
Η ελληνόκτητη ναυτιλία παραμένει διαχρονικά ένας εκ των πρωταγωνιστών του παγκόσμιου εμπορίου, με τον στόλο των Ελλήνων να απαρτίζεται από σύγχρονα εμπορικά πλοία διαφόρων τύπων.
Στο πλαίσιο αυτό, η πρόσφατη έκθεση της Petrofin «2022 ‒ Petrofin Research ‒ Greek Shipping Companies and Fleet», που εστιάζει τόσο στις ελληνόκτητες εταιρείες όσο και στον ελληνόκτητο στόλο, παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
599 είναι οι ελληνόκτητες ναυτιλιακές επιχειρήσεις, μειωμένες ελαφρώς σε σύγκριση με το 2021, οπότε και ήταν ίσες με 607. Όπως και τα προηγούμενα έτη, καταγράφεται μείωση του αριθμού των εταιρειών που διαχειρίζονται από ένα έως δύο πλοία.
Συγκεκριμένα, υπάρχουν 191 εταιρείες τέτοιου μεγέθους, έναντι 201 το 2021, 297 το 2013 και 483 το 1998. Αντιθέτως, αυξάνονται σταδιακά οι εταιρείες που διαχειρίζονται στόλους τουλάχιστον 25 πλοίων: το 2022 υπήρχαν 56 εταιρείες τέτοιου μεγέθους, έναντι 54 το 2021, 35 το 2013 και 19 το 1998.
Επιπλέον, οι εταιρείες που διαχειρίζονται τουλάχιστον 25 πλοία έχουν υψηλή δυναμική, με τον αθροιστικό τους στόλο να αντιστοιχεί στο 67,15% του συνόλου του ελληνόκτητου στόλου.
Οι εταιρείες του +1 εκατ. dwt
Ένας από τους διαχωρισμούς που πραγματοποιεί η Petrofin για να αποτυπώσει τη δυναμική των εταιρειών μεγαλύτερου μεγέθους είναι ο υπολογισμός των εταιρειών των οποίων ο στόλος ξεπερνά σε χωρητικότητα το 1 εκατ. dwt.
Σύμφωνα με την έκθεση, υπάρχουν 78 τέτοιες εταιρείες, οι οποίες διαχειρίζονται 3.519 πλοία, χωρητικότητας 364.337.595 dwt. Συνεπώς, 78 εταιρείες (13% των εταιρειών) διαχειρίζονται το 78,3% του στόλου σε όρους dwt.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ακυβερνησία λόγω μηχανικής βλάβης φορτηγού πλοίου σημαίας Λιβερίας με 27 μέλη πληρώματος στη θαλάσσια περιοχή 2,8 ναυτικά μίλια βορειοανατολικά του Ακρωτηρίου Μαλέα. Στην περιοχή…
Ανθυπολοχαγός (ΠΖ) του Πολεμικού Ναυτικού έχασε σήμερα, Tρίτη 29 Απριλίου, τη ζωή του κατά την διάρκεια εκπαίδευσης στην Διοίκηση Υποβρυχίων Καταστροφών. Όπως ανακοινώθηκε από…
Τις προοπτικές της Metlen παρουσίασε σήμερα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ευάγγελος Μυτιληναίος, σε συνέντευξη στην πρωινή εκπομπή “Europe Early Edition” του…
Πιστή στη δέσμευσή της περί εκπαίδευσης υψηλής ποιότητας για το πλήρωμά της, η Capital Group, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη ήρθε σε συμφωνία…
Οι πυροσβέστες κατάφεραν αργά χθες, Δευτέρα 28 Απριλίου, το βράδυ να θέσουν υπό έλεγχο την πυρκαγιά που μαινόταν από το Σάββατο στο κύριο λιμάνι…
Καθώς οι παραγγελίες πλοίων απομακρύνονται από τα συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα, η Alphaliner εξετάζει τα συστήματα πρόωσης με τα οποία είναι εξοπλισμένα τα containerships του…
Προς τη σύσταση κοινοπραξίας προχωρούν οι κολοσσοί ενέργειας Sinopec της Κίνας και Saudi Aramco της Σαουδικής Αραβίας. H συμφωνία, αξίας περίπου $4 δισ., υπεγράφη…
Το ράλι των παραγγελιών containerships φθίνει, όμως δεν σταματά, με τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία να εξασφαλίζουν παραγγελίες για την κατασκευή συνολικά 24 πλοίων τις τελευταίες…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ