
Μείωση 21% σημείωσε το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας τον Ιούλιο εφέτος, καθώς η συνολική μείωση της αξίας των εισαγωγών ήταν μεγαλύτερη εκείνης των εξαγωγών.
Ειδικότερα, με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τις εμπορευματικές συναλλαγές:
Η συνολική αξία των εισαγωγών- αφίξεων ανήλθε στο ποσό των 6.721,0 εκατ. ευρώ έναντι 8.098,6 εκατ. ευρώ τον Ιούλιο 2022, παρουσιάζοντας μείωση 17% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε μείωση κατά 201,7 εκατ. ευρώ ή 3,9%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε μείωση κατά 205,8 εκατ. ευρώ ή 4%).
Η συνολική αξία των εξαγωγών- αποστολών ανήλθε στο ποσό των 4.266,3 εκατ. ευρώ έναντι 4.992,2 εκατ. ευρώ τον Ιούλιο 2022, παρουσιάζοντας μείωση 14,5% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε μείωση κατά 175,4 εκατ. ευρώ ή 5,6%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε μείωση κατά 174,2 εκατ. ευρώ ή 5,6%).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 2.454,7 εκατ. ευρώ έναντι 3.106,4 εκατ. ευρώ τον Ιούλιο 2022, παρουσιάζοντας μείωση 21% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε μείωση κατά 26,3 εκατ. ευρώ ή 1,3%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε μείωση κατά 31,6 εκατ. ευρώ ή 1,5%).
Το 7μηνο εφέτος, η συνολική αξία των εισαγωγών- αφίξεων ανήλθε στο ποσό των 47.457,7 εκατ. ευρώ έναντι 52.228,8 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα του 2022, παρουσιάζοντας μείωση 9,1% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε μείωση κατά 617,5 εκατ. ευρώ ή 1,7%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε μείωση κατά 661,2 εκατ. ευρώ ή 1,9%).
Η συνολική αξία των εξαγωγών- αποστολών ανήλθε στο ποσό των 30.110,2 εκατ. ευρώ έναντι 31.028,2 εκατ. ευρώ το 7μηνο του 2022, παρουσιάζοντας μείωση 3% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 878,9 εκατ. ευρώ ή 4,3%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 799,1 εκατ. ευρώ ή 3,9%).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 17.347,5 εκατ. ευρώ έναντι 21.200,6 εκατ. ευρώ το 7μηνο του 2022, παρουσιάζοντας μείωση 18,2% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε μείωση κατά 1.496,4 εκατ. ευρώ ή 9,7%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε μείωση κατά 1.460,3 εκατ. ευρώ ή 9,5%).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πορεία του παγκόσμιου εμπορίου, παρά τα εμπόδια που συναντά σε έντονο βαθμό, χαράσσει (οριακά) ανοδική τροχιά για το 2025. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με…
Χθες, Τρίτη 12 Αυγούστου, το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή πραγματοποίησε επιχειρήσεις απεγκλωβισμού συνολικά 76 πολιτών από παραλιακές περιοχές της Χίου και της Κάτω…
Την εστίασή της στην αγορά των product tankers ανακοίνωσε η Euroholdings Ltd, δύο μήνες μετά την απόκτηση του 51% των μετοχών της από τη…
Την Τετάρτη 18 Ιουνίου 2025, στην Αμερικανική Σχολή Κλασσικών Σπουδών στο κέντρο της Αθήνας, έλαβε χώρα η 17η τελετή απονομής των Βραβείων Ευκράντη. Σημειώνεται…
Η τεχνολογία διπλού καυσίμου με χρήση LNG βρίσκεται στον πυρήνα του νέου Capesize bulk carrier «SG DAWN», το οποίο παρέλαβε πρόσφατα η NYK. Η…
Από την άνοδο του Εργατικού Κόμματος στην εξουσία στο Ηνωμένο Βασίλειο πριν από δύο χρόνια, η κυβέρνηση έχει θεσπίσει αυστηρότερους κανονισμούς για τα ορυκτά…
Πιθανό είναι το ενδεχόμενο η Peabody Energy να αποσυρθεί από την προσφορά ύψους $3,8 δισ. για τα ορυχεία οπτάνθρακα της Anglo American στην Αυστραλία,…
Οι πρόσφατες βροχοπτώσεις στην Αργεντινή έχουν βελτιώσει τα αποθέματα υγρασίας του εδάφους για τη σοδειά σιταριού της χώρας για το 2025/26, με σχεδόν όλη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ