
Τα ευρήματα έρευνας που πραγματοποιήθηκε για την ανάδειξη των αιτιών της προσάραξης του πλοίου «Wakashio» στα ανοικτά του Μαυρίκιου το 2020 γνωστοποίησε η ιαπωνική αρμόδια αρχή για την ασφάλεια των μεταφορών.
Σύμφωνα με την έκθεση, ο υπαίτιος του ατυχήματος δεν ήταν κανένας άλλος πέρα από την επιθυμία για επικοινωνία. Ειδικότερα, το πλοίο μετέβαλε την προγραμματισμένη πορεία του για να πλησιάσει κοντά στην ακτή, προκειμένου να συνδεθούν τα κινητά τηλέφωνα του πληρώματος στο δίκτυο τηλεφωνικής επικοινωνίας.
Απότοκο του ατυχήματος ήταν πετρελαιοκηλίδα 1.000 τόνων fuel oil στον Ινδικό Ωκεανό. Το bulk carrier «Wakashio» είχε ναυλωθεί από την ιαπωνική MOL και κατευθυνόταν προς τη Βραζιλία.
Παράλληλα, σύμφωνα με την έκθεση, δεν ήταν η πρώτη φορά που το πλοίο πραγματοποιούσε αυτή τη μικρή «παράκαμψη». Αντιθέτως, φαινόταν να συνιστά πάγια τακτική, προκειμένου τα μέλη του πληρώματος να έχουν την ευκαιρία να επικοινωνήσουν με τη στεριά.
Πέραν αυτού, ο πλοίαρχος αποφάσισε να προσεγγίσει τη στεριά, εισερχόμενος σε ύδατα για τα οποία δεν διέθετε τους κατάλληλους χάρτες. Εφόσον τους κατείχε, θα γνώριζε ότι πλησιάζει σε ρηχά ύδατα.
Η μεταβολή της πορείας του πλοίου εκκίνησε δύο ημέρες πριν από την προσάραξή του, με την προκαθορισμένη απόσταση των 22 ναυτικών μιλίων από τη στεριά να μειώνεται στα πέντε μίλια. Ακόμη, την ημέρα του ατυχήματος, η έκθεση αναφέρει ότι η απόσταση μειώθηκε από τα πέντε ναυτικά μίλια στα δύο.
Ένας επιπλέον παράγοντας που οδήγησε στο ατύχημα φαίνεται να είναι η επήρεια του αλκοόλ. Η έκθεση σημειώνει ότι ο πλοίαρχος είχε πιει δύο ποτήρια ουίσκι πριν από το ατύχημα, κατά τη διάρκεια εορτής για τα γενέθλια μέλους του πληρώματος.
Το «Wakashio» προσάραξε στις 25 Ιουλίου του 2020, με αποτέλεσμα εν τέλει να χωριστεί στα δύο. Η μοναδική θετική πλευρά είναι ότι κανένα από τα είκοσι μέλη του πληρώματος δεν έχασε τη ζωή του.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Δύο από τις πιο αγαπημένες και θαυμαστές προσωπικότητες της σύγχρονης ελληνικής ναυτιλίας εντάχθηκαν στο Πάνθεον της Ελληνικής Ναυτιλίας. Η Αθηνά Μαρτίνου (1927-2024) και ο…
Την Τετάρτη 14 Μαΐου 2025, ο Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Δημήτριος – Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, βράβευσε το πλήρωμα της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων (ΣΝΔ), που κατέκτησε…
Παρότι το μέλλον της παγκόσμιας οικονομίας παραμένει θολό, η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου σκαρφαλώνει εντός του 2025. Ειδικότερα, όπως αναφέρει το ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων TASS,…
Εντυπωσιακή πορεία διαγράφουν φέτος τα κορυφαία ναυπηγεία της Νότιας Κορέας, τα οποία βρίσκονται μια «ανάσα» από το ιστορικό ορόσημο των $146 δισ. σε εκκρεμείς…
Εν μέσω αυξανόμενης αβεβαιότητας γύρω από τις εμπορικές πολιτικές των κρατών, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD) αναθεώρησε προς τα κάτω τις εκτιμήσεις…
Στα ιαπωνικά ναυπηγεία στρέφεται η Meadway Bulkers, με επικεφαλής τον κ. Γιώργο Δελαπόρτα, για την επέκταση του στόλου της. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση…
Σε μια εποχή προσπάθειας μείωσης του ανθρακικού αποτυπώματος από τη ναυτιλία, η Asyad Group εισάγει έναν νέο παίκτη στο προσκήνιο της αποανθρακοποίησης, το «Sohar…
H Merit France του Γάλλου δισεκατομμυριούχου Rodolphe Saadé απέκτησε μερίδιο 20% στη γαλλική αλυσίδα κινηματογράφων Pathé έναντι άγνωστου ποσού, ανακοίνωσε τη Δευτέρα 12 Μαΐου…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ