
Η επικρατούσα εικόνα στην αγορά δεξαμενόπλοιων προκαλεί προβληματισμό για τις βραχυπρόθεσμες προοπτικές της αγοράς, με τα βλέμματα να στρέφονται στις δύο ισχυρότερες οικονομίες του πλανήτη. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της Vortexa, εταιρείας αναλύσεων που ειδικεύεται στην αγορά ενέργειας, η ζήτηση για μεταφορά αργού πετρελαίου επιβραδύνεται, μετά από ένα πολύ ισχυρό α’ εξάμηνο.
Ειδικότερα, η συγκεκριμένη εικόνα είναι εμφανής στην αγορά των VLCCs, των οποίων τα τονομίλια σε routes με προορισμό την Ασία καταγράφουν πτώση. Βάσει της Vortexa, η εξέλιξη αυτή συνιστά απότοκο, έως έναν βαθμό, των περικοπών του OPEC στην παραγωγή αλλά και της νωχελικότερης κινεζικής κατανάλωσης.
Σε κάθε περίπτωση, βάσει δημοσιεύματος του τουρκικού πρακτορείου ειδήσεων Anadolu, οι εισαγωγές πετρελαίου της Κίνας αυξήθηκαν κατά 45,3% σε ετήσια βάση. Οι κινεζικές εισαγωγές άγγιξαν τα 12,67 εκατ. βαρέλια ανά ημέρα τον Ιούνιο, τα δεύτερα υψηλότερα μηνιαία επίπεδα που έχουν καταγραφεί ποτέ. Συνεπώς, η Κίνα φαίνεται να ενισχύει τα αποθέματα πετρελαίου της.
Παράλληλα, η κατανάλωση αργού πετρελαίου στις ΗΠΑ διαφαίνεται χαμηλότερη του αναμενομένου. Συγκεκριμένα, τα αποθέματα αργού πετρελαίου των ΗΠΑ μειώθηκαν κατά πολύ λιγότερο έναντι των αρχικών εκτιμήσεων, γεγονός που προκαλεί ανησυχία αναφορικά με την ευρωστία της ζήτησης.
Εν κατακλείδι, η καταγραφείσα εικόνα στη ζήτηση πετρελαίου είναι ένας ακόμη πονοκέφαλος για την αγορά των δεξαμενόπλοιων, και συγκεκριμένα των VLCCs. Επί του παρόντος, παρότι οι ναύλοι έχουν σημειώσει πτώση και στα μικρότερα μεγέθη, η Vortexa σημειώνει ότι η ευελιξία τους τα καθιστά ανθεκτικότερα, σχολιάζοντας την άνοδο των αμερικανικών εξαγωγών προς την Ευρώπη. Όσον αφορά τα VLCCs, το πέρας του έτους καταδεικνύεται ως περίοδος επικείμενης ανάκαμψης, λόγω ανόδου της ζήτησης και περιορισμένης αύξησης του στόλου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο στόλος της Tsakos Energy Navigation συνεχίζει να αυξάνεται με την παραλαβή νεότευκτων S-MAX DP2 Shuttle Tankers. Ειδικότερα, βάσει ανακοίνωσης της εταιρείας, στο «πηδάλιο»…
Το κινεζικής κατασκευής πλοίο μεταφοράς οχημάτων «BYD Shenzhen», που είναι το μεγαλύτερο παγκοσμίως στο είδος του, απέπλευσε το απόγευμα της 27ης Απριλίου για το…
Υγειονομικός συναγερμός κρούεται στη Σιέρα Λεόνε που βρίσκεται στη δυτική Αφρική. Ειδικότερα, η Σιέρα Λεόνε έχει βρεθεί αντιμέτωπη με αύξηση των κρουσμάτων της mpox,…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε πρόσφατα ένα κρίσιμο μέτρο για την ενίσχυση της θαλάσσιας ασφάλειας και της προστασίας του περιβάλλοντος γύρω από τις ακτές της…
Με μια φαντασμαγορική τελετή γιόρτασε πρόσφατα η Disney Cruise Line την καθέλκυση του «Disney Adventure», σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για την κατασκευή του νεότευκτου κρουαζιερόπλοιου.…
Σε σχετικά θετικό μομέντουμ κυμαίνεται η ναυλαγορά των LPG carriers, και δη εκείνη των Very Large Gas Carriers. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της…
To «MSC DILETTA», ULCS Megamax με μεταφορική ικανότητα 23.782 TEUs, αποτελεί πλέον το μεγαλύτερο containership που έδεσε σε λιμάνι της Δυτικής Αφρικής και συγκεκριμένα…
Την έναρξη της φετινής καλοκαιρινής σεζόν της στην Ελλάδα και την Ανατολική Μεσόγειο γιόρτασε η MSC Cruises, με μια ειδική εκδήλωση για την κοινότητα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ