
H ναυτιλιακή βιομηχανία έχει κάνει σημαντικά βήματα προόδου σε ό,τι αφορά την απανθρακοποίηση, ενώ μεγάλο στοίχημα αποτελεί και η προσέλκυση νέων με υψηλές δεξιότητες, που θα καταφέρουν να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις των περιβαλλοντικών κανονισμών.
Αυτό ήταν το κεντρικό μήνυμα του Rolf Habben Jansen, CEO της Hapag-Lloyd AG, κατά τη διάρκεια ομιλίας του στο περιθώριο του European Shipping Summit που διοργανώθηκε στις 19 και 20 Σεπτεμβρίου στις Βρυξέλλες.
Ο CEO της γερμανικής εταιρείας ανέφερε ότι το ταλέντο στην Ευρώπη υπάρχει, ωστόσο δεν θα πρέπει η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή βιομηχανία να υποτιμήσει και το ταλέντο του ανθρώπινου δυναμικού σε άλλες χώρες, μιας και ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος. Στο πλαίσιο αυτό, κάλεσε τους εκπροσώπους της ναυτιλιακής βιομηχανίας αλλά και των θεσμικών οργάνων της ΕΕ να συστρατευτούν, προκειμένου η Ευρώπη να προετοιμάσει τους μελλοντικούς πρωταγωνιστές της ναυτιλίας. Άλλωστε, η δυναμική της ναυτιλίας στη γηραιά ήπειρο είναι υψηλή, λαμβάνοντας υπόψη ότι τέσσερις στις πέντε μεγάλες liner εταιρείες έχουν τα κεντρικά γραφεία τους στην Ευρώπη, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε.
Στο μέτωπο των περιβαλλοντικών κανονισμών, ο κ. Rolf Habben Jansen σημείωσε χαρακτηριστικά ότι η ΕΕ μπορεί να οδηγήσει τις εξελίξεις, ωστόσο ο κλάδος χρειάζεται παγκόσμιες νομοθεσίες που προάγουν τον δίκαιο ανταγωνισμό, με τα περιφερειακά μέτρα να μην έχουν θέση στην εξίσωση. Ακόμη, ο ίδιος έσπευσε να εξάρει την πρόοδο της βιομηχανίας, σχολιάζοντας θετικά το γεγονός ότι πάνω από τα μισά νεότευκτα που εισέρχονται στον παγκόσμιο στόλο μπορούν να καταναλώνουν εναλλακτικά καύσιμα. Ο μεγάλος γρίφος, κατά τον ίδιο, είναι η επάρκεια και η διαθεσιμότητα αυτών των καυσίμων, που απαιτούν συνέργειες μεταξύ όλων των stakeholders της ναυτιλιακής βιομηχανίας. «Η (ενεργειακή) αποδοτικότητα είναι η καλύτερη λύση για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας τα επόμενα 10-15 χρόνια», κατέληξε.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι πυραυλικές επιθέσεις συνεχίζονται, άλλο ένα μπαράζ με δεκάδες πυραύλους εκτοξεύτηκαν προς το Ισραήλ, ανακοίνωσε ο ισραηλινός στρατός. Το ιρανικό πρακτορείο IRNA επιβεβαίωσε ότι…
Η DK Fotinakis ολοκλήρωσε με επιτυχία εργασίες επισκευής χαλύβδινων κατασκευών στο M/T Anikitos, προσφέροντας κρίσιμες επισκευές στη δομή του πλοίου με ταχύτητα και αποτελεσματικότητα.…
Η BSM Hellas, Bernhard Schulte Shipmanagement’s Ship Management Centre (SMC) στην Ελλάδα, γιορτάζει με υπερηφάνεια την 20ή επέτειό της φέτος. Στο πλαίσιο των εορτασμών…
Ο σχεδιασμός των δεξαμενών υγροποιημένων καυσίμων περνά σε νέα εποχή με την εφαρμογή της μεθόδου Engineering Critical Assessment (ECA) σε δεξαμενές τύπου C. Η…
Η διεθνής σκηνή παρακολουθεί με ανησυχία τις εξελίξεις, μετά τους πρόσφατους αεροπορικούς βομβαρδισμούς του Ισραήλ, εναντίον στρατιωτικών και πυρηνικών εγκαταστάσεων στο Ιράν. Στις πρώτες…
Στην αναπτυξιακή πορεία της Tsakos Energy Navigation (TEN) τα τελευταία χρόνια, εν μέσω αλλεπάλληλων κρίσεων στο οικονομικό και γεωπολιτικό μέτωπο, αναφέρθηκε εκτενώς ο δρ…
Με κεντρικό της μήνυμα οι τρέχουσες νομοθετικές πρωτοβουλίες στα διεθνή πολιτικά και διπλωματικά fora να λαμβάνονται με πυξίδα τις ανάγκες του ναυτιλιακού κλάδου, η…
Η βελτίωση του επενδυτικού κλίματος στην αγορά των containerships τον περασμένο Μάιο είχε ως αποτέλεσμα έξι εισηγμένες liner εταιρείες να καταγράψουν κεφαλαιοποίηση ύψους $10…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ