
Έντονη ανησυχία στην αγορά των bulk carriers, κυρίως στα μεγαλύτερα σε χωρητικότητα που μεταφέρουν σιδηρομεταλλεύματα, φέρεται να προκαλεί η εκκαθάριση του κινεζικού κολοσσού real estate Evergrande, μετά την ετυμηγορία δικαστηρίου του Χονγκ Κονγκ στις 29 Ιανουαρίου.
Πιο συγκεκριμένα, η real estate αγορά της Κίνας είναι υπεύθυνη για το 35% περίπου της εγχώριας ζήτησης σε χάλυβα. Η κινεζική οικονομία είναι κινητήριος μοχλός για τη ζήτηση των bulk carriers, καθώς περισσότερο από το 35% των ξηρών φορτίων που μεταφέρονται διά θαλάσσης προορίζονται για την Κίνα, σύμφωνα με τον ναυτιλιακό αναλυτή της BIMCO κ. Filipe Gouveia.
Η δικαστική ετυμηγορία για την Evergrande θα μπορούσε να επιδεινώσει ακόμα περισσότερο τις προοπτικές για την αγορά real estate της Κίνας, όπου η επένδυση σε αυτήν παρουσίασε μείωση κατά 16,5%, παρά την ανάπτυξη της κινεζικής οικονομίας. Είναι σαφές ότι αυτή η εξέλιξη προκαλεί αυξημένη ανησυχία στην αγορά των dry, δεδομένου ότι η Κίνα εξαρτάται από τις εισαγωγές ξηρών φορτίων, εισάγοντας το 73% των ποσοτήτων του διά θαλάσσης μετακινούμενου σιδηρομεταλλεύματος παγκοσμίως, σύμφωνα με τα δεδομένα της BIMCO.
Σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα, οι προοπτικές για τις κινεζικές εισαγωγές ξηρών φορτίων φαίνεται ότι θα διατηρηθούν σταθερές. Η προοπτική για την dry bulk αγορά, κυρίως τα Capesizes, θα εξαρτηθεί από τον τρόπο διαχείρισης της εκκαθάρισης της Evergrande από την κινεζική κυβέρνηση, σύμφωνα με τον κ. Gouveia.
Παρ’ όλα αυτά, ορισμένοι κύκλοι της αγοράς και εμπειρογνώμονες επισημαίνουν ότι ίσως επιτραπεί στην Evergrande να «καταρρεύσει», προκαλώντας έτσι αρνητικό αντίκτυπο στους αγοραστές κατοικιών, στα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, στην οικονομική ανάπτυξη της Κίνας και στη ζήτηση για σιδηρομεταλλεύματα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ