
Το μεγαλύτερο ferry μηδενικών εκπομπών, το ΝΒ1091 Hinnoy της Torghatten Nord, καθελκύστηκε στις 6 Δεκεμβρίου 2023 στα ναυπηγεία Cemre.
Τα ναυπηγεία Cemre και η Torghatten Nord AS συνήψαν συμφωνία πέρυσι τον Απρίλιο για την κατασκευή ενός ηλεκτροκίνητου ferry Double-Ended Ro-Ro, μήκους 117 μ., με αριθμό έργου NB1091. Το ferry μηδενικών εκπομπών αναπτύχθηκε από το Norwegian Ship Design και θα εκτελεί τη διαδρομή Bognes-Lødingen σε μόλις μία ώρα, με ταχύτητα 13-14 κόμβων. Ο χρόνος αυτός και η ταχύτητά του αποτελούν ρεκόρ για τα νορβηγικά ηλεκτρικά φεριμπότ.
Το διπλό ferry θα κινείται κυρίως με μπαταρίες, οι οποίες θα φορτίζονται από το δίκτυο ηλεκτροδότησης της ακτής μέσω υψηλής χωρητικότητας αυτόματων συνδέσεων φόρτισης. Στην περίπτωση που το πλοίο βρίσκεται μακριά από την ακτή και δεν μπορεί να συνδεθεί στο ηλεκτρικό δίκτυο, θα χρησιμοποιεί γεννήτριες που λειτουργούν με βιοντίζελ για την παροχή της απαιτούμενης ενέργειας.
Το ηλεκτρικό ferry, χωρητικότητας 399 επιβατών, θα κατασκευαστεί σύμφωνα με τους κανόνες της DNV και θα κυκλοφορεί με σημαία της Νορβηγίας. Το 91ο πλοίο των ναυπηγείων Cemre σηματοδοτεί τη νέα εποχή της αειφόρου μεταφοράς στη ναυτιλία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ