
Σε χαμηλά επίπεδα κινείται η δραστηριότητα στις διαλύσεις πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, δείγμα ότι οι ιδιοκτήτες του συγκεκριμένου τύπου πλοίων αναμένουν ανάκαμψη της αγοράς, παρά το γεγονός ότι μέχρι στιγμής δεν επιβεβαιώνονται και οι ναύλοι ακολουθούν την κατιούσα.
Πρόσφατη ανάλυση της VesselsValue σημειώνει ότι ο Δεκέμβριος ήταν ο πιο ενεργός μήνας για τις διαλύσεις bulk carriers, μετά τον Μάρτιο του 2021. Έκτοτε ωστόσο υπάρχει σχετική «σιγή» και ενώ, για παράδειγμα, οι spot ναύλοι των Panamaxes είναι στα χαμηλότερα επίπεδά τους από το 2020. Ο μέσος όρος ηλικίας των bulkers που στέλνονται στα διαλυτήρια εντός του έτους είναι τα 28 έτη, δείγμα ότι μόνο το παλαιότερο και λιγότερο αποδοτικό τονάζ «περισσεύει», εξηγεί η VesselsValue.
Μεταξύ των τεσσάρων κύριων τύπων πλοίων (bulkers, tankers, containerships, gas carriers), τα containerships καταγράφουν την πιο έντονη δραστηριότητα στις διαλύσεις, ενώ, σύμφωνα με δημοσιεύματα, σημειώνονται ανοδικές τάσεις και στις διαλύσεις bulkers. Οι αξίες των τελευταίων, ανεξαρτήτως μεγέθους και ηλικίας, υποχωρούν, με το μεγαλύτερο πλήγμα να δέχονται τα Supramaxes και Handys 20ετίας, των οποίων οι αξίες διαμορφώνονται αντίστοιχα σε $9,6 εκατ. και $8,4 εκατ. Με τις αξίες και τους ναύλους να μειώνονται, είναι εξαιρετικά πιθανό οι διαλύσεις bulk carriers να αυξηθούν στο προσεχές μέλλον, εκτιμά η VesselsValue.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε «ορμητήριο» για την επέκταση της CMA CGM στα logistics της Ανατολικής Μεσογείου φαίνεται να εξελίσσεται ο λιμένας της Λαττάκειας στη Συρία, καθώς η…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία κατακλύζεται τα τελευταία χρόνια από νέες τεχνολογίες, η ανάπτυξη αυτόνομων πλοίων φαίνεται να κεντρίζει ιδιαίτερα το ενδιαφέρον της Νότιας Κορέας.…
Ανοδική πορεία κατέγραψε η ζήτηση για αερομεταφορές το α΄ τρίμηνο του 2025. Ειδικότερα, σύμφωνα με δεδομένα της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ), η ζήτηση των…
Στα νεότευκτα πλοία συνεχίζουν να εστιάζουν δίχως παύση οι κολοσσοί της liner ναυτιλίας. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα του Reuters, η OOCL προχώρησε σε…
Η ναυλαγορά των LNG carriers πρόσφατα βυθίστηκε σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, με την ανάκαμψη των ναύλων να μην έχει λάβει χώρα ακόμη. Ειδικότερα, σύμφωνα…
Γεγονός πρέπει να θεωρείται πλέον η δημιουργία της μεγαλύτερης εταιρείας logistics παγκοσμίως, καθώς η δανική DSV ολοκλήρωσε αισίως την εξαγορά της DB Schenker. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Αναμφισβήτητα, ο Ελευθέριος Βενιζέλος (1864-1936) δεσπόζει ως μία από τις πλέον εμβληματικές πολιτικές φυσιογνωμίες στη σύγχρονη ελληνική ιστορία. Η διαδρομή του, από τις Μουρνιές…
Σημαντική επίδοση παρουσίασαν οι δείκτες κερδοφορίας της ΟΛΠ Α.Ε. το πρώτο τρίμηνο του 2025, έναντι του πρώτου τριμήνου 2024, ενώ θετικές επιδόσεις κατέγραψαν και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ