
Στους ρυθμούς του πολέμου στο Ισραήλ κινείται και η παγκόσμια αγορά πετρελαίου, καθώς οι (νέοι) γεωπολιτικοί συσχετισμοί που αναδύονται δημιουργούν ερωτηματικά για το μέλλον του μαύρου χρυσού.
Οι traders δεν αναμένουν σημαντική άνοδο της τιμής του πετρελαίου και τα μάτια όλων είναι στραμμένα στο Ιράν, το οποίο υποστηρίζει τη Χαμάς. Δεν είναι λίγοι άλλωστε όσοι σημειώνουν ότι πίσω από την επίθεση βρίσκεται η Τεχεράνη, αν και ο ανώτατος ηγέτης του Ιράν, αγιατολάχ Αλί Χαμενεΐ, έσπευσε να διαψεύσει τα όποια σενάρια.
To ενδεχόμενο αντιποίνων κατά της Ισλαμικής Δημοκρατίας θα πυροδοτούσε εκ νέου ανησυχίες για τα Στενά του Ορμούζ, τη ζωτικής σημασίας αρτηρία των θαλάσσιων μεταφορών, την οποία η Τεχεράνη έχει απειλήσει στο παρελθόν να κλείσει, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα δεξαμενόπλοια. Και στο ενδεχόμενο αυτό η σκληρή απάντηση των ΗΠΑ φαντάζει πιθανή. «Εάν το Ισραήλ απαντήσει πλήττοντας υποδομές του Ιράν, οι τιμές θα αυξάνονταν άμεσα υπό τον φόβο αναταραχών», δήλωσε στο Bloomberg o Bob McNally, πρόεδρος της Rapidan Energy Group κα πρώην αξιωματούχος του Λευκού Οίκου.
O κίνδυνος εξάπλωσης της σύρραξης έρχεται σε μια περίοδο κατά την οποία η προσφορά πετρελαίου έχει περιοριστεί, μετά και τις αποφάσεις του OPEC+. Αποτέλεσμα των περικοπών ήταν τα futures του Brent να ανέλθουν στα $100/βαρέλι.
Από την άλλη, κανείς δεν αναμένει ότι το Ριάντ, το οποίο βρίσκεται σε συνομιλίες με την Ουάσιγκτον για την εξομάλυνση των σχέσεων με το Ισραήλ, θα κλείσει τις στρόφιγγες ως ένδειξη υποστήριξης στην Παλαιστίνη. O υπουργός Ενέργειας των ΗΑΕ, τα οποία αποτελούν σημαντικό μέλος του OPEC, υπογράμμισε ότι οι εχθροπραξίες δεν θα επηρεάσουν την πολιτική του Οργανισμού.
O αντίκτυπος στη ναυτιλιακή κίνηση
Το NorthStandard ενημερώνει τα μέλη του για την κατάσταση στην ευρύτερη περιοχή. Βάσει έκθεσης του τοπικού του ανταποκριτή Harpaz P&I:
– Το λιμάνι του Ashdod λειτουργεί επί του παρόντος σε κατάσταση «έκτακτης ανάγκης».
– Το λιμάνι της Χάιφα, το οποίο περιλαμβάνει επίσης το Haifa Bay port, λειτουργεί κανονικά.
– Το λιμάνι του Ashkelon (που χρησιμοποιείται κυρίως από δεξαμενόπλοια) δεν λειτουργεί.
– Το λιμάνι της Hadera (που χρησιμοποιείται κυρίως από πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου) λειτουργεί κανονικά.
– Το ισραηλινό ναυτικό ελέγχει όλη τη θαλάσσια κυκλοφορία σε όλες τις περιοχές γύρω και κοντά στο λιμάνι του Ashdod και του Ashkelon.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Γεγονός πρέπει να θεωρείται πλέον η δημιουργία της μεγαλύτερης εταιρείας logistics παγκοσμίως, καθώς η δανική DSV ολοκλήρωσε αισίως την εξαγορά της DB Schenker. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Αναμφισβήτητα, ο Ελευθέριος Βενιζέλος (1864-1936) δεσπόζει ως μία από τις πλέον εμβληματικές πολιτικές φυσιογνωμίες στη σύγχρονη ελληνική ιστορία. Η διαδρομή του, από τις Μουρνιές…
Σημαντική επίδοση παρουσίασαν οι δείκτες κερδοφορίας της ΟΛΠ Α.Ε. το πρώτο τρίμηνο του 2025, έναντι του πρώτου τριμήνου 2024, ενώ θετικές επιδόσεις κατέγραψαν και…
Ευοίωνα παραμένουν τα σημάδια για τη ναυλαγορά των LPG carriers, κυρίως όμως εκείνων μεγαλύτερου μεγέθους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το…
Πλοίο του πολεμικού ναυτικού του Περού συγκρούστηκε με μια πλατφόρμα άντλησης πετρελαίου της εταιρείας Perenco στον Αμαζόνιο, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν δύο άνθρωποι και…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,2% τον Απρίλιο του 2025, σταθερός σε σύγκριση με τον Μάρτιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική…
Η Ελλάδα παραμένει ισχυρά ελκυστικός προορισμός για την αγορά της κρουαζιέρας, η οποία συνεχίζει να παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη. Σύμφωνα με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος…
Σε μια εποχή που η ναυτιλία αντιμετωπίζει πιέσεις για μείωση εκπομπών και βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, η ιαπωνική Mitsubishi Shipbuilding παρουσιάζει το νέο φεριμπότ…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ