
Δίχως σταματημό συνεχίζουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες να τοποθετούν παραγγελίες σε διεθνή ναυπηγεία. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Advanced Shipping & Trading, την εβδομάδα με πέρας τη 1η Δεκεμβρίου, Έλληνες πλοιοκτήτες προέβησαν σε συνολικά πέντε παραγγελίες για 9 (+1) πλοία.
Ειδικότερα, όσες παραγγελίες δεξαμενόπλοιων έλαβαν χώρα την περασμένη εβδομάδα προήλθαν από ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων. Η πρώτη τοποθετήθηκε από την Atlas Maritime σε νοτιοκορεατικά ναυπηγεία και αφορά τη ναυπήγηση δύο δεξαμενόπλοιων που θα είναι εξοπλισμένα scrubber, καθένα εκ των οποίων θα διαθέτει χωρητικότητα 157.000 dwt. Η παράδοσή τους εκτιμάται να λάβει χώρα το 2026.
Τον ίδιο ορίζοντα παράδοσης έχουν και οι υπόλοιπες δύο παραγγελίες για δεξαμενόπλοια, η πρώτη από τη Minerva Marine σε κινεζικά ναυπηγεία και η δεύτερη από την Aegean Shipping επίσης σε κινεζικά ναυπηγεία. H Minerva παρήγγειλε δύο δεξαμενόπλοια κατανάλωσης και LNG τα οποία θα διαθέτουν χωρητικότητα 115.000 dwt ενώ η Aegean δύο ice class δεξαμενόπλοια χωρητικότητας 114.000 dwt.
Παράλληλα, ισχυρό ήταν το στίγμα των Ελλήνων πλοιοκτητών και στις παραγγελίες υγραεριοφόρων, βάσει της Advanced Shipping & Trading. Η Dorian LPG παρήγγειλε ammonia carrier 93.000 κ.μ. στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία, κόστους $125 εκατ. και με εκτιμώμενη ημερομηνία παράδοσης το 2026. Πέραν αυτού, η εταιρεία έχει δικαίωμα προαίρεσης για την κατασκευή επιπλέον ενός πλοίου ίδιων προδιαγραφών.
Ακόμα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Advanced Shipping & Trading, η Benelux Overseas παρήγγειλε δύο LPG carriers μεταφορικής ικανότητας 48.000 κ.μ. σε κινεζικά ναυπηγεία, η παράδοση των οποίων εκτιμάται να λάβει χώρα μεταξύ του 2026 και του 2027.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα χέρια της Δικαιοσύνης είναι η άμεση διερεύνηση ύποπτων υποθέσεων διασύνδεσης μελών ΜΚΟ με διακινητές προσφύγων- μεταναστών στο βόρειο Αιγαίο, επισήμανε ο Υπουργός Ναυτιλίας…
Καθώς η ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας παραμένει ύψιστη προτεραιότητα με ορίζοντα το 2050, οι πρωτοβουλίες με στόχο την αποανθρακοποίηση των αλυσίδων εφοδιασμού εντείνονται. Ειδικότερα,…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ αξίωσε το Σάββατο 26 Απριλίου να επιτρέπεται στα αμερικανικά πλοία – στρατιωτικά και εμπορικά – η δωρεάν διέλευση…
Πρωτοπόροι παραμένουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες στο παγκόσμιο ναυτιλιακό γίγνεσθαι, με τον τομέα νέων τεχνολογιών και προηγμένων πλοίων να μην αποτελεί εξαίρεση. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Το λιμάνι του Πειραιά ενισχύει περαιτέρω τη στρατηγική θέση του ως κέντρου διαμετακόμισης αυτοκινήτων στην Ανατολική Μεσόγειο, με την πρώτη προσέγγιση του MV COSCO…
Τελευταία Ενημέρωση: Δευτέρα 28 Απριλίου – 18.20 Οι πυροσβέστες συνεχίζουν σήμερα τις προσπάθειες πλήρους κατάσβεσης της τεράστιας πυρκαγιάς που μαίνεται από το Σάββατο στο…
Βασικός πυλώνας της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης παραμένουν οι οικογενειακές επιχειρήσεις, με τις 500 μεγαλύτερες να παράγουν έσοδα 8,8 τρισ. δολ., σημειώνοντας αύξηση 10% σε…
Το Hinnøy, το νέο ferry μηδενικών εκπομπών που ναυπηγήθηκε από την Cemre Shipyard για λογαριασμό της Torghatten Nord, αποτελεί ένα από τα πιο προηγμένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ