
Στην όγδοη θέση των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων αναρριχήθηκε η Αθήνα/Πειραιάς στη φετινή έκδοση του δείκτη Xinhua-Baltic International Shipping Centre Development Index.
Κατά συνέπεια, η Αθήνα/Πειραιάς κέρδισε μία θέση σε σχέση με το 2022, ενώ βρέθηκε στην ίδια ακριβώς θέση της κατάταξης των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων το 2020 και το 2021. Για τη δημιουργία του δείκτη, λαμβάνονται υπόψη η λιμενική δραστηριότητα (20%), το ευρύτερο περιβάλλον (δασμοί, απόδοση των logistics) (30%) και οι εισροές επιχειρησιακών υπηρεσιών (50%). Στην ανάλυση σημειώνεται ότι ο μεγάλος αριθμός μεγάλων και μικρότερων πλοιοκτητριών και διαχειριστριών εταιρειών υποστηρίζουν τη θέση της Αθήνας/Πειραιά στη δεκάδα των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων. Παράλληλα, τα τελευταία χρόνια η Αθήνα/Πειραιάς έχει μετεξελιχθεί σε κέντρο καινοτομίας για τη ναυτιλία, συγκεντρώνοντας έναν διαρκώς αυξανόμενο αριθμό ναυτιλιακών startups.
Η Σιγκαπούρη για δέκατη διαδοχική χρονιά, βρέθηκε στην κορυφή των παγκόσμιων ναυτιλιακών κέντρων, συγκεντρώνοντας βαθμολογία 95,32/100. Το Λονδίνο κατέλαβε τη δεύτερη θέση με βαθμολογία 83,35 και η πόλη-λιμάνι της Σαγκάης βρέθηκε στην τρίτη θέση με βαθμολογία 81,58. Τα κορυφαία ναυτιλιακά κέντρα δεν παρουσίασαν μεγάλες μεταβολές σε σχέση με το 2022 και περιλαμβάνουν τέσσερα από την Ασία, τέσσερα από την Ευρώπη, ένα από τη Μέση Ανατολή και ένα στις ΗΠΑ. Μπορείτε να δείτε τα κορυφαία ναυτιλιακά κέντρα, σύμφωνα με την ανάλυση των Baltic Exchange και Xinhua, στον παρακάτω πίνακα:
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ