
Μείωση 32,3% σημείωσε το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας τον Φεβρουάριο εφέτος, καθώς καταγράφηκε μείωση της αξίας των εισαγωγών και μεγάλη αύξηση της αξίας των εξαγωγών.
Ειδικότερα, από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τις εμπορευματικές συναλλαγές προκύπτουν τα εξής:
-Η συνολική αξία των εισαγωγών- αφίξεων στο ποσό των 6.662,1 εκατ. ευρώ έναντι 7.008,4 εκατ. ευρώ τον Φεβρουάριο 2022, παρουσιάζοντας μείωση 4,9% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσιάστηκε μείωση κατά 71,3 εκατ. ευρώ ή 1,5%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία καταγράφηκε μείωση κατά 100,1 εκατ. ευρώ ή 2,1%).
-Η συνολική αξία των εξαγωγών- αποστολών ανήλθε στο ποσό των 4.404,2 εκατ. ευρώ έναντι 3.672,8 εκατ. ευρώ τον Φεβρουάριο 2022, παρουσιάζοντας αύξηση 19,9% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 170,3 εκατ. ευρώ ή 6,2%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 128,1 εκατ. ευρώ ή 4,7%).
-Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 2.257,9 εκατ. ευρώ έναντι 3.335,6 εκατ. ευρώ τον Φεβρουάριο 2022, παρουσιάζοντας μείωση 32,3% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε μείωση κατά 241,6 εκατ. ευρώ ή 11,9%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε μείωση κατά 228,2 εκατ. ευρώ ή 11,3%).
-Το α’ δίμηνο εφέτος, η συνολική αξία των εισαγωγών- αφίξεων ανήλθε στο ποσό των 13.509,8 εκατ. ευρώ έναντι 13.463,8 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα του 2022, παρουσιάζοντας αύξηση 0,3% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 99,0 εκατ. ευρώ ή 1,1%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 86,4 εκατ. ευρώ ή 0,9%).
-Η συνολική αξία των εξαγωγών- αποστολών ανήλθε στο ποσό των 8.875,5 εκατ. ευρώ έναντι 7.099,7 εκατ. ευρώ το α’ δίμηνο του 2022, παρουσιάζοντας αύξηση 25% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 614,1 εκατ. ευρώ ή 11,9%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 566,6 εκατ. ευρώ ή 11%).
-Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 4.634,3 εκατ. ευρώ έναντι 6.364,1 εκατ. ευρώ το α’ δίμηνο του 2022, παρουσιάζοντας μείωση 27,2% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε μείωση κατά 515,1 εκατ. ευρώ ή 12,7%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε μείωση κατά 480,2 εκατ. ευρώ ή 11,9%).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα χέρια της Δικαιοσύνης είναι η άμεση διερεύνηση ύποπτων υποθέσεων διασύνδεσης μελών ΜΚΟ με διακινητές προσφύγων- μεταναστών στο βόρειο Αιγαίο, επισήμανε ο Υπουργός Ναυτιλίας…
Καθώς η ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας παραμένει ύψιστη προτεραιότητα με ορίζοντα το 2050, οι πρωτοβουλίες με στόχο την αποανθρακοποίηση των αλυσίδων εφοδιασμού εντείνονται. Ειδικότερα,…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ αξίωσε το Σάββατο 26 Απριλίου να επιτρέπεται στα αμερικανικά πλοία – στρατιωτικά και εμπορικά – η δωρεάν διέλευση…
Πρωτοπόροι παραμένουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες στο παγκόσμιο ναυτιλιακό γίγνεσθαι, με τον τομέα νέων τεχνολογιών και προηγμένων πλοίων να μην αποτελεί εξαίρεση. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Το λιμάνι του Πειραιά ενισχύει περαιτέρω τη στρατηγική θέση του ως κέντρου διαμετακόμισης αυτοκινήτων στην Ανατολική Μεσόγειο, με την πρώτη προσέγγιση του MV COSCO…
Οι πυροσβέστες συνεχίζουν σήμερα τις προσπάθειες πλήρους κατάσβεσης της τεράστιας πυρκαγιάς που μαίνεται από το Σάββατο στο μεγαλύτερο λιμάνι του Ιράν, έπειτα από ισχυρή…
Βασικός πυλώνας της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης παραμένουν οι οικογενειακές επιχειρήσεις, με τις 500 μεγαλύτερες να παράγουν έσοδα 8,8 τρισ. δολ., σημειώνοντας αύξηση 10% σε…
Το Hinnøy, το νέο ferry μηδενικών εκπομπών που ναυπηγήθηκε από την Cemre Shipyard για λογαριασμό της Torghatten Nord, αποτελεί ένα από τα πιο προηγμένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ