
Μετά από καθυστέρηση 27 ετών εκκινεί το μεγαλύτερο project εξόρυξης του κόσμου, το οποίο αναπτύσσεται στη Δυτική Αφρική.
Πρόκειται για ένα μεγαλεπήβολο έργο εξόρυξης σιδηρομεταλλεύματος, προϋπολογισμού $20 δισ., στο οποίο περιλαμβάνεται η ανάπτυξη λιμενικών και σιδηροδρομικών υποδομών για τη μεταφορά του μετάλλου. Η Rio Tinto εξασφάλισε πρώτη άδεια εκμετάλλευσης πόρων στην οροσειρά Simandou στα νοτιοανατολικά της Γουινέας το 1997.
Η αφρικανική χώρα των 13 εκατ. κατοίκων στο διάστημα των 27 αυτών ετών είχε να αντιμετωπίσει δύο πραξικοπήματα, που καθιστούσαν δύσκολο το έργο. Παράλληλα, η Rio Tinto άλλαξε έξι διευθύνοντες συμβούλους, απώλεσε τη μισή άδεια, έδωσε μακρόχρονες δικαστικές διαμάχες με διάφορους εταιρικούς αντιπάλους, διευθέτησε κατηγορίες διαφθοράς με τις αμερικανικές αρχές και προσπάθησε ακόμα και να εγκαταλείψει εντελώς το έργο.
Φέτος, μόλις οι κρατικοί κινέζοι εταίροι της Rio Tinto λάβουν την τελευταία έγκριση από το Πεκίνο, η αγγλοαυστραλιανή μεταλλευτική εταιρεία σκοπεύει να δώσει το εναρκτήριο λάκτισμα για το πιο περίπλοκο έργο στην ιστορία της. Δεδομένου ότι το κόστος του εν λόγω project είναι αρκετά μεγάλο για μία μόνο εταιρεία, η Rio Tinto το αναπτύσσει σε συνεργασία με την τοπική κυβέρνηση και τουλάχιστον επτά ακόμα εταιρείες, πέντε εκ των οποίων κινεζικές. Η Rio Tinto θα κατασκευάσει, σε συνεργασία με την Chinalco, ένα πεδίο εξόρυξης σιδηρομεταλλεύματος, γνωστό ως Simfer project. Την ίδια ώρα, η πολυπληθής κοινοπραξία θα συγχρηματοδοτήσει την κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 552 χλμ., που θα περνά μέσα από τα βουνά της Γουινέας προς τη θάλασσα, και την ανάπτυξη ενός λιμανιού βαθέων υδάτων στις ακτές του Ατλαντικού.
Στο πλαίσιο απανθρακοποίησης της βιομηχανίας χάλυβα, το σιδηρομετάλλευμα υψηλής συγκέντρωσης σιδήρου στο Simandou διαδραματίζει κεντρικό ρόλο και αυτός είναι και ο λόγος που τελικά η Rio Tinto δεν εξήλθε του project μετά τα αλλεπάλληλα προβλήματα που αντιμετώπισε, ιδίως από το 2016 και έπειτα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μνημόνιο Συνεργασίας υπεγράφη σήμερα, 15 Μαΐου 2025, μεταξύ της εταιρείας ΘΡΙΑΣΙΟ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ Α.Ε. (ΘΕΚ Α.Ε.) και της ONEX ELEFSIS PORT & INTEGRATED LOGISTICS…
Νέα δεδομένα δόθηκαν πρόσφατα στη δημοσιότητα στο Ηνωμένο Βασίλειο, σχετικά με την βύθιση του πολυτελούς σούπερ γιοτ «Bayesian». Το μήκους 56 μέτρων «Bayesian» βυθίστηκε…
Εκτός του διοικητικού συμβουλίου του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ Α.Ε.) βρέθηκε, την Τετάρτη 14 Μαΐου, ο επί πενταετία εκτελεστικός πρόεδρος της εταιρείας, Αθανάσιος Λιάγκος.…
Η επέκταση στην αμερικανική αγορά LNG βρίσκεται σε πρώτο πλάνο για τη Saudi Aramco, καθώς ο ενεργειακός κολοσσός ανακοίνωσε πρόσφατα mega-deal στις ΗΠΑ. Συγκεκριμένα,…
Η BIMCO εξέλεξε τον κ. Paul Pathy, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Fednav, ως Πρόεδρο. Ο κ. Pathy εξελέγη κατά τη γενική συνέλευση του…
Ανάμεικτα είναι, μέχρι στιγμής φέτος, τα συναισθήματα για την αγορά πετρελαίου της Κίνας, παρά την άνοδο των εισαγωγών αργού. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters,…
Καθώς ολοένα και περισσότερα εμπορικά πλοία δέχονται κυρώσεις τους τελευταίους μήνες, η «μαύρη λίστα» επεκτείνεται δίχως σταματημό. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη ανάρτηση της Clarksons…
Καθώς το κλίμα αβεβαιότητας στην παγκόσμια οικονομία εντείνει την πίεση στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) εμφανίζεται αισιόδοξος για τις πωλήσεις…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ