
Η ένταξη του πυλώνα του παγκόσμιου εμπορίου στο EU ETS έχει προκαλέσει έντονο προβληματισμό αλλά και σφοδρές αντιδράσεις. Εν μέσω της αυξανόμενης ανάγκης για ενεργειακή μετάβαση, οι ρυθμιστικοί φορείς της Γηραιάς Ηπείρου «αγνόησαν» τη διακαή έκκληση της βιομηχανίας για καθολικά μέτρα μέσω του ΙΜΟ και προχώρησαν σε περιφερειακά μέτρα, με στόχο τη μείωση των εκπομπών άνθρακα στην Ευρώπη.
Στο πλαίσιο αυτό, και καθώς σύντομα οι πρώτοι «λογαριασμοί» θα φτάσουν στο κατώφλι των ναυτιλιακών εταιρειών, δημοσίευμα του Bloomberg προχωρά σε ένα παράδειγμα της εφαρμογής του ETS στη ναυτιλία.
Ένα πλοίο που μεταφέρει 5.000 containers μεταξύ Ευρώπης και Ασίας ετησίως παράγει περίπου 40.000 τόνους διοξειδίου του άνθρακα. Λόγω του γεγονότος ότι το ταξίδι είναι διεθνές και δεν περιορίζεται εντός ευρωπαϊκών routes, το πλοίο οφείλει να «λογοδοτήσει» για το 50% των συγκεκριμένων εκπομπών και για όποιες εκπομπές κάνει εντός ευρωπαϊκών λιμένων (το Bloomberg υπολογίζει περίπου ακόμα 2.500 τόνους).
Επιπλέον, το πρώτο έτος, το 40% των εκπομπών που λαμβάνονται υπόψη θα «χρεώνονται». Συνεπώς, το πλοίο αντιμετωπίζει το κόστος περίπου 9.000 τόνων εκπομπών CO₂. Με το κόστος ανά τόνο στα €90, ο συνολικός λογαριασμός αγγίζει τα €810.000. Το κόστος αυτό θα αυξηθεί για το ίδιο πλοίο, τα ίδια ταξίδια και τον ίδιο όγκο εμπορευματοκιβωτίων στα €1,4 εκατ. το 2025, οπότε και το 70% των εκπομπών που λαμβάνονται υπόψη θα χρεώνονται. Από το 2026 και έπειτα, οπότε και όλες οι εκπομπές θα χρεώνονται, το κόστος σκαρφαλώνει στα €2 εκατ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν οι συνομιλίες των αντιπροσωπειών της Ουκρανίας και της Ρωσίας στην Κωνσταντινούπολη, σε μια συνάντηση που διήρκησε λίγο περισσότερο από μία ώρα, ανακοίνωσε το…
Στα υγραεριοφόρα εστιάζει ο ιαπωνικός κολοσσός Mitsui O.S.K. Lines στις πρόσφατες παραγγελίες του. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η MOL τοποθέτησε δύο…
Η κατασκευή της πρώτης υποδομής μεταφοράς διοξειδίου του άνθρακα στην περιοχή του λιμανιού της Αμβέρσας βρίσκεται πλέον σε εξέλιξη, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή για…
Κοντά σε μία νέα μείωση των επιτοκίων βρίσκεται η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ), η οποία συνεδριάζει την Πέμπτη (5 Ιουνίου) και είναι πιθανό να…
Εντυπωσιακή ανάπτυξη γνωρίζει η παγκόσμια βιομηχανία της κρουαζιέρας επιβεβαιώνοντας τον ρόλο της ως έναν από τους πλέον ανθεκτικούς και καινοτόμους τομείς του τουρισμού. Σύμφωνα με…
Ο υποψήφιος της πολωνικής εθνικιστικής αντιπολίτευσης Κάρολ Ναβρότσκι κέρδισε το δεύτερο γύρο των πολωνικών προεδρικών εκλογών με 50,89% των ψήφων, ανακοίνωσε νωρίς σήμερα το…
Ο Τζέιμι Ντάιμον, ο επικεφαλής της αμερικανικής τράπεζας JPMorgan Chase, φωνή που θεωρείται πως έχει επιρροή στον κόσμο των επιχειρήσεων στις ΗΠΑ, εξέφρασε ανησυχία…
Την απόκτηση υπό κατασκευή φωτοβολταϊκού πάρκου ισχύος 88 MW στην περιοχή, Κάρλοβο, της Βουλγαρίας ανακοίνωσε η ΔΕΗ. Το έργο κατασκευάζεται από την εταιρεία, Chint…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ