
Μείωση 21% σημείωσε το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας τον Ιούλιο εφέτος, καθώς η συνολική μείωση της αξίας των εισαγωγών ήταν μεγαλύτερη εκείνης των εξαγωγών.
Ειδικότερα, με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τις εμπορευματικές συναλλαγές:
Η συνολική αξία των εισαγωγών- αφίξεων ανήλθε στο ποσό των 6.721,0 εκατ. ευρώ έναντι 8.098,6 εκατ. ευρώ τον Ιούλιο 2022, παρουσιάζοντας μείωση 17% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε μείωση κατά 201,7 εκατ. ευρώ ή 3,9%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε μείωση κατά 205,8 εκατ. ευρώ ή 4%).
Η συνολική αξία των εξαγωγών- αποστολών ανήλθε στο ποσό των 4.266,3 εκατ. ευρώ έναντι 4.992,2 εκατ. ευρώ τον Ιούλιο 2022, παρουσιάζοντας μείωση 14,5% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε μείωση κατά 175,4 εκατ. ευρώ ή 5,6%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε μείωση κατά 174,2 εκατ. ευρώ ή 5,6%).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 2.454,7 εκατ. ευρώ έναντι 3.106,4 εκατ. ευρώ τον Ιούλιο 2022, παρουσιάζοντας μείωση 21% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε μείωση κατά 26,3 εκατ. ευρώ ή 1,3%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε μείωση κατά 31,6 εκατ. ευρώ ή 1,5%).
Το 7μηνο εφέτος, η συνολική αξία των εισαγωγών- αφίξεων ανήλθε στο ποσό των 47.457,7 εκατ. ευρώ έναντι 52.228,8 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα του 2022, παρουσιάζοντας μείωση 9,1% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε μείωση κατά 617,5 εκατ. ευρώ ή 1,7%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε μείωση κατά 661,2 εκατ. ευρώ ή 1,9%).
Η συνολική αξία των εξαγωγών- αποστολών ανήλθε στο ποσό των 30.110,2 εκατ. ευρώ έναντι 31.028,2 εκατ. ευρώ το 7μηνο του 2022, παρουσιάζοντας μείωση 3% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 878,9 εκατ. ευρώ ή 4,3%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 799,1 εκατ. ευρώ ή 3,9%).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 17.347,5 εκατ. ευρώ έναντι 21.200,6 εκατ. ευρώ το 7μηνο του 2022, παρουσιάζοντας μείωση 18,2% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε μείωση κατά 1.496,4 εκατ. ευρώ ή 9,7%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε μείωση κατά 1.460,3 εκατ. ευρώ ή 9,5%).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Έπειτα από μία δεκαετία εσωτερικών ζυμώσεων και διαβουλεύσεων, το Υπουργείο Μεταφορών της Νότιας Αφρικής επισημοποίησε πρόσφατα τα πρώτα βήματα για τη δημιουργία μιας κρατικής…
Η εταιρεία ακινήτων Aldar, με έδρα το Άμπου Ντάμπι, πρόσφατα αποκάλυψε το masterplan της για την ανάπτυξη ενός νησιωτικού προορισμού ονόματι Fahid Island, σε…
Περιορισμένες ήταν οι πρόσφατες μεταβολές στη ναυλαγορά των LNG carriers, με τις προκλήσεις να επιμένουν. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το…
Τάσεις σταθερότητας καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers, με τους ναύλους των VLGCs να παραμένουν σε παρεμφερή επίπεδα, σε εβδομαδιαία βάση, την εβδομάδα με…
Η πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) με την ονομασία «Energos Eskimo» απέπλευσε την Τετάρτη 4 Ιουνίου από το λιμάνι της…
Το Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών της ΕΕ κατέληξε σε συμφωνία την Πέμπτη 5 Ιουνίου, για την αναθεώρηση των δικαιωμάτων των επιβατών αεροπορικών μεταφορών και την…
Ανάπτυξη 2,2% καταγράφηκε στην ελληνική οικονομία το α’ τρίμηνο του 2025 σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2024, ενώ σε σχέση με το…
Τη δημιουργία του «NLS Port-La-Nouvelle», του πρώτου λιμενικού σταθμού διαχείρισης αυτοκινήτων του Ομίλου Neptune, που θα λειτουργήσει στο λιμάνι του Port-La-Nouvelle, στη Νότια Γαλλία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ