
Σε ανοδική τροχιά κινείται από τις αρχές Ιουλίου ο δείκτης της Drewry Crude Tanker Equity Index, ενώ τον τελευταίο μήνα κατέγραψε άνοδο 10,6%, ξεπερνώντας την απόδοση του S&P 500, o οποίος την ίδια περίοδο διόρθωσε κατά 3,2%.
Η Drewry σημειώνει ότι, από τις αρχές του έτους, οι μετοχές των εταιρειών διαχείρισης δεξαμενόπλοιων καταγράφουν υψηλή μεταβλητότητα. Το ράλι του Ιανουαρίου διαδέχτηκε κατά το δεύτερο μισό του Μαρτίου και τον Ιούνιο μια γενικά πτωτική τάση εν μέσω ανησυχιών για την πορεία της παγκόσμιας οικονομίας. Τους τελευταίους τέσσερις μήνες, ωστόσο, τα χαμόγελα έχουν επιστρέψει, λαμβάνοντας υπόψη τις ευνοϊκές συνθήκες της αγοράς των δεξαμενόπλοιων και τις θετικές προοπτικές για τη ζήτηση πετρελαίου. Από τις αρχές του έτους έως σήμερα, ο δείκτης έχει σημειώσει κέρδη 37,3%, όταν ο S&P 500 έχει καταγράψει άνοδο 7,8%.
H Frontline μαγνητίζει τα βλέμματα των επενδυτών, με τις μετοχές της να έχουν καταγράψει ένα ράλι 77,5%, ενώ ακολουθούν οι Teekay Tankers (57,7%) και Nordic American Tankers (49,3%). H μετοχή της Tsakos Energy Navigation έχει σημειώσει άνοδο της τάξης του 29,5% εντός του έτους, σύμφωνα με την Drewry, ενώ αυτή της DHT Holdings άνοδο 20,8%. Tα κέρδη της μετοχής της Euronav διαμορφώθηκαν στο 12,9%.
Οι εταιρείες διαχείρισης δεξαμενόπλοιων απέδωσαν αρκετά καλά κατά το β’ τρίμηνο και τα TCE έσοδα των εταιρειών που λαμβάνονται υπόψη για τον Drewry Crude Tanker Equity Index εκτοξεύτηκαν κατά 96,4%, από τα $694,6 εκατ. το β’ τρίμηνο του 2022 στα $1,364 δισ. φέτος. Παρά το γεγονός ότι οι ναύλοι σε κύρια routes στη spot αγορά το γ’ τρίμηνο ήταν χαμηλότεροι σε σχέση με έναν χρόνο πριν, η Drewry αναμένει ότι οι εταιρείες διαχείρισης δεξαμενόπλοιων θα παραμείνουν κερδοφόρες το γ’ τρίμηνο του 2023.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με φόντο το γαλάζιο του Σαρωνικού και με εφόδιο τον ενθουσιασμό των ιστιοπλόων, έμπειρων και αρχάριων, η 2η Drydockers Regatta, που πραγματοποιήθηκε το Σαββατοκύριακο…
Αύξηση κατά 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάρτιο φέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη του Μάρτιου 2024, έναντι μείωσης κατά…
Τα venture capitals που εστιάζουν στην τεχνητή νοημοσύνη οδηγούν την ανάπτυξη στην αγορά των startups, την ίδια ώρα που άλλες εταιρείες αδυνατούν να σηκώσουν…
Τις επόμενες στρατηγικές κινήσεις της στη «σκακιέρα» των ναυπηγήσεων φαίνεται να ζυγίζει η Νότια Κορέα, η οποία εστιάζει στις επιχειρηματικές ευκαιρίες που θα προκύψουν…
Το νέο ferry «Nerthus» της Molslinjen είναι πλήρως ηλεκτρικό, εξασφαλίζοντας μηδενικές εκπομπές ρύπων κατά τη διάρκεια λειτουργίας του. Το πλοίο, το οποίο σχεδίασε η…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση της Hapag-Lloyd στην αγορά των containerships, καθώς η γερμανική εταιρεία τακτικών γραμμών έφτασε πρόσφατα σε ένα σημαντικό ορόσημο…
Καθώς οι τιμές πετρελαίου σημειώνουν πτωτική πορεία, το ίδιο ισχύει και για το αργό της Ρωσίας, το οποίο πωλείται σε τιμές που το καθιστούν…
Τα projects ναυπήγησης σύγχρονων πλοίων για λογαριασμό Ελλήνων πλοιοκτητών βαίνουν δυναμικά σε διεθνή ναυπηγεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση του κινεζικού ναυπηγείου Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ