
Η ξηρασία που έχει πλήξει τη Διώρυγα του Παναμά προβληματίζει σε σημαντικό βαθμό τη ναυτιλία, οδηγώντας σε καθυστερήσεις και αυστηρούς περιορισμούς όσον αφορά τα πλοία που δύνανται να τη διασχίσουν.
Το γεγονός αυτό, σημειώνει δημοσίευμα των Financial Times, αντανακλά τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στο παγκόσμιο εμπόριο, καθώς τα επίπεδα ξηρασίας που καταγράφονται και κατά συνέπεια οι περιορισμοί στα βυθίσματα των πλοίων είναι αφύσικα για τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο (Μάιος-Δεκέμβριος).
Λόγω των παραπάνω, η συμφόρηση αυξάνεται στις δύο πλευρές της Διώρυγας. Σε ανάρτηση την Πέμπτη 17 Αυγούστου, η Lloyd’s List αναφέρει ότι ο χρόνος αναμονής ξεπερνά τις 20 ημέρες για τα bulk carriers. Ακόμη, υπογραμμίζει ότι στις 16 Αυγούστου, υπήρχαν 216 πλοία χωρητικότητας μεγαλύτερης των 5.000 dwt που ανέμεναν στις δύο πλευρές.
Παράλληλα, σε σχετική ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο κ. Peter Sand, Chief Analyst της Xeneta, σημειώνει μεταξύ άλλων: «Η Διώρυγα του Παναμά αποτελεί τον μπαλαντέρ στην αγορά των containerships αυτή τη στιγμή. Όσοι αποστέλλουν εμπορεύματα πρέπει να εξετάσουν τις επιλογές τους και να διαχειριστούν τον κίνδυνο, καθώς η συμφόρηση στη Διώρυγα του Παναμά αυξάνεται».
Πέραν αυτού, δεδομένα της Xeneta που επικαλείται ο κ. Sand καταδεικνύουν ότι οι ναύλοι στη spot αγορά των containerships για τη μεταφορά containers από την Κίνα στον Κόλπο του Μεξικού μέσω της διώρυγας έχουν αυξηθεί κατά 37,5% από τα τέλη Ιουνίου και πλέον ανέρχονται σε $3.300/FEU, επίπεδα που συνιστούν τα υψηλότερα από τα μέσα Ιανουαρίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ακυβερνησία λόγω μηχανικής βλάβης φορτηγού πλοίου σημαίας Λιβερίας με 27 μέλη πληρώματος στη θαλάσσια περιοχή 2,8 ναυτικά μίλια βορειοανατολικά του Ακρωτηρίου Μαλέα. Στην περιοχή…
Ανθυπολοχαγός (ΠΖ) του Πολεμικού Ναυτικού έχασε σήμερα, Tρίτη 29 Απριλίου, τη ζωή του κατά την διάρκεια εκπαίδευσης στην Διοίκηση Υποβρυχίων Καταστροφών. Όπως ανακοινώθηκε από…
Τις προοπτικές της Metlen παρουσίασε σήμερα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ευάγγελος Μυτιληναίος, σε συνέντευξη στην πρωινή εκπομπή “Europe Early Edition” του…
Πιστή στη δέσμευσή της περί εκπαίδευσης υψηλής ποιότητας για το πλήρωμά της, η Capital Group, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη ήρθε σε συμφωνία…
Οι πυροσβέστες κατάφεραν αργά χθες, Δευτέρα 28 Απριλίου, το βράδυ να θέσουν υπό έλεγχο την πυρκαγιά που μαινόταν από το Σάββατο στο κύριο λιμάνι…
Καθώς οι παραγγελίες πλοίων απομακρύνονται από τα συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα, η Alphaliner εξετάζει τα συστήματα πρόωσης με τα οποία είναι εξοπλισμένα τα containerships του…
Προς τη σύσταση κοινοπραξίας προχωρούν οι κολοσσοί ενέργειας Sinopec της Κίνας και Saudi Aramco της Σαουδικής Αραβίας. H συμφωνία, αξίας περίπου $4 δισ., υπεγράφη…
Το ράλι των παραγγελιών containerships φθίνει, όμως δεν σταματά, με τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία να εξασφαλίζουν παραγγελίες για την κατασκευή συνολικά 24 πλοίων τις τελευταίες…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ