
Οι αγοραπωλησίες των bulk carriers και των δεξαμενόπλοιων διέγραψαν τελείως διαφορετικές πορείες κατά το α’ εξάμηνο του έτους.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Xclusiv Shipbrokers, οι πωλήσεις μεταχειρισμένων πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου τους πρώτους έξι μήνες του 2023 ανήλθαν σε περίπου 325 πλοία, καταγράφοντας 14% μείωση σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022. Σημειώνεται ότι, κατά το α’ τρίμηνο του 2023, πραγματοποιήθηκαν 175 αγοραπωλησίες bulkers, ενώ το β’ τρίμηνο του έτους έγιναν συνολικά 150.
Η καθοδική πορεία των ναύλων και ταυτόχρονα οι υψηλές τιμές των πλοίων επηρέασαν τους αγοραστές. Τα Handysizes και τα Supramaxes αποτέλεσαν σαφώς τους πιο περιζήτητους τύπους bulkers στην αγορά S&P, καθώς συγκέντρωσαν το ενδιαφέρον του συγκεκριμένου κλάδου.
Αντίθετα, ο πόλεμος στην Ουκρανία, σε συνδυασμό με το μικρό βιβλίο παραγγελιών, διατήρησαν τους ναύλους των δεξαμενόπλοιων σε υγιή επίπεδα για συνεχόμενους μήνες, συμβάλλοντας στην κερδοφορία εταιρειών του κλάδου μεταφοράς πετρελαίου.
Το ευνοϊκό αυτό περιβάλλον αποτυπώθηκε στις αγοραπωλησίες δεξαμενόπλοιων, καθώς το α’ τρίμηνο του 2023 πραγματοποιήθηκαν 215 αγοραπωλησίες δεξαμενόπλοιων, συνιστώντας αύξηση κατά 75% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2022. Παράλληλα, το β’ τρίμηνο οι αγοραπωλησίες τάνκερ ανήλθαν σε 183.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι 398 αγοραπωλησίες δεξαμενόπλοιων που πραγματοποιήθηκαν κατά το α’ εξάμηνο του 2023 αποτελούν αύξηση 88 πλοίων σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022.
Τέλος, όπως αναφέρει η Xclusiv, οι περισσότερες αγοραπωλησίες δεξαμενόπλοιων αφορούσαν MR2 και Panamax/LR1, καθιστώντας τους έτσι τους πιο δημοφιλείς τύπους για τους πρώτους έξι μήνες του έτους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η μέση αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη αναμένεται να ξεπεράσει τον 1,5° Κελσίου σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή κατά την περίοδο 2025-2029, προβλέπει…
Για ακόμα ένα έτος, παρότι επιβραδυνόμενες, οι παραγγελίες containerships συνεχίζονται, καθώς εταιρείες-κολοσσοί της ναυτιλίας τακτικών γραμμών επενδύουν στρατηγικά στην επέκταση και στην ανανέωση των…
Σιδηροδρομική γέφυρα κατέρρευσε τη νύχτα του Σαββάτου 31 Μαΐου 2025 προς Κυριακή 1η Ιουνίου, στη ρωσική περιφέρεια Κουρσκ (νοτιοδυτικά), η οποία γειτονεύει με την…
Οριακές είναι οι μεταβολές που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LNG carriers, με την ψαλίδα Ανατολής και Δύσης να επιμένει. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της…
Το κινεζικό ναυπηγείο Zhoushan Changhong International παρέδωσε στην MSC, την προηγούμενη εβδομάδα, το νεότευκτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «MSC LEILA», μεταφορικής ικανότητας 11.480 TEUs. Το…
Με πλήρη επιτυχία ολοκλήρωσε τις θαλάσσιες δοκιμές του το πρώτο Aframax δεξαμενόπλοιο αιολικής πρόωσης. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης…
Με ταχύτατους ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση του στόλου των πλοίων διπλού καυσίμου της Cosco, καθώς ο κινεζικός κολοσσός γιόρτασε πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμα…
Η ιαπωνική ναυτιλιακή κοινότητα συνεχίζει στον δρόμο της καινοτομίας, καταγράφοντας ένα νέο ορόσημο. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Mitsui O.S.K. Lines, η εταιρεία τοποθέτησε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ