
Την πόρτα ανοικτή για νέες αυξήσεις επιτοκίων απέναντι στον πληθωρισμό το επίπεδο του οποίου εξακολουθεί να θεωρείται πολύ υψηλό αφήνει η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας Κριστίν Λαγκάρντ σε συνέντευξη στην ιαπωνική εφημερίδα Nikkei.
Κατά τους τελευταίους εννέα μήνες, η ΕΚΤ έχει «ενεργήσει πολύ στοχευμένα και αποφασιστικά για την αντιμετώπιση του πληθωρισμού» με επτά αλυσιδωτές αυξήσεις των επιτοκίων μέχρι τον Μάιο, υπενθυμίζει η Κριστίν Λαγκάρντ παραδεχόμενη ωστόσο ότι «υπάρχει πολύς δρόμος μπροστά» και υπονοώντας ότι οι προστάτες του ευρώ θα πρέπει να σφίξουν ακόμη περισσότερο την στρόφιγγα των πιστώσεων, προσφεύγοντας στο προσφιλέστερο εργαλείο τους για την άμβλυνση της πίεσης επί των τιμών.
Οι τιμές συνεχίζουν να αυξάνονται στα είδη διατροφής και σε ευρύ φάσμα αγαθών, ενώ ο πληθωρισμός έφθασε τον Απρίλιο στο 7%, πολύ μακριά από τον στόχο του 2% που έχει τεθεί από την ΕΚΤ.
«Υπάρχουν σημαντικοί παράγοντες που μπορούν να αυξήσουν κινδύνους για την πορεία του πληθωρισμού, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τις αυξήσεις μισθών σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες», προειδοποιεί η Κριστίν Λαγκάρντ, αναφερόμενη στις πιέσεις για μισθολογικές αυξήσεις για την αντιμετώπιση της μείωσης της αγοραστικής δύναμης των νοικοκυριών λόγω της αύξησης των τιμών.
Πλέον, οι οικονομολόγοι θεωρούν ότι η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα θα προχωρήσει σε αύξηση επιτοκίων κατά την διάρκεια και των δύο συνόδων που θα προηγηθούν της θερινής ανάπαυλας.
Σε ό,τι αφορά την οικονομία, η ευρωζώνη βρίσκεται «σε καλύτερη θέση από όσο φοβόμασταν πριν από έξι μήνες», όταν η Ευρώπη αντιμετώπιζε το πρόβλημα της τροφοδοσίας σε ενέργεια, σύμφωνα με την πρόεδρο της ΕΚΤ.
Ωστόσο, η Κριστίν Λαγκάρντ δηλώνει ότι μία σκιά παραμένει στο κάδρο: οι μεγάλες αβεβαιότητες «που περιλαμβάνουν την εξέλιξη του επιθετικού πολέμου της Ρωσίας κατά της Ουκρανίας και ορισμένες ενδείξεις υποχώρησης της ζήτησης προϊόντων μεταποίησης».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ναυλαγορά των LNG carriers πρόσφατα βυθίστηκε σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, με την ανάκαμψη των ναύλων να μην έχει λάβει χώρα ακόμη. Ειδικότερα, σύμφωνα…
Γεγονός πρέπει να θεωρείται πλέον η δημιουργία της μεγαλύτερης εταιρείας logistics παγκοσμίως, καθώς η δανική DSV ολοκλήρωσε αισίως την εξαγορά της DB Schenker. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Αναμφισβήτητα, ο Ελευθέριος Βενιζέλος (1864-1936) δεσπόζει ως μία από τις πλέον εμβληματικές πολιτικές φυσιογνωμίες στη σύγχρονη ελληνική ιστορία. Η διαδρομή του, από τις Μουρνιές…
Σημαντική επίδοση παρουσίασαν οι δείκτες κερδοφορίας της ΟΛΠ Α.Ε. το πρώτο τρίμηνο του 2025, έναντι του πρώτου τριμήνου 2024, ενώ θετικές επιδόσεις κατέγραψαν και…
Ευοίωνα παραμένουν τα σημάδια για τη ναυλαγορά των LPG carriers, κυρίως όμως εκείνων μεγαλύτερου μεγέθους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το…
Πλοίο του πολεμικού ναυτικού του Περού συγκρούστηκε με μια πλατφόρμα άντλησης πετρελαίου της εταιρείας Perenco στον Αμαζόνιο, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν δύο άνθρωποι και…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,2% τον Απρίλιο του 2025, σταθερός σε σύγκριση με τον Μάρτιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική…
Η Ελλάδα παραμένει ισχυρά ελκυστικός προορισμός για την αγορά της κρουαζιέρας, η οποία συνεχίζει να παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη. Σύμφωνα με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ