
O IMO, το Μπανγκλαντές και η Λιβερία ανακοίνωσαν ότι οι δύο χώρες επικύρωσαν τη Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ. Η BIMCO θεωρεί ότι η επικύρωση της Σύμβασης σηματοδοτεί μια νέα εποχή για τη βιομηχανία ανακυκλώσεων πλοίων. Κατά τη διάρκεια της διετούς μεταβατικής περιόδου, ενόψει της έναρξης ισχύος, η BIMCO καλεί τους πλοιοκτήτες να επιλέξουν διαλυτήρια που συμμορφώνονται σε παγκόσμιο επίπεδο προς όφελος των εργαζομένων του κλάδου και του περιβάλλοντος.
Η Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ θα τεθεί σε ισχύ σε 24 μήνες, καθώς εκπληρώθηκαν τα ακόλουθα απαιτούμενα κριτήρια:
– Συμμετοχή τουλάχιστον 15 κρατών.
– Συμμετοχή τουλάχιστον του 40% της παγκόσμιας εμπορικής ναυτιλίας με βάση την ολική χωρητικότητα.
– Ικανότητα ανακύκλωσης πλοίων τουλάχιστον 3% της ολικής χωρητικότητας της συνδυασμένης εμπορικής ναυτιλίας των προαναφερθέντων κρατών.
Η επικύρωση έρχεται σε μια εποχή που η ανάγκη για συμμόρφωση όλο και περισσότερων εγκαταστάσεων από τα κύρια κράτη ανακύκλωσης, όπως η Ινδία, το Μπανγκλαντές και το Πακιστάν, είναι κρίσιμη, καθώς περισσότερα από 15.000 πλοία θα ανακυκλωθούν τα επόμενα δέκα χρόνια, σύμφωνα με εκτιμήσεις της BIMCO.
«Πριν από 14 χρόνια, 63 κράτη υιοθέτησαν τη Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ. Σήμερα, το Μπανγκλαντές και η Λιβερία άνοιξαν τον δρόμο για να τεθεί σε ισχύ η σύμβαση. Αυτή η δέσμευση από το Μπανγκλαντές και τη Λιβερία είναι κάτι περισσότερο από ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, είναι ένα άλμα που θα ωφελήσει το περιβάλλον και τους εργαζομένους στη βιομηχανία ανακύκλωσης πλοίων. Η έναρξη ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ σημαίνει ότι μια πλήρως βιώσιμη βιομηχανία ανακύκλωσης πλοίων είναι δυνατή και εφικτή», αναφέρει ο γενικός γραμματέας και διευθύνων σύμβουλος της BIMCO, David Loosley.
Η Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ θα τεθεί σε ισχύ στις 26 Ιουνίου 2025.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πλοίο του πολεμικού ναυτικού του Περού συγκρούστηκε με μια πλατφόρμα άντλησης πετρελαίου της εταιρείας Perenco στον Αμαζόνιο, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν δύο άνθρωποι και…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,2% τον Απρίλιο του 2025, σταθερός σε σύγκριση με τον Μάρτιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική…
Η Ελλάδα παραμένει ισχυρά ελκυστικός προορισμός για την αγορά της κρουαζιέρας, η οποία συνεχίζει να παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη. Σύμφωνα με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος…
Σε μια εποχή που η ναυτιλία αντιμετωπίζει πιέσεις για μείωση εκπομπών και βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, η ιαπωνική Mitsubishi Shipbuilding παρουσιάζει το νέο φεριμπότ…
Η απόφαση επιβολής λιμενικών τελών σε πλοία που πραγματοποιούν port calls στις ΗΠΑ, εφόσον έχουν κατασκευαστεί στην Κίνα ή βρίσκονται υπό κινεζική διαχείριση, έχει…
«Θετικές παραμένουν οι προβλέψεις για το καλοκαίρι του 2025 παρά τις γενικότερες οικονομικές, πολιτικές και γεωπολιτικές αβεβαιότητες. Η Ελλάδα συνεχίζει να αποτελεί έναν ιδιαίτερα…
Η μετάβαση της ναυτιλίας σε μηδενικές εκπομπές βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην υιοθέτηση συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας, με πρόσφατο παράδειγμα την ανακοίνωση της Wasaline για…
Η συμμαχία Κίνας και Ρωσίας στο εμπόριο αναμένεται να ανθίσει ακόμα περισσότερο, ή τουλάχιστον αυτό ονειρεύονται οι Ρώσοι εξαγωγείς. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ