
Η ισχυρή συνεργασία στον κλάδο της ναυτιλίας μεταξύ Ελλάδας και Νότιας Κορέας αντανακλάται από τον κυρίαρχο ρόλο που διαδραματίζουν οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της ασιατικής χώρας.
Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Veson Press (VesselsValue) υπό ναυπήγηση βρίσκονται 124 πλοία Ελλήνων πλοιοκτητών στις γιάρδες της Νότια Κορέας συνολικής αξίας που αγγίζει τα $19 δισ. Συνεπώς, οι Έλληνες πλοιοκτήτες βρίσκονται στην κορυφή στις παραγγελίες στη Νότια Κορέα, τόσο σε αριθμό πλοίων όσο και σε αξία αυτών.
Όσον αφορά συγκεκριμένες εταιρείες που κεντρίζουν τα βλέμματα, οι εταιρείες Sea Traders (επικεφαλής η κ. Ιωάννα Προκοπίου) και Dynacom Tankers (επικεφαλής ο κ. Γιώργος Προκοπίου) του Ομίλου Προκοπίου καθώς και η Evalend Shipping (επικεφαλής ο κ. Κρίτων Λεντούδης) βρίσκονται στο επίκεντρο. Το orderbook της Sea Traders αγγίζει τα 22 Panamax bulk carriers σύμφωνα με τη Veson Press, της Evalend Shipping τα 21 πλοία -μεταξύ άλλων LPGCs, Handysizes, Suezmaxes, LR1s, LNGCs- ενώ το orderbook της Dynacom 19 δεξαμενόπλοια μεγέθους LR2s και VLCCs.
Παράλληλα, στη δεύτερη θέση της κατάταξης των χωρών -σε όρους αξίας τοποθετημένων παραγγελιών από πλοιοκτήτες- βρέθηκε η Νότια Κορέα (113 πλοία αξίας $17,1 δισ.), στην τρίτη θέση η Ιαπωνία (84 πλοία αξίας $15,6 δισ.), στην τέταρτη θέση η Ταϊβάν (48 πλοία αξίας $8,1 δισ.) και στην πέμπτη θέση οι Βερμούδες (32 πλοία αξίας $7,8 δισ.).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Διαχρονικά, αρχής γενομένης από την ίδρυσή τους, το 1931, τα Ναυτικά Χρονικά εστιάζουν την προσοχή τους σε κάθε σημαντική εξέλιξη, η οποία ενδεχομένως επηρεάζει…
To βυθισμένο superyacht «Bayesian» του εκλιπόντος Βρετανού μεγιστάνα Μάικ Λιντς πρόκειται να ανελκυστεί από τον βυθό της θάλασσας, με τις εργασίες να ξεκινούν μέχρι…
Οι προκλήσεις για τη ναυλαγορά των LNG carriers παραμένουν έντονες, καθώς το ανοδικό μομέντουμ που κατεγράφη πριν από μερικές εβδομάδες δεν διατηρήθηκε και πλέον…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ