
Μείωση 32,3% σημείωσε το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας τον Φεβρουάριο εφέτος, καθώς καταγράφηκε μείωση της αξίας των εισαγωγών και μεγάλη αύξηση της αξίας των εξαγωγών.
Ειδικότερα, από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τις εμπορευματικές συναλλαγές προκύπτουν τα εξής:
-Η συνολική αξία των εισαγωγών- αφίξεων στο ποσό των 6.662,1 εκατ. ευρώ έναντι 7.008,4 εκατ. ευρώ τον Φεβρουάριο 2022, παρουσιάζοντας μείωση 4,9% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσιάστηκε μείωση κατά 71,3 εκατ. ευρώ ή 1,5%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία καταγράφηκε μείωση κατά 100,1 εκατ. ευρώ ή 2,1%).
-Η συνολική αξία των εξαγωγών- αποστολών ανήλθε στο ποσό των 4.404,2 εκατ. ευρώ έναντι 3.672,8 εκατ. ευρώ τον Φεβρουάριο 2022, παρουσιάζοντας αύξηση 19,9% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 170,3 εκατ. ευρώ ή 6,2%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 128,1 εκατ. ευρώ ή 4,7%).
-Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 2.257,9 εκατ. ευρώ έναντι 3.335,6 εκατ. ευρώ τον Φεβρουάριο 2022, παρουσιάζοντας μείωση 32,3% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε μείωση κατά 241,6 εκατ. ευρώ ή 11,9%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε μείωση κατά 228,2 εκατ. ευρώ ή 11,3%).
-Το α’ δίμηνο εφέτος, η συνολική αξία των εισαγωγών- αφίξεων ανήλθε στο ποσό των 13.509,8 εκατ. ευρώ έναντι 13.463,8 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα του 2022, παρουσιάζοντας αύξηση 0,3% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 99,0 εκατ. ευρώ ή 1,1%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 86,4 εκατ. ευρώ ή 0,9%).
-Η συνολική αξία των εξαγωγών- αποστολών ανήλθε στο ποσό των 8.875,5 εκατ. ευρώ έναντι 7.099,7 εκατ. ευρώ το α’ δίμηνο του 2022, παρουσιάζοντας αύξηση 25% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 614,1 εκατ. ευρώ ή 11,9%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 566,6 εκατ. ευρώ ή 11%).
-Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 4.634,3 εκατ. ευρώ έναντι 6.364,1 εκατ. ευρώ το α’ δίμηνο του 2022, παρουσιάζοντας μείωση 27,2% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε μείωση κατά 515,1 εκατ. ευρώ ή 12,7%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε μείωση κατά 480,2 εκατ. ευρώ ή 11,9%).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς τα «φώτα» της βιομηχανίας ενέργειας εστιάζουν ολοένα και περισσότερο στις ακτές της Γουιάνας, η χώρα της Λατινικής Αμερικής προχωρά στη λήψη μέτρων με…
Μια προσωρινή πολιτική συμφωνία μεταξύ του Συμβουλίου και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου αποσκοπεί στην ακριβέστερη ευθυγράμμιση της εντολής του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη…
Νωχελικά παραμένουν τα δεδομένα για τη ναυλαγορά των LNG carriers. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης ενός LNG carrier…
Από τα πλέον επίσημα χείλη επιβεβαιώθηκε η είδηση ότι, τις επόμενες ημέρες, η δραστηριοποίηση της Chevron στη Βενεζουέλα θα ολοκληρωθεί. Ειδικότερα, ο Υπουργός Εξωτερικών…
Με την παραλαβή του παρθενικού φορτίου τέθηκε επισήμως σε λειτουργία το νέο FSRU της Γερμανίας. Σύμφωνα με στοιχεία της Kpler, την Παρασκευή 16 Μαΐου…
Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, υπέγραψε το βράδυ της Παρασκευής 23 Μαΐου τέσσερα διατάγματα τα οποία έχουν ως στόχο την «αναγέννηση» της πυρηνικής…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα πως προτείνει απευθείας δασμούς 50% στα προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση αρχής γενομένης από…
Ένα ορόσημο στη διαδικασία επέκτασης και ανανέωσης του στόλου της κατέγραψε η Aegean Shipping. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, πρόσφατα έλαβε χώρα η τελετή κοπής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ