
Οι ναυτιλιακές εταιρείες Rederiet Stenersen AS και Ektank AB επιβεβαίωσαν ότι η χρήση του συστήματος βελτιστοποίησης της πρόωσης FuelOpt της Yara Marine Technologies πέτυχε εξοικονόμηση καυσίμου περισσότερο από 10% σε δύο δεξαμενόπλοια που δοκιμάστηκε.
Συγκεκριμένα, τα αποτελέσματα των δοκιμών έδειξαν αύξηση 17,9% των εξοικονομούμενων καυσίμων του πλοίου «Sten Bothnia» της Stenersen σε διάστημα 12 μηνών, ενώ η χρήση του συστήματος στο πλοίο «Ekfjord» της Ektank απέφερε εξοικονόμηση καυσίμου της τάξης του 10,3% σε μια περίοδο 24 μηνών. Τα παραπάνω ευρήματα έχουν αναλυθεί και επιβεβαιωθεί από την ανεξάρτητη εταιρεία παροχής ναυτιλιακού λογισμικού και ανάλυσης δεδομένων NAPA.
Τα υπό δοκιμή δεξαμενόπλοια είναι εξοπλισμένα με προπέλες ελεγχόμενου βήματος και η εξοικονόμηση καυσίμου μέσω της χρήσης του FuelOpt προήλθε κυρίως από την αύξηση της απόδοσης που επετεύχθη μέσω της δυναμικής βελτιστοποίησης του βήματος της προπέλας και της ισχύος του κινητήρα
Το σύστημα FuelOpt επιτρέπει στο πλήρωμα της γέφυρας να έχει τον άμεσο έλεγχο της ταχύτητας του πλοίου, της κατανάλωσης καυσίμου και της ισχύος τους κινητήρα μέσω ενός διαισθητικού και εύχρηστου πάνελ, εγκατεστημένου στη γέφυρα του πλοίου. Μόλις ενεργοποιηθεί, το FuelOpt ελέγχει την πρόωση του πλοίου με βάση τις εντολές που έχει ορίσει το πλήρωμα, προσαρμόζοντας παράλληλα την ισχύ πρόωσης στις μεταβαλλόμενες καιρικές συνθήκες, αποφεύγοντας έτσι τις δαπανηρές διακυμάνσεις στην ταχύτητα και στην ισχύ. Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται αύξηση της επιχειρησιακής απόδοσης και εξοικονόμηση καυσίμου και εκπομπών τόσο σε πλοία με προπέλες ελεγχόμενου βήματος όσο και σε πλοία με προπέλες σταθερού βήματος. Ανάλογα με το ταξίδι, τις λειτουργικές συνθήκες και τον εξοπλισμό του πλοίου, η χρήση του FuelOpt σε πλοία με προπέλες ελεγχόμενου βήματος μπορεί να αποφέρει εξοικονόμηση καυσίμου της τάξης του 5-15%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
47χρόνος ημεδαπής καταγωγής ναυτικός μέλος πληρώματος Ε/Γ-Ο/Γ σημαίας Ιταλίας τραυματίστηκε θανάσιμα κατά τη διαδικασία φορτοεκφορτώσης τράκτορα με επικαθήμενο στο λιμάνι της Πάτρας.
Το Πακιστάν έκλεισε σήμερα τον εναέριο χώρο του για όλα τα ινδικά αεροσκάφη, μια σημαντική εξέλιξη που διέκοψε πολλές διεθνείς πτήσεις και έφερε τα…
Περίπου 82.000 λίτρα πετρελαίου διέρρευσαν στον Δούναβη κατά τη μεταφορά σε φορτηγίδα, περίπου 20 χιλιόμετρα από το Βελιγράδι, προκαλώντας κίνδυνο ρύπανσης του ποταμού, τόνισε…
Το πρώτο «Repowering Αιολικών Πάρκων» στην Ελλάδα ολοκληρώθηκε πρόσφατα από την ΔΕΗ Ανανεώσιμες, η οποία προχώρησε σε αντικατάσταση παλιών ανεμογεννητριών που ολοκλήρωσαν τον κύκλο…
Καθώς οι προοπτικές της παγκόσμιας οικονομίας και του κλάδου μεταφορών παραμένουν θολές, επικρατεί προβληματισμός για το μέλλον της ζήτησης για αερομεταφορές τους επόμενους μήνες.…
Στον απόηχο της επίσημης ανακοίνωσης των ΗΠΑ για την επιβολή λιμενικών τελών σε κινεζικά πλοία, η ναυτιλία τακτικών γραμμών αναγκάζεται να προσαρμοστεί στη νέα…
Σε ρότα ανάπτυξης εξακολουθεί να βρίσκεται η αιολική ενέργεια παγκοσμίως, με το 2024 να αποτελεί έτος-ορόσημο για τον κλάδο. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του…
Διαχειρίστριες εταιρείες και ναυπηγεία της Νότιας Κορέας φαίνεται πως θα ευνοηθούν από τα λιμενικά τέλη των ΗΠΑ στα κινεζικά πλοία, που ανακοινώθηκαν πρόσφατα στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ