
Στις 6 Οκτωβρίου 1973 καθελκύστηκε το bulk carrier «Δάφνη» στα «Ελληνικά Ναυπηγεία» του Σκαραμαγκά για λογαριασμό της εταιρείας Estemar του Οίκου Λυκιαρδόπουλου.
Τα Ναυτικά Χρονικά, αναγνωρίζοντας τόσο το έργο της εγχώριας ναυπηγικής βιομηχανίας όσο και τη στήριξή της από τους Έλληνες πλοιοκτήτες, προχώρησαν σε ένα από τα πολλά σχετικά αφιερώματά τους στη δραστηριότητα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά εκείνη την εποχή, στο τεύχος της 15ης Οκτωβρίου 1973. Στο αφιέρωμα πραγματοποιήθηκε εκτενής αναφορά στη ναυπήγηση του «Δάφνη», το οποίο υπήρξε το πρώτο πλοίο που ναυπήγησε ο Οίκος Λυκιαρδόπουλου στην Ελλάδα.
Το νεότευκτο bulk carrier διέθετε χωρητικότητα 37.000 dwt και αποτέλεσε το έκτο κατά σειρά bulk carrier ‒από μια σειρά έντεκα πλοίων‒ αυτού του τύπου που ναυπήγησαν τα «Ελληνικά Ναυπηγεία» κατά τη διετία 1973-1974. Όπως διευκρινίζει μάλιστα το ρεπορτάζ του περιοδικού, το «Δάφνη», το οποίο έφερε τη γαλανόλευκη, κατασκευάστηκε από τους Έλληνες ναυπηγούς Ευάγγελο Κουρούπη και Χρήστο Τσίγκου, βάσει σχεδίων της αγγλικής ναυπηγικής βιομηχανίας της Austin & Pickersgill. Ενδιαφέρον στοιχείο για τη ναυπήγηση του «Δάφνη» είναι ότι η αξία της εργασίας και τα υλικά εγχώριας προέλευσης αντιπροσώπευσαν το 40% του συνολικού κόστους κατασκευής.
Σε ό,τι αφορά την τελετή καθέλκυσης του πλοίου, ανάδοχος του «Δάφνη» ήταν η Τάσση Μαζαράκη, ενώ εκ μέρους των πλοιοκτητών απηύθυνε χαιρετισμό ο Νικόλαος Γ. Λυκιαρδόπουλος. Μεταξύ άλλων, ο Έλληνας πλοιοκτήτης εξέφρασε τη χαρά του για τη ναυπήγηση του «Δάφνη» στην Ελλάδα, αναφέροντας χαρακτηριστικά πως «είναι το πρώτο σκάφος του οίκου το οποίον κατασκευάζεται εις την πατρίδα». Ολοκληρώνοντας τον λόγο του, εξήρε την ποιότητα εργασιών των «Ελληνικών Ναυπηγείων».
Αξίζει να αναφερθεί ότι η τοποθέτηση της «τρόπιδος», που σηματοδότησε την επίσημη έναρξη των εργασιών ναυπήγησης του «Δάφνη», έλαβε χώρα στις 28 Μαΐου 1973. Η παράδοση του νεότευκτου έμελλε να πραγματοποιηθεί σε διάστημα περίπου επτά μηνών, με τα Ναυτικά Χρονικά να αποτυπώνουν φωτογραφικό στιγμιότυπο από την τελετή παράδοσης αλλά και από τον αγιασμό που τελέστηκε στο «Δάφνη» στο τεύχος της 15ης Φεβρουαρίου 1974.
Η καθέλκυση του «Δάφνη» πραγματοποιήθηκε σε μια εποχή κατά την οποία καταγραφόταν σημαντικότατη λειτουργική αναβάθμιση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, καθώς είχαν ήδη αρχίσει οι προεργασίες για την κατασκευή μόνιμης δεξαμενής 500.000 τόνων. Το νεότευκτο του Οίκου Λυκιαρδόπουλου αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα ενός «επιτυχημένου σκάφους», που κατασκευάστηκε σε ελληνικό ναυπηγείο, ως δείγμα της εμπιστοσύνης που απολάμβανε εκείνη την περίοδο η εγχώρια ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία.
______________
Μπορείτε να διαβάσετε το αφιέρωμα των Ναυτικών Χρονικών στην καθέλκυση του «Δάφνη» εδώ.
Η ψηφιοποίηση του αρχείου των τευχών από το 1931 έως το 1983 είναι μια ευγενική χορηγία του Ιδρύματος Ευγενίδου, στη μνήμη της Μαριάνθης Σίμου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο ναυτιλιακός κολοσσός της Κίνας, COSCO, έχει εδραιώσει τη θέση του ως βασικότερος «παίκτης» στις γραμμές μεταξύ της Ινδικής Υποηπείρου, της Μέσης Ανατολής και…
H ινδική κυβέρνηση ακύρωσε δύο διαγωνιστικές διαδικασίες για projects υπεράκτιας αιολικής ενέργειας ισχύος 4.500 MW. Συγκεκριμένα, η κρατική Solar Energy Corporation of India (SECI)…
Τα έργα για την οικοδόμηση της γέφυρας που θα ενώσει το νησί της Σικελίας με την Καλαβρία, δηλαδή με την ιταλική χερσόνησο, πρόκειται να…
Ένα αναδιπλούμενο Rotor Sail διαμέτρου 3,5 μ., που για πρώτη φορά κατασκευάστηκε διεθνώς σε αυτό το μέγεθος, υπόσχεται να επιταχύνει την υιοθέτηση της αιολικής…
Με την πάροδο του χρόνου, το Ντουμπάι αναδεικνύεται όλο και περισσότερο ως βασικός εμπορικός κόμβος στην καρδιά της Αραβικής Χερσονήσου, ειδικά για την αγορά…
Για «πρόοδο αλλά όχι συμφωνία» έκαναν λόγο οι Ντόναλντ Τραμπ και Βλαντίμιρ Πούτιν, έπειτα από την ιστορική συνάντησή τους στην Αλάσκα, το βράδυ της…
Κίνα και Ινδία βρίσκονται σε συζητήσεις για την επανέναρξη του διασυνοριακού εμπορίου τους, πέντε χρόνια μετά τη διακοπή του. Σύμφωνα με αξιωματούχους των Υπουργείων…
Οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου πολλών μεγαβάτ, σε συνδυασμό με ηλεκτρική πρόωση και αρχιτεκτονική συνεχούς ρεύματος (Onboard DC Grid), αναδεικνύονται ως μία από τις πλέον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ