
Ενώ οι διαπραγματεύσεις για την πώληση της HMM πλησιάζουν στο τέλος τους, νέες αβεβαιότητες αναδύονται για την ολοκλήρωση του deal, μετά τις πρόσφατες εξελίξεις στις συμμαχίες των εταιρειών τακτικών γραμμών.
Δημοσίευμα του Business Korea σημειώνει ότι η κοινοπραξία Harim, συμπεριλαμβανομένων των Pan Ocean και JKL Partners, ζήτησε μια παρουσίαση από τους πωλητές της HMM, μεταξύ των οποίων η Korea Development Bank (KDB) και η Korea Ocean Business Corporation, σχετικά με την ανταπόκριση του νοτιοκορεατικού μεταφορέα στη νέα συμμαχία των Maersk και Hapag-Lloyd και την έξοδο της τελευταίας από τη The Alliance. Ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν κατέστη εφικτό, καθώς οι πωλητές αρνήθηκαν να παρουσιάσουν τις κινήσεις της διοίκησης της HMM χωρίς να έχει οριστικοποιηθεί η συμφωνία.
Η Hapag-Lloyd ηγούνταν της The Alliance, στην οποία συμμετείχαν επίσης η HMM, η ONE και η Yang Ming. Ωστόσο, η πρόσφατη προσχώρηση της γερμανικής εταιρείας στην Gemini Cooperation ήρθε να αλλάξει τα δεδομένα στη ναυτιλία γραμμών. Η δημιουργία της νέας συμμαχίας, που θα αναδιαμορφώσει τις παγκόσμιες συμμαχίες στη liner ναυτιλία, έχει καταστήσει «θολό» το επιχειρηματικό περιβάλλον της HMM. Η HMM διαχειριζόταν από κοινού με τη Hapag-Lloyd το μεγαλύτερο μέρος της κίνησης προς την Ευρώπη. Το δημοσίευμα αναφέρει ότι, σε περίπτωση που η HMM δεν συμπεριληφθεί στη νέα συμμαχία με άλλους ευρωπαϊκούς μεταφορείς, η βιωσιμότητά της εν μέσω υψηλού ανταγωνισμού θα συναντήσει σημαντικές προκλήσεις. Η Harim θεωρεί ότι η HMM δεν έχει προετοιμαστεί καλά για την αναπροσαρμογή της συμμαχίας και ως εκ τούτου θα δυσκολευτεί να διαχειριστεί την όλη κατάσταση όταν υπογραφεί η συμφωνία πώλησης.
Από την άλλη, τα μετοχικά σχήματα της HMM υποστηρίζουν ότι η συμφωνία έχει καθυστερήσει λόγω της οικονομικής αδυναμίας της Harim. Στην πραγματικότητα, η Harim πρέπει να αντλήσει 5 δισ. γουόν σε νέα κεφάλαια, εκδίδοντας μεταξύ άλλων και νέες μετοχές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Δύο από τις πιο αγαπημένες και θαυμαστές προσωπικότητες της σύγχρονης ελληνικής ναυτιλίας εντάχθηκαν στο Πάνθεον της Ελληνικής Ναυτιλίας. Η Αθηνά Μαρτίνου (1927-2024) και ο…
Την Τετάρτη 14 Μαΐου 2025, ο Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Δημήτριος – Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, βράβευσε το πλήρωμα της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων (ΣΝΔ), που κατέκτησε…
Παρότι το μέλλον της παγκόσμιας οικονομίας παραμένει θολό, η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου σκαρφαλώνει εντός του 2025. Ειδικότερα, όπως αναφέρει το ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων TASS,…
Εντυπωσιακή πορεία διαγράφουν φέτος τα κορυφαία ναυπηγεία της Νότιας Κορέας, τα οποία βρίσκονται μια «ανάσα» από το ιστορικό ορόσημο των $146 δισ. σε εκκρεμείς…
Εν μέσω αυξανόμενης αβεβαιότητας γύρω από τις εμπορικές πολιτικές των κρατών, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD) αναθεώρησε προς τα κάτω τις εκτιμήσεις…
Στα ιαπωνικά ναυπηγεία στρέφεται η Meadway Bulkers, με επικεφαλής τον κ. Γιώργο Δελαπόρτα, για την επέκταση του στόλου της. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση…
Σε μια εποχή προσπάθειας μείωσης του ανθρακικού αποτυπώματος από τη ναυτιλία, η Asyad Group εισάγει έναν νέο παίκτη στο προσκήνιο της αποανθρακοποίησης, το «Sohar…
H Merit France του Γάλλου δισεκατομμυριούχου Rodolphe Saadé απέκτησε μερίδιο 20% στη γαλλική αλυσίδα κινηματογράφων Pathé έναντι άγνωστου ποσού, ανακοίνωσε τη Δευτέρα 12 Μαΐου…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ