
Προβληματισμό, εάν όχι ανησυχία, προκαλούν οι υφιστάμενες συνιστώσες προσφοράς και ζήτησης στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, και αυτό διότι η πτωτική ζήτηση συμπίπτει με το κύμα νεότευκτων που θα παραδοθούν προσεχώς λόγω των πολλών παραγγελιών τα τελευταία δύο έτη.
Μάλιστα ένας σημαντικός αριθμός αυτών είναι μεγέθους ultra-large container vessels (ULCVs) και θα παραδοθούν τις επόμενες εβδομάδες. Σύμφωνα με δεδομένα της Alphaliner, κινεζικά ναυπηγεία ολοκληρώνουν τη ναυπήγηση containerships μεταφορικής ικανότητας 24.000 TEUs, ενώ πρόσφατα στον παγκόσμιο στόλο προστέθηκαν τα «ONE Innovation» (24.000 TEUs), «MSC Tessa» (24.116 TEUs), όπως και το «OOCL Spain» (24.188 ΤΕUs). Από τα μέσα Μαρτίου έως τις αρχές Απριλίου, μόνο η MSC θα προσθέσει στις τακτικές γραμμές Ασίας-Ευρώπης, υπό την 2M Alliance, τέσσερα νεότευκτα 24.000 TEUs.
Ίσως έναν τόνο αισιοδοξίας στην αγορά θα προσφέρει το άνοιγμα της Κίνας, η οποία αποτελεί στυλοβάτη της ζήτησης για καταναλωτικά αγαθά. Εκπρόσωποι κορυφαίων εταιρειών τονίζουν σε δημόσιες τοποθετήσεις τους ότι τα εκρηκτικά επίπεδα ναύλων του 2021 κυρίως δεν θα σημειωθούν ξανά, τουλάχιστον άμεσα. O CEΟ της Hapag-Lloyd, Rolf Habben Jansen, υπογράμμισε πρόσφατα ότι «το πάρτι έχει τελειώσει και επιστρέφουμε στην κανονικότητα». Με αφορμή την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της Danaos, o δρ Γιάννης Κούστας ανέφερε ότι «το περασμένο έτος σηματοδότησε το peak της αγοράς και οι εξαιρετικά ισχυρές συνθήκες της αγοράς των τελευταίων δύο ετών είναι πίσω μας».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Κίνα και οι Ηνωμένες Πολιτείες ανακοίνωσαν πως θα συνεδριάσουν το ερχόμενο σαββατοκύριακο στην Ελβετία για να θέσουν τις βάσεις για εμπορικές διαπραγματεύσεις, για…
Την εκκίνηση της δεύτερης φάσης κατασκευής του μεγάλου φωτοβολταϊκού σταθμού 490 MW στη Μεγαλόπολη, ενός έργου που οδηγεί στη μεταμόρφωση των πρώην λιγνιτικών περιοχών…
Η Ινδία και το Ηνωμένο Βασίλειο κατέληξαν σε μια πολυαναμενόμενη συμφωνία ελευθέρου εμπορίου, τη σημαντικότερη τέτοια συμφωνία για τη Βρετανία μετά το Brexit, στη…
Η καινοτόμος τεχνολογία SolarDeck της Wattlab μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα της ποντοπόρου ναυτιλίας, αξιοποιώντας την ηλιακή ενέργεια για να μειώσει την κατανάλωση καυσίμων…
Οι ένοπλες δυνάμεις της Ινδίας και του Πακιστάν ανταλλάσσουν σήμερα σφοδρά πυρά πυροβολικού στα αμφισβητούμενα σύνορά τους στο Κασμίρ, μερικές ώρες μετά τους ινδικούς…
Η SORDNA αποτελεί μια σύγχρονη εταιρεία παροχής εξειδικευμένων υπηρεσιών επιθεώρησης και συμβουλευτικής στον ναυτιλιακό τομέα, προσφέροντας «turn-key» λύσεις υψηλής ποιότητας, με στόχο τη διασφάλιση…
Με ψήφους 325 υπέρ και 289 κατά ο Φρίντριχ Μερτς εξελέγη πριν από λίγο καγκελάριος, κατά την δεύτερη ψηφοφορία στην Bundestag. Κατά την πρώτη…
Απόφαση απαγόρευσης κυκλοφορίας ιδιωτικής χρήσης ή εκμισθούμενων ατομικών σκαφών σε κατοικημένες παραλιακές περιοχές της Αττικής, εξέδωσε την Τρίτη 6 Μαΐου το Λιμεναρχείο Σαρωνικού. Συγκεκριμένα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ