
Προβληματισμό, εάν όχι ανησυχία, προκαλούν οι υφιστάμενες συνιστώσες προσφοράς και ζήτησης στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, και αυτό διότι η πτωτική ζήτηση συμπίπτει με το κύμα νεότευκτων που θα παραδοθούν προσεχώς λόγω των πολλών παραγγελιών τα τελευταία δύο έτη.
Μάλιστα ένας σημαντικός αριθμός αυτών είναι μεγέθους ultra-large container vessels (ULCVs) και θα παραδοθούν τις επόμενες εβδομάδες. Σύμφωνα με δεδομένα της Alphaliner, κινεζικά ναυπηγεία ολοκληρώνουν τη ναυπήγηση containerships μεταφορικής ικανότητας 24.000 TEUs, ενώ πρόσφατα στον παγκόσμιο στόλο προστέθηκαν τα «ONE Innovation» (24.000 TEUs), «MSC Tessa» (24.116 TEUs), όπως και το «OOCL Spain» (24.188 ΤΕUs). Από τα μέσα Μαρτίου έως τις αρχές Απριλίου, μόνο η MSC θα προσθέσει στις τακτικές γραμμές Ασίας-Ευρώπης, υπό την 2M Alliance, τέσσερα νεότευκτα 24.000 TEUs.
Ίσως έναν τόνο αισιοδοξίας στην αγορά θα προσφέρει το άνοιγμα της Κίνας, η οποία αποτελεί στυλοβάτη της ζήτησης για καταναλωτικά αγαθά. Εκπρόσωποι κορυφαίων εταιρειών τονίζουν σε δημόσιες τοποθετήσεις τους ότι τα εκρηκτικά επίπεδα ναύλων του 2021 κυρίως δεν θα σημειωθούν ξανά, τουλάχιστον άμεσα. O CEΟ της Hapag-Lloyd, Rolf Habben Jansen, υπογράμμισε πρόσφατα ότι «το πάρτι έχει τελειώσει και επιστρέφουμε στην κανονικότητα». Με αφορμή την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της Danaos, o δρ Γιάννης Κούστας ανέφερε ότι «το περασμένο έτος σηματοδότησε το peak της αγοράς και οι εξαιρετικά ισχυρές συνθήκες της αγοράς των τελευταίων δύο ετών είναι πίσω μας».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 30 Μαΐου έλαβε χώρα η παράδοση του «Kohzan Maru VII», του πρώτου πλοίου μεταφοράς μεθανόλης διπλού καυσίμου, το οποίο εισέρχεται σε συμβόλαιο μακράς…
Η Ουκρανία θα χρειαστεί τουλάχιστον €500 εκατ. για να ανοικοδομήσει τις σημαντικότερες εγκαταστάσεις υποδομών στα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας που καταστράφηκαν ολοσχερώς μετά τις…
H ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας προβλέπεται να παραμείνει ανθεκτική, με το ΑΕΠ να αυξάνεται 2% το 2025 και 2,1% το 2026, χάρη στις επενδύσεις…
Μετά την ανακοίνωση του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για την επιβολή δασμών 50% σε όλες τις εισαγωγές χάλυβα, εντείνονται οι ανησυχίες για τις επιπτώσεις αυτής…
Σε συμφωνία για τη σύσταση κοινοπραξίας που θα πρωταγωνιστήσει στη θαλάσσια μεταφορά υγροποιημένου αερίου κατέληξαν οι Solvang ASA και ένα fund που διαχειρίζεται η…
Με σταθερό βήμα προς ένα βιώσιμο μέλλον, το λιμάνι της Κλαϊπέντα θέτει νέα πρότυπα όχι μόνο για τη λιμενική βιομηχανία της Λιθουανίας αλλά και…
Το outlook της αγοράς δεξαμενόπλοιων παραμένει θολό, με πληθώρα διαφορετικών παραγόντων να επιδρούν στη ζήτηση. Ειδικότερα, όπως αναφέρει έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson, ο σκοτεινός…
Η αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας αποτελεί κρίσιμο πυλώνα της παγκόσμιας στρατηγικής για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ωστόσο, η πράσινη μετάβαση, δεν μπορεί να επιτευχθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ