
Ο τεχνολογικός όμιλος Wärtsilä έλαβε την πρώτη του παραγγελία για την εγκατάσταση ενός συστήματος scrubber ειδικά σχεδιασμένου έτσι ώστε να επιτρέπει και τη μελλοντική προσθήκη ενός συστήματος δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS). Η παραγγελία αφορά ένα νεότευκτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 8.200 TEUs το οποίο κατασκευάζεται αυτή την περίοδο σε ναυπηγείο της Ασίας, με την παράδοσή του να είναι προγραμματισμένη για το 2023.
Ο χαρακτηρισμός ‘CCS-ready’ του scrubber σημαίνει ότι η Wärtsilä παράλληλα με την εγκατάστασή του θα πραγματοποιήσει πρόσθετες εργασίες σχεδιασμού προκειμένου να διασφαλίσει ότι υπάρχει αρκετός χώρος για τη μελλοντική εγκατάσταση ενός συστήματος δέσμευσης άνθρακα αλλά και να προετοιμάσει κατάλληλα τα σχετικά συστημάτα ελέγχου και αυτοματισμού του πλοίου. Την ίδια στιγμή, η εταιρεία σκοπεύει να προετοιμάσει τα ‘CCS-ready’ scrubbers και για τη μελλοντική ενσωμάτωση ενός φίλτρου απομάκρυνσης βλαβερών σωματιδίων.
Η ύπαρξη μιας λύσης scrubber η οποία είναι προετοιμασμένη για τη μελλοντική εγκατάσταση ενός συστήματος δέσμευσης άνθρακα μόλις η σχετική τεχνολογία ωριμάσει αρκετά, διασφαλίζει τη συμμόρφωση με τους κανονισμούς που αφορούν τις εκπομπές SOx σήμερα, θωρακίζοντας παράλληλα το πλοίο ώστε να μπορεί να συμμορφωθεί με τους επερχόμενους περιβαλλοντικούς κανονισμούς και να διατηρήσει το ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα.
Αυτή την περίοδο η Wärtsilä δοκιμάζει την τεχνολογία CCS που έχει αναπτύξει σε επίπεδο δέσμευσης CO2 70%, σχεδιάζοντας την εγκατάσταση ενός πιλοτικού συστήματος σε πλοίο μέσα στους επόμενους δώδεκα μήνες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με φόντο το γαλάζιο του Σαρωνικού και με εφόδιο τον ενθουσιασμό των ιστιοπλόων, έμπειρων και αρχάριων, η 2η Drydockers Regatta, που πραγματοποιήθηκε το Σαββατοκύριακο…
Αύξηση κατά 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάρτιο φέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη του Μάρτιου 2024, έναντι μείωσης κατά…
Ως διά μαγείας τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο εξαφανίζονται από τα ψηφιακά συστήματα παρακολούθησης της ναυτιλιακής κίνησης. Οι εξαγωγές πετρελαίου της Ρωσίας υποχώρησαν…
Τα venture capitals που εστιάζουν στην τεχνητή νοημοσύνη οδηγούν την ανάπτυξη στην αγορά των startups, την ίδια ώρα που άλλες εταιρείες αδυνατούν να σηκώσουν…
Τις επόμενες στρατηγικές κινήσεις της στη «σκακιέρα» των ναυπηγήσεων φαίνεται να ζυγίζει η Νότια Κορέα, η οποία εστιάζει στις επιχειρηματικές ευκαιρίες που θα προκύψουν…
Το νέο ferry «Nerthus» της Molslinjen είναι πλήρως ηλεκτρικό, εξασφαλίζοντας μηδενικές εκπομπές ρύπων κατά τη διάρκεια λειτουργίας του. Το πλοίο, το οποίο σχεδίασε η…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση της Hapag-Lloyd στην αγορά των containerships, καθώς η γερμανική εταιρεία τακτικών γραμμών έφτασε πρόσφατα σε ένα σημαντικό ορόσημο…
Καθώς οι τιμές πετρελαίου σημειώνουν πτωτική πορεία, το ίδιο ισχύει και για το αργό της Ρωσίας, το οποίο πωλείται σε τιμές που το καθιστούν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ