
Συνεχίζεται το ανοδικό μομέντουμ για τις ελληνικές εξαγωγές, όπως αναφέρει ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εξαγωγέων σε ανακοίνωσή του με αφορμή την διατήρηση των ανοδικών τάσεων που καταγράφηκαν το Μάρτιο του 2023 σε όλους τους κλάδους, με μοναδικές εξαιρέσεις τον κλάδο των Πετρελαιοειδών-Καυσίμων (-12,5%) και των Βιομηχανικών (-2,1%).
Όπως σχολίασε η πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων, Χριστίνα Σακελλαρίδη: «Για ακόμη ένα μήνα συνεχίσθηκε η άνοδος των ελληνικών εξαγωγών, παρόλες τις αντιξοότητες που υπάρχουν στην παγκόσμια οικονομία. Υψηλός πληθωρισμός και κόστος πρώτων υλών, αύξηση των επιτοκίων και ενεργειακή κρίση συνθέτουν ένα δύσκολο περιβάλλον, το οποίο υπονομεύει την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών προϊόντων. Είναι προφανές πάντως πως η ελληνική επιχειρηματικότητα έχει στραφεί συστηματικά και οργανωμένα προς τις διεθνείς αγορές, συνειδητοποιώντας τη σημασία της εξωστρέφειας για την βιώσιμη ανάπτυξή της. Σημαντική ώθηση προσφέρουν και οι πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει η Πολιτεία, προκειμένου να διευκολύνει τις προσπάθειες των ελληνικών επιχειρήσεων. Είναι κρίσιμο να συνεχισθεί με την ίδια ένταση και τα επόμενα χρόνια η στήριξη της εξωστρέφειας της ελληνικής οικονομίας, αλλά και η τόνωση της εγχώριας παραγωγής».
Σημειώνεται ότι σημαντική ποσοστιαία αύξηση καταγράφεται στις υψηλές σε αξία κατηγορίες: Τρόφιμα και Ζώα ζωντανά (+22,6%), Χημικά (+11,7%), Μηχανήματα (+20%) και Διάφορα Βιομηχανικά (+11,3%). ‘Ανοδο καταγράφουν και οι εξαγωγές των κατηγοριών Λάδια (+140,9%), με υπερδιπλασιασμό της αξίας τους, Πρώτες Ύλες (+10,4%), Ποτά και Καπνός (+33,8%) και οι χαμηλές σε αξία εξαγωγές των Εμπιστευτικών Προϊόντων (+2,6%) για το Μάρτιο του 2023.
Την ίδια στιγμή, ενισχυμένες παρουσιάζονται και οι εισαγωγές, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 4,1%.
Επιπλέον, ενθαρρυντικά είναι τα μηνύματα και από το μέτωπο του ελλείμματος στο εμπορικό ισοζύγιο. Παρά τη μικρή αύξηση που σημείωσε τον Μάρτιο, σε επίπεδο πρώτου τρίμηνου εμφανίζεται σημαντικά μειωμένο κατά 19%.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η μέση αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη αναμένεται να ξεπεράσει τον 1,5° Κελσίου σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή κατά την περίοδο 2025-2029, προβλέπει…
Για ακόμα ένα έτος, παρότι επιβραδυνόμενες, οι παραγγελίες containerships συνεχίζονται, καθώς εταιρείες-κολοσσοί της ναυτιλίας τακτικών γραμμών επενδύουν στρατηγικά στην επέκταση και στην ανανέωση των…
Σιδηροδρομική γέφυρα κατέρρευσε τη νύχτα του Σαββάτου 31 Μαΐου 2025 προς Κυριακή 1η Ιουνίου, στη ρωσική περιφέρεια Κουρσκ (νοτιοδυτικά), η οποία γειτονεύει με την…
Οριακές είναι οι μεταβολές που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LNG carriers, με την ψαλίδα Ανατολής και Δύσης να επιμένει. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της…
Το κινεζικό ναυπηγείο Zhoushan Changhong International παρέδωσε στην MSC, την προηγούμενη εβδομάδα, το νεότευκτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «MSC LEILA», μεταφορικής ικανότητας 11.480 TEUs. Το…
Με πλήρη επιτυχία ολοκλήρωσε τις θαλάσσιες δοκιμές του το πρώτο Aframax δεξαμενόπλοιο αιολικής πρόωσης. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης…
Με ταχύτατους ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση του στόλου των πλοίων διπλού καυσίμου της Cosco, καθώς ο κινεζικός κολοσσός γιόρτασε πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμα…
Η ιαπωνική ναυτιλιακή κοινότητα συνεχίζει στον δρόμο της καινοτομίας, καταγράφοντας ένα νέο ορόσημο. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Mitsui O.S.K. Lines, η εταιρεία τοποθέτησε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ