήκος κύματος με τα λεγόμενα του κ. Φαφαλιού αναφορικά με την ψηφιοποίηση, σημείωσε ότι έγκειται στην προετοιμασία και στην οργάνωση κάθε εταιρείας το πώς θα επωφεληθεί από τα ψηφιακά εργαλεία, ενώ ο ανθρώπινος παράγοντας θα συνεχίσει να διαδραματίζει καίριο ρόλο.
Η συζήτηση έκλεισε με τις τελευταίες εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα. Ο πρόεδρος της BIMCO υπογράμμισε τρεις πτυχές της κρίσης: α) το γεγονός ότι διακόπτεται η ελεύθερη ναυσιπλοΐα, β) οι ναυτικοί τίθενται σε κίνδυνο για τον οποίο δεν ήταν προετοιμασμένοι και γ) οι επιθέσεις δεν στοχεύουν πλέον μόνο πλοία ισραηλινών συμφερόντων. Ο κ. Schües εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του στις χώρες που με τις ναυτικές τους δυνάμεις επιχειρούν να εξομαλύνουν την κατάσταση στην ευρύτερη περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας.
Συντονιστής του πάνελ ήταν ο κ. Ugo Salerno, Executive Chairman του RINA.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ακόμη μία σπουδαία επιτυχία, πρόσθεσε στην καριέρα του ο Στέφανος Ντούσκος. Ο Ελληνας Ολυμπιονίκης της κωπηλασίας, κατέκτησε το αργυρό μετάλλιο στον τελικό του σκιφ…
Η μέση αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη αναμένεται να ξεπεράσει τον 1,5° Κελσίου σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή κατά την περίοδο 2025-2029, προβλέπει…
Για ακόμα ένα έτος, παρότι επιβραδυνόμενες, οι παραγγελίες containerships συνεχίζονται, καθώς εταιρείες-κολοσσοί της ναυτιλίας τακτικών γραμμών επενδύουν στρατηγικά στην επέκταση και στην ανανέωση των…
Σιδηροδρομική γέφυρα κατέρρευσε τη νύχτα του Σαββάτου 31 Μαΐου 2025 προς Κυριακή 1η Ιουνίου, στη ρωσική περιφέρεια Κουρσκ (νοτιοδυτικά), η οποία γειτονεύει με την…
Οριακές είναι οι μεταβολές που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LNG carriers, με την ψαλίδα Ανατολής και Δύσης να επιμένει. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της…
Το κινεζικό ναυπηγείο Zhoushan Changhong International παρέδωσε στην MSC, την προηγούμενη εβδομάδα, το νεότευκτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «MSC LEILA», μεταφορικής ικανότητας 11.480 TEUs. Το…
Με πλήρη επιτυχία ολοκλήρωσε τις θαλάσσιες δοκιμές του το πρώτο Aframax δεξαμενόπλοιο αιολικής πρόωσης. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης…
Με ταχύτατους ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση του στόλου των πλοίων διπλού καυσίμου της Cosco, καθώς ο κινεζικός κολοσσός γιόρτασε πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ