
Ούριος άνεμος πνέει στην αγορά των LNG carriers, η οποία εντός του 2023 καταγράφει μια σταθερά θετική πορεία τόσο σε ό,τι αφορά τους ναύλους όσο και τις επενδύσεις.
Είναι ενδεικτικό ότι οι ναύλοι για ένα χρονοναυλωμένο DFDE LNG carrier μεταφορικής ικανότητας 160.000 κ.μ. σε συμβόλαιο ετήσιας διάρκειας ήταν στα $120.000/ημέρα στα τέλη Ιουνίου, σύμφωνα με την Clarksons Research. Την ίδια ώρα, τους τελευταίους 12 μήνες, οι εν λόγω ναύλοι κινούνται πάνω από τα $100.000/ημέρα. Η Clarksons αποδίδει την εν λόγω θετική πορεία της ναυλαγοράς στις προσπάθειες για ενεργειακή ασφάλεια, όπως επίσης και στο ενδεχόμενο τον προσεχή χειμώνα οι spot ναύλοι να ανέλθουν σε πολύ υψηλά επίπεδα.
Στο μέτωπο των επενδύσεων, ζεστό παραμένει το ενδιαφέρον για νεότευκτα LNG carriers. Το α’ εξάμηνο, οι παραγγελίες νεότευκτων LNG carriers ανήλθαν σε 30 πλοία μεταφορικής ικανότητας 5,4 εκατ. κ.μ., με την αξία τους να ανέρχεται σε $7,7 δισ. Από τις αρχές του 2022, η εκτιμώμενη αξία των επενδύσεων σε νεότευκτα LNG carriers είναι $47 δισ., αντιπροσωπεύοντας το 27% των επενδύσεων για νεότευκτα όλων των τύπων πλοίων, σημειώνει η Clarksons. Παρά το γεγονός ότι η δραστηριότητα στις παραγγελίες δεν κινείται στα περσινά επίπεδα-ρεκόρ, η ζήτηση παραμένει υψηλή, αν και οι τιμές έχουν πάρει την ανιούσα. Ως αποτέλεσμα, το orderbook απαρτίζεται από 331 πλοία μεταφορικής ικανότητας 55,6 εκατ. κ.μ. (51% του υφιστάμενου στόλου).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αυξήσεις αποδοχών έως 35% με συνολική αύξηση αμοιβών και λοιπών/έμμεσων οικονομικών παροχών που κατά μέσο όρο ανέρχονται σε 21%, ανακοίνωσε ότι προτείνει η DPort…
Τη Δευτέρα 26 Μαΐου 2025 πραγματοποιήθηκε επετειακή εκδήλωση για τη συμπλήρωση 25 ετών λειτουργίας του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) στη Ναυτιλία του Πανεπιστημίου Πειραιώς.…
CMB.TECH NV και Golden Ocean ανακοίνωσαν την υπογραφή συμφωνίας και το πλάνο συγχώνευσής τους μέσω της ανταλλαγής μετοχών, σύμφωνα με όσα προβλέπει το δελτίο…
Εν μέσω καθίζησης των παγκόσμιων τιμών πετρελαίου, λόγω της σταδιακής άρσης των περικοπών της παραγωγής του OPEC+, τα κράτη μέλη του Οργανισμού σχεδιάζουν τα…
Σκόπελοι αναδύονται στην Αυστραλία για τα bulk carriers, ελέω της συμφόρησης που καταγράφεται στον λιμένα του Νιούκασλ, τον μεγαλύτερο λιμένα θερμικού άνθρακα της Αυστραλίας.…
Σε νέες στρατηγικές κινήσεις προχωρά o ταϊβανέζικος κολοσσός κατασκευής ημιαγωγών TSMC, ο οποίος ενισχύει τη γεωγραφική διασπορά της παραγωγής του με σημείο αναφοράς τη…
Τα τελευταία δεδομένα για τις εισηγμένες στα κινεζικά χρηματιστήρια εταιρείες δημοσίευσε πρόσφατα η Ένωση Εισηγμένων Εταιρειών της Κίνας. Βάσει δεδομένων έως τα τέλη Απριλίου,…
Η πρωτοκαθεδρία των κινεζικών ναυπηγείων στις παραγγελίες πλοίων κατέστη αδιαμφισβήτητη μετά το μπαράζ παραγγελιών των τελευταίων ετών, το οποίο περιόρισε τη διαθεσιμότητα slots, κυρίως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ