
Σημαντικές εξακολουθούν να είναι οι επιδράσεις στη ναυτιλιακή κίνηση από την ξηρασία στη Διώρυγα του Παναμά.
Σύμφωνα με όσα αναφέρουν στο Reuters αναλυτές και traders, πλοία μεταφοράς σιτηρών από το U.S. Gulf Coast στην Ασία αναγκάζονται να διανύουν μεγαλύτερες αποστάσεις προκειμένου να παρακάμψουν τον Παναμά, τα τέλη διέλευσης του οποίου κινούνται σε επίπεδα-ρεκόρ.
Το «κομφούζιο» σε μία από τις κύριες θαλάσσιες εμπορικές οδούς του κόσμου έρχεται την περίοδο αιχμής για τις αμερικανικές εξαγωγές σιτηρών και το υψηλότερο κόστος απειλεί να πλήξει τη ζήτηση για τους Αμερικανούς προμηθευτές καλαμποκιού και σόγιας, που έχουν ήδη παραχωρήσει μερίδιο αγοράς στη Βραζιλία τα τελευταία χρόνια. Τα πλοία μεταφοράς σιτηρών έρχονται αντιμέτωπα με καθυστερήσεις έως και τριών εβδομάδων για να περάσουν από τη Διώρυγα του Παναμά, καθώς τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και άλλα πλοία που ταξιδεύουν με πιο τακτικά δρομολόγια καταλαμβάνουν τις λίγες διαθέσιμες θέσεις διέλευσης. Μάλιστα, ο αντίκτυπος στη θαλάσσια μεταφορά αμερικανικών σιτηρών ενδέχεται να είναι ισχυρός και το 2024.
Αξίζει να σημειωθεί ότι για τη διέλευση πλοίων από τη Διώρυγα του Παναμά πραγματοποιούνται δημοπρασίες, με το κόστος εξασφάλισης slot να είναι «απαγορευτικό». «Το εμπόριο σιτηρών και ο τομέας των bulk carriers θα είναι οι τελευταίοι πελάτες που θα περάσουν από τη Διώρυγα του Παναμά. Δεν θα βασιζόμουν στη Διώρυγα του Παναμά σύντομα», δήλωσε στο Reuters ο Mark Thompson, ανώτερος trader της Olam Agri.
H όλη κατάσταση ενδέχεται να επηρεάσει τους εισαγωγείς σιτηρών λόγω του υψηλότερου κόστους μεταφοράς, παρά το γεγονός ότι οι τιμές έχουν υποχωρήσει από το peak του 2020.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ακυβερνησία λόγω μηχανικής βλάβης φορτηγού πλοίου σημαίας Λιβερίας με 27 μέλη πληρώματος στη θαλάσσια περιοχή 2,8 ναυτικά μίλια βορειοανατολικά του Ακρωτηρίου Μαλέα. Στην περιοχή…
Ανθυπολοχαγός (ΠΖ) του Πολεμικού Ναυτικού έχασε σήμερα, Tρίτη 29 Απριλίου, τη ζωή του κατά την διάρκεια εκπαίδευσης στην Διοίκηση Υποβρυχίων Καταστροφών. Όπως ανακοινώθηκε από…
Τις προοπτικές της Metlen παρουσίασε σήμερα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ευάγγελος Μυτιληναίος, σε συνέντευξη στην πρωινή εκπομπή “Europe Early Edition” του…
Πιστή στη δέσμευσή της περί εκπαίδευσης υψηλής ποιότητας για το πλήρωμά της, η Capital Group, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη ήρθε σε συμφωνία…
Οι πυροσβέστες κατάφεραν αργά χθες, Δευτέρα 28 Απριλίου, το βράδυ να θέσουν υπό έλεγχο την πυρκαγιά που μαινόταν από το Σάββατο στο κύριο λιμάνι…
Καθώς οι παραγγελίες πλοίων απομακρύνονται από τα συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα, η Alphaliner εξετάζει τα συστήματα πρόωσης με τα οποία είναι εξοπλισμένα τα containerships του…
Προς τη σύσταση κοινοπραξίας προχωρούν οι κολοσσοί ενέργειας Sinopec της Κίνας και Saudi Aramco της Σαουδικής Αραβίας. H συμφωνία, αξίας περίπου $4 δισ., υπεγράφη…
Το ράλι των παραγγελιών containerships φθίνει, όμως δεν σταματά, με τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία να εξασφαλίζουν παραγγελίες για την κατασκευή συνολικά 24 πλοίων τις τελευταίες…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ