
Η Τουρκία καθέλκυσε τη Δευτέρα 10 Απριλίου το πρώτο ελικοπτεροφόρο πλοίο αμφίβιων επιχειρήσεων, με το οποίο στοχεύει να επεκτείνει τις δυνατότητές χρήσης μη επανδρωμένων αεροσκαφών, μεταφέροντάς τις από την ξηρά και στη θάλασσα.
Πρόκειται για το μεγαλύτερο πολεμικό πλοίο της Τουρκίας και το πρώτο στον κόσμο που μεταφέρει μη επανδρωμένα, τηλεκατευθυνόμενα αεροσκάφη (UCAV), σύμφωνα με το πρακτορείο Anadolu. Το πλοίο, που ονομάζεται TCG Anadolu, κατασκευάστηκε στα ναυπηγεία Σεντέφ της Κωνσταντινούπολης και μπορεί να μεταφέρει ελικόπτερα και ελαφρά αεροσκάφη τα οποία απογειώνονται από μικρότερους διαδρόμους, καθώς επίσης και οχήματα και αποβατικά σκάφη. Έχει μήκος 232 μέτρα, πλάτος 32, πλήρωμα 1.400 ανδρών και η μέγιστη ταχύτητά του φτάνει τους 21 κόμβους. Διαθέτει επίσης νοσοκομειακές εγκαταστάσεις, με δύο εξοπλισμένα χειρουργεία.
«Αυτό το πλοίο θα μας επιτρέψει να διεξάγουμε στρατιωτικές και ανθρωπιστικές επιχειρήσεις σε κάθε γωνιά του κόσμου, όποτε χρειαστεί», είπε ο πρόεδρος της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στην τελετή παράδοσης του TCG Anadolu στο Πολεμικό Ναυτικό, στην Κωνσταντινούπολη. «Το θεωρούμε σύμβολο που εδραιώνει την περιφερειακή ηγετική θέση» της Τουρκίας, πρόσθεσε, διευκρινίζοντας ότι από το πλοίο μπορούν να απογειώνονται μη επανδρωμένα τουρκικά αεροσκάφη Bayraktar TB3 και Kizilelma, καθώς και ελαφρά αεροσκάφη Hurjet.
Το TCG Anadolu κατασκευάστηκε από μια τουρκοϊσπανική κοινοπραξία και βασίστηκε στο ισπανικό αεροπλανοφόρο Juan Carlos I. Το αρχικό σχέδιο της Άγκυρας ήταν να μεταφέρει αμερικανικά αεροσκάφη F-35 B-model, τα οποία δεν χρειάζονται διαδρόμους μεγάλου μήκους για να απογειωθούν. Ωστόσο, το σχέδιο αυτό άλλαξε όταν οι ΗΠΑ απομάκρυναν την Τουρκία από το πρόγραμμα παραγωγής των F-35, αφού η Άγκυρα αγόρασε το ρωσικό αμυντικό αντιπυραυλικό σύστημα S-400, το 2019. Η Τουρκία μετέτρεψε τότε το Anadolu σε πλοίο μεταφοράς δρόνων.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στην περαιτέρω ενδυνάμωση της πολύπλευρης συνεργασίας τους στοχεύουν Μπραζίλια και Πεκίνο, καθώς η βραζιλιάνικη κυβέρνηση ανακοίνωσε δύο σημαντικές συνεργασίες με κινεζικές εταιρείες. Η πρώτη…
Παρότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες είθισται να διατηρούν τα ηνία στις παραγγελίες δεξαμενόπλοιων, η δραστηριότητα των τελευταίων μηνών έχει οδηγήσει σε μια αμφίρροπη «μάχη». Ειδικότερα,…
Σημαντική άνοδο κατέγραψαν οι παραδόσεις αεροσκαφών της Boeing τον περασμένο Απρίλιο, παρά τους εμπορικούς τριγμούς ΗΠΑ και Κίνας. Ειδικότερα, τον περασμένο μήνα έλαβε χώρα…
Η τεχνολογία για την ασφαλή λειτουργία πλοίων με καύσιμο την αμμωνία βρίσκεται στο επίκεντρο των νέων κατευθυντήριων οδηγιών που δημοσίευσε ο ClassNK. Οι οδηγίες…
Οι συμφωνίες με επίκεντρο την παροχή αμερικανικής ενέργειας, και δη LNG, βαίνουν δυναμικά. Ειδικότερα, οι εταιρείες Kimmeridge Texas Gas και Commonwealth LNG έχουν κεντρίσει…
Στον απόηχο της αποκλιμάκωσης του εμπορικού πολέμου ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα, η αγορά των containerships φαίνεται να παίρνει βαθιά «ανάσα». Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Από τα ψηφιακά δίδυμα και τις προσομοιώσεις τεχνητής νοημοσύνης μέχρι τη ρομποτική, την προηγμένη αυτοματοποίηση και την επαυξημένη πραγματικότητα, τα «έξυπνα» ναυπηγεία δεν είναι…
Την υιοθέτηση νέων δεσμευτικών κανόνων από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), αναφορικά με την ασφαλή μεταφορά πλαστικών (plastic pellets) τόσο στην ξηρά όσο και στη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ