
Η εισχώρηση δεξαμενόπλοιων στον σκοτεινό στόλο, ο οποίος δραστηριοποιείται στη μεταφορά πετρελαίου και παραγώγων του που υπόκεινται σε διεθνείς κυρώσεις, επιμηκύνει την οικονομική τους ζωή, αλλά και θέτει τη σωστή συντήρησή τους σε δεύτερη μοίρα.
Βάσει διεθνών δημοσιευμάτων, έχουν καταγραφεί περιστατικά τέτοιων δεξαμενόπλοιων, που απλώς εγκαταλείφθηκαν από τις πλοιοκτήτριες εταιρείες τους μονάχα όταν πλέον δεν μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν.
Δεν είναι λίγες οι φορές που τα συγκεκριμένα πλοία προσαράζουν ή συγκρούονται, οδηγώντας σε πετρελαιοκηλίδες και στις συνεπακόλουθες σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
«Ο κίνδυνος ατυχήματος αυξάνεται», σημειώνει ο κ. Eric Hanell, CEO της Stena Bulk. «Μπορεί να επηρεαστούμε ακόμη και σε ένα λιμάνι, διότι κάποιο πλοίο θα συγκρουστεί με το δικό μας λόγω απώλειας ελέγχου. Ο συγκεκριμένος κίνδυνος αυξάνεται για τα εν λόγω πλοία, διότι είναι παλιά και όχι τόσο καλά διατηρημένα».
Σημαντικοί οργανισμοί στη ναυτιλία, όπως εκείνοι που καθορίζουν κατά πόσο ένα πλοίο είναι αξιόπλοο ή εκείνοι που παρέχουν ασφαλιστικές υπηρεσίες, έχουν σταματήσει να εξυπηρετούν πλοία που μεταφέρουν ρωσικά ενεργειακά αγαθά. Συνεπώς, έχει μειωθεί ο έλεγχος στα συγκεκριμένα πλοία.
Με τον σκοτεινό/αόρατο στόλο δεξαμενόπλοιων να αυξάνεται και τους πρόσφατους υπολογισμούς να κάνουν λόγο για 400-600 πλοία, οι ανησυχίες για ενδεχόμενες περιβαλλοντικές καταστροφές δύσκολα θα κατευναστούν.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση και η στροφή της ναυτιλίας προς εναλλακτικές μορφές καυσίμων και πρόωσης δεν αποτελεί πλέον μια μελλοντική προοπτική, αλλά ένα επιτακτικό ζήτημα…
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε σήμερα ότι η Ινδία και το Πακιστάν συμφώνησαν σε μία “πλήρη και άμεση κατάπαυση του πυρός”, μετά από…
Αίσιο τέλος είχε η περιπέτεια σχεδόν 200 ναυτικών και περισσότερων από 15 πλοίων, που είχαν εγκλωβιστεί για αρκετές εβδομάδες στα ανοικτά του λιμένα Ρας…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου 2025 προχώρησε η εισηγμένη στον Nasdaq Capital Clean Energy Carriers Corp., με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη.…
Ο πρωταγωνιστικός ρόλος της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου για το παγκόσμιο εμπόριο είναι πασιφανής, εφόσον ληφθούν υπόψη τα εμπορεύματα που μεταφέρουν τα bulk carriers: από μεταλλεύματα χαμηλότερης ζήτησης σε σιτηρά που διασφαλίζουν τη διατροφική επάρκεια χωρών και από τον θερμικό άνθρακα που αξιοποιούν εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής σε σιδηρομετάλλευμα, το δομικό «συστατικό» της κατασκευαστικής βιομηχανίας.
Με νωχελικούς ρυθμούς συνεχίζει να κινείται η spot ναυλαγορά των LNG carriers, τα οποία βρίσκονται σε αναζήτηση πυξίδας. Ωστόσο, την εβδομάδα με πέρας την…
Επίσημη επίσκεψη στην Τήνο πραγματοποίησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, στο πλαίσιο της οποίας ανακοίνωσε τη δημοπράτηση ενός έργου ύψους 2,5…
Ένας δύτης έχασε τη ζωή του σήμερα, κατά τις προκαταρκτικές εργασίες για την ανέλκυση του γιοτ του Βρετανού μεγιστάνα Μάικ Λιντς, το οποίο βυθίστηκε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ