
Την παραγγελία δύο VLACs (Very Large Ammonia Carriers) ανακοίνωσε η Capital Gas, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη. Πρόκειται για πλοία νέας γενιάς, τα πρώτα του είδους τους, τα οποία θα διαθέτουν μεταφορική ικανότητα 88.000 κ.μ. Τα καινοτόμα πλοία θα ναυπηγηθούν από τον κολοσσό HD Hyundai και αναμένεται να παραδοθούν μέχρι το β’ εξάμηνο του 2027.
Αυτά τα υπερσύγχρονα πλοία διακρίνονται από τα συμβατικά πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς αερίου (VLGC), καθώς έχουν σχεδιαστεί με σημαντικά αυξημένη χωρητικότητα φόρτωσης αμμωνίας στις δεξαμενές φορτίου, επιτρέποντάς τους να μεταφέρουν αμμωνία έως και 98% της χωρητικότητας των δεξαμενών φορτίου.
Παράλληλα, σε ευρύτερο πλαίσιο, ο όμιλος της Capital διαθέτει ένα ιδιαίτερα φιλόδοξο ναυπηγικό πρόγραμμα, το οποίο περιέχει 59 νεότευκτα πλοία, με ορίζοντα παράδοσης έως το 2027. Σε αυτά περιλαμβάνονται και τα πρώτα δύο καινοτόμα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου CO2 παγκοσμίως.
Η τελετή υπογραφής πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης «Gastech 2023» που πραγματοποιήθηκε στη Σιγκαπούρη, όπου η KSOE υπέγραψε συμβάσεις για τα πρώτα τέσσερα 88.000 VLACs CBM (㎥) στον κόσμο με την Capital Gas Ship Management Corp και την Eastern Pacific Pte Ltd της Σιγκαπούρης. Επιπλέον, η Capital Gas και η EPS συμφώνησαν με την Hyundai να εξετάσουν την εγκατάσταση συστήματος πρόωσης διπλού καυσίμου με αμμωνία στα τέσσερα αυτά πλοία αυτά, προκειμένου ακόμα και να εκμηδενίσουν το ανθρακικό τους αποτύπωμα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Tην ενεργοποίηση δικαιωμάτων προαίρεσης για την επαναγορά καθενός από τα VLCC πλοία «Nissos Kea», «Nissos Nikouria» και «Nissos Anafi», από τον τρέχοντα χρηματοδότη πώλησης…
Σε συμφωνία για τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών σε Ηράκλειο και Ηγουμενίτσα κατέληξαν ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας και ο επικεφαλής του…
Στο αμερικανικό αργό στρέφει τα «πλοκάμια» της η Ινδία, αυξάνοντας σημαντικά τις εισαγωγές. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε πρόσφατη έκθεσή της η ναυλομεσιτική Braemar, οι…
Οι κλιμακούμενες εντάσεις μεταξύ Ινδίας και Πακιστάν έχουν προκαλέσει εμπορικούς τριγμούς, με τις δύο χώρες μάλιστα να έχουν προβεί και σε εφαρμογή λιμενικών περιορισμών,…
Η στενή συνεργασία Ρωσίας και Κίνας στο εμπόριο συνεχίζει να ενισχύεται, καθώς οι δύο χώρες βρίσκονται στο στάδιο των συνομιλιών αναφορικά με την κατασκευή…
Η ηλεκτρική πρόωση από συστοιχίες μπαταριών λαμβάνει κύρια θέση στη ναυτιλία, με πρόσφατο παράδειγμα το Hull 096 της Incat, το μεγαλύτερο φέριμποτ παγκοσμίως που…
Το 2025 έχει, επί του παρόντος, αποτελέσει έτος χαμηλής δραστηριότητας στις παραγγελίες εμπορικών πλοίων. Από την αρχή του έτους έως και τα τέλη Απριλίου…
Το χαρτοφυλάκιό της συνεχίζει να διευρύνει η γαλλική GTT, καθώς πρόσφατα ανακοίνωσε την εξαγορά της δανικής Danelec. Συγκεκριμένα, η GTT υπέγραψε συμφωνία με το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ