
H αύξηση των εξαγωγών λιπασμάτων της Ρωσίας και οι αλλαγές στον χάρτη του εμπορίου έχουν ενισχύσει την παρουσία των Panamaxes σε μια αγορά που παραδοσιακά κυριαρχείται από τα Handysizes, σημειώνει σε ανάλυσή της η Drewry.
Οι εξαγωγές αμμωνίας της Ρωσίας δέχτηκαν πλήγμα το 2022, κυρίως μέσω αγωγών, ωστόσο οι εξαγωγές ξηρών χύδην λιπασμάτων, όπως ποτάσας, φωσφορικών αλάτων, θείου και ουρίας, αυξήθηκαν. Η Ρωσία συμβάλλει με ποσοστό άνω του 12% στο παγκόσμιο εμπόριο λιπασμάτων στο dry bulk shipping, με μερίδιο άνω του 14% στη συνολική ζήτηση για διά θαλάσσης μεταφορά λιπασμάτων. Οι εξαγωγές λιπασμάτων της χώρας εκτινάχθηκαν κατά 13,6% το 2022 και κατά ένα τεράστιο ποσοστό 50,5% σε ετήσια βάση την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουνίου 2023, σύμφωνα με την Drewry.
Βραζιλία, Ινδία, Κίνα και ΗΠΑ αποτελούν τους κορυφαίους εισαγωγείς ρωσικών λιπασμάτων. Είναι χαρακτηριστικό ότι, ενώ η Βραζιλία μείωσε τις εισαγωγές λιπασμάτων το 2022, το μερίδιο της Ρωσίας αυξήθηκε. Στο ίδιο μήκος κύματος και το εμπόριο με Κίνα και Ινδία. Το μερίδιο των ινδικών εισαγωγών λιπασμάτων από τη Ρωσία έχει αυξηθεί από το 5,1% το 2021 στο 20,1%, ενώ των κινεζικών εισαγωγών από το 8,5% στο 41,3% το ίδιο διάστημα.
Όπως εξηγεί η Drewry, η αύξηση των εξαγωγών λιπασμάτων της Ρωσίας προς την Ασία ωφελεί τη ζήτηση για bulk carriers λόγω της αύξησης των τονομιλίων. Η Ρωσία κατά κύριο λόγο εξάγει λιπάσματα από τη Μαύρη Θάλασσα, τη Βαλτική και τη Βόρεια Θάλασσα, με το 80% να αποδίδεται στα λιμάνια της Βαλτικής Θάλασσας, η οποία απέχει πάνω από 12.000 ναυτικά μίλια από το Qingdao.
Η εν λόγω μετατόπιση επηρεάζει και τους τύπους bulkers που «απασχολούνται» στα εν λόγω traders. Πλέον τα Panamaxes συμμετέχουν κατά το μεγαλύτερο ποσοστό στις εξαγωγές από τη Βαλτική Θάλασσα, όταν το 2021 κατείχαν το μικρότερο ποσοστό. Η άνοδος των Panamaxes είναι αποτέλεσμα της ανόδου των long-haul trades μεταξύ Ρωσίας και Ασίας.
Τέλος, η Drewry εκτιμά ότι η Ρωσία, παρά τις όποιες προκλήσεις, θα συνεχίσει να πρωταγωνιστεί στις εξαγωγές λιπασμάτων και, παρά τον ανταγωνισμό, θα συνεχίσει να παρέχει στήριξη στην αγορά των bulk carriers.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα χέρια της Δικαιοσύνης είναι η άμεση διερεύνηση ύποπτων υποθέσεων διασύνδεσης μελών ΜΚΟ με διακινητές προσφύγων- μεταναστών στο βόρειο Αιγαίο, επισήμανε ο Υπουργός Ναυτιλίας…
Καθώς η ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας παραμένει ύψιστη προτεραιότητα με ορίζοντα το 2050, οι πρωτοβουλίες με στόχο την αποανθρακοποίηση των αλυσίδων εφοδιασμού εντείνονται. Ειδικότερα,…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ αξίωσε το Σάββατο 26 Απριλίου να επιτρέπεται στα αμερικανικά πλοία – στρατιωτικά και εμπορικά – η δωρεάν διέλευση…
Πρωτοπόροι παραμένουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες στο παγκόσμιο ναυτιλιακό γίγνεσθαι, με τον τομέα νέων τεχνολογιών και προηγμένων πλοίων να μην αποτελεί εξαίρεση. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Το λιμάνι του Πειραιά ενισχύει περαιτέρω τη στρατηγική θέση του ως κέντρου διαμετακόμισης αυτοκινήτων στην Ανατολική Μεσόγειο, με την πρώτη προσέγγιση του MV COSCO…
Τελευταία Ενημέρωση: Δευτέρα 28 Απριλίου – 18.20 Οι πυροσβέστες συνεχίζουν σήμερα τις προσπάθειες πλήρους κατάσβεσης της τεράστιας πυρκαγιάς που μαίνεται από το Σάββατο στο…
Βασικός πυλώνας της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης παραμένουν οι οικογενειακές επιχειρήσεις, με τις 500 μεγαλύτερες να παράγουν έσοδα 8,8 τρισ. δολ., σημειώνοντας αύξηση 10% σε…
Το Hinnøy, το νέο ferry μηδενικών εκπομπών που ναυπηγήθηκε από την Cemre Shipyard για λογαριασμό της Torghatten Nord, αποτελεί ένα από τα πιο προηγμένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ