
Η Σιγκαπούρη υποδέχτηκε πρόσφατα το πρώτο στον κόσμο δεξαμενόπλοιο μεταφοράς υγροποιημένου υδρογόνου, το οποίο έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί από την ιαπωνική Kawasaki Heavy Industries (KHI) και επιχειρεί για λογαριασμό της Shell Japan, στο πλαίσιο του έργου Hydrogen Energy Supply-chain Technology Research Association (HySTRA), το οποίο χρηματοδοτείται από την κυβέρνηση της Ιαπωνίας και άλλους εταίρους.
Το πλοίο, με την ονομασία «Suiso Frontier», ελλιμενίστηκε στον τερματικό σταθμό Shell Energy and Chemicals Park Singapore, ενώ, σύμφωνα με τη Ναυτιλιακή και Λιμενική Αρχή της Σιγκαπούρης (MPA), κατά τη διάρκεια της παραμονής του το επισκέφτηκαν εκπρόσωποι διαφόρων κυβερνητικών υπηρεσιών αλλά και αρκετοί βιομηχανικοί εταίροι, προκειμένου να ενημερωθούν σχετικά με τον σχεδιασμό και τα χαρακτηριστικά ασφαλείας του.
Το «Suiso Frontier» μπορεί να μεταφέρει έως και 1.250 κ.μ. υγροποιημένου υδρογόνου στους -253 βαθμούς Κελσίου, ενώ, έχοντας ήδη ολοκληρώσει το παρθενικό του ταξίδι μεταξύ Αυστραλίας και Ιαπωνίας, βρίσκεται πλέον σε φάση επίδειξης. Στόχος της τρέχουσας φάσης είναι η αξιολόγηση της απόδοσης, της αξιοπιστίας και της ακεραιότητας των συστημάτων του πλοίου, μέσω της πραγματοποίησης περισσότερων κύκλων φόρτωσης-εκφόρτωσης, καθώς και η απόκτηση μεγαλύτερης επιχειρησιακής εμπειρίας.
Η μεταφορά υγροποιημένου υδρογόνου με ποντοπόρα πλοία αποτελεί ένα από τα κρισιμότερα βήματα που είναι απαραίτητα για την ευρύτερη παγκόσμια χρήση του υδρογόνου ως μελλοντικού καυσίμου μηδενικών ανθρακικών εκπομπών. Το «Suiso Frontier» αντιπροσωπεύει ένα βασικό ορόσημο για την απόδειξη της τεχνικής σκοπιμότητας της θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου υδρογόνου, ανοίγοντας τον δρόμο για τη μελλοντική υλοποίηση και άλλων αντίστοιχων έργων μεταφοράς του συγκεκριμένου εναλλακτικού καυσίμου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Γεγονός πρέπει να θεωρείται πλέον η δημιουργία της μεγαλύτερης εταιρείας logistics παγκοσμίως, καθώς η δανική DSV ολοκλήρωσε αισίως την εξαγορά της DB Schenker. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Αναμφισβήτητα, ο Ελευθέριος Βενιζέλος (1864-1936) δεσπόζει ως μία από τις πλέον εμβληματικές πολιτικές φυσιογνωμίες στη σύγχρονη ελληνική ιστορία. Η διαδρομή του, από τις Μουρνιές…
Σημαντική επίδοση παρουσίασαν οι δείκτες κερδοφορίας της ΟΛΠ Α.Ε. το πρώτο τρίμηνο του 2025, έναντι του πρώτου τριμήνου 2024, ενώ θετικές επιδόσεις κατέγραψαν και…
Ευοίωνα παραμένουν τα σημάδια για τη ναυλαγορά των LPG carriers, κυρίως όμως εκείνων μεγαλύτερου μεγέθους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το…
Πλοίο του πολεμικού ναυτικού του Περού συγκρούστηκε με μια πλατφόρμα άντλησης πετρελαίου της εταιρείας Perenco στον Αμαζόνιο, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν δύο άνθρωποι και…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,2% τον Απρίλιο του 2025, σταθερός σε σύγκριση με τον Μάρτιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική…
Η Ελλάδα παραμένει ισχυρά ελκυστικός προορισμός για την αγορά της κρουαζιέρας, η οποία συνεχίζει να παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη. Σύμφωνα με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος…
Σε μια εποχή που η ναυτιλία αντιμετωπίζει πιέσεις για μείωση εκπομπών και βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, η ιαπωνική Mitsubishi Shipbuilding παρουσιάζει το νέο φεριμπότ…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ