
Η αγορά των LNG carriers γνωρίζει θεαματική ανάπτυξη τις τελευταίες δεκαετίες ‒αλλά και το τελευταίο έτος‒ λόγω των οφελών που προσφέρει σε περιβαλλοντικό επίπεδο, αλλά και της στροφής της Ευρώπης στο LNG, απόρροια της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία.
Σύμφωνα με δεδομένα της Clarksons, 320 LNG carriers βρίσκονται υπό ναυπήγηση, ενώ ο συνολικός στόλος αποτελείται από περίπου 710 πλοία. Έτσι, το ποσοστό orderbook των LNG carriers προς τον στόλο τους ισούται με περίπου 45%.
Σε κάθε περίπτωση, το ενδιαφέρον δεν είναι εξίσου ισχυρό για όλα τα μεγέθη LNG carriers. Μάλιστα, κάποιος θα μπορούσε να ισχυριστεί ότι ορισμένα από αυτά θα εκλείψουν στο μέλλον και ότι κάποια έχουν ήδη σχεδόν εκλείψει. Στην κατηγορία μεγέθους μεταξύ 40.000 και 60.000 κ.μ., το orderbook είναι μηδενικό και στον στόλο υπάρχει ένα πλοίο, βάσει δεδομένων της Clarksons. Ακόμη, στην κατηγορία μεγέθους 60.000-100.000 κ.μ. υπάρχουν στον στόλο εννέα πλοία και υπό ναυπήγηση τρία πλοία. Βάσει της Clarksons, στην κατηγορία μεγέθους 100.000-140.000 κ.μ., στον στόλο υπάρχουν 94 πλοία αλλά στο orderbook κανένα.
Είναι εμφανές ότι η αγορά επικεντρώνεται σε μεγαλύτερα μεγέθη. Από τα 320 LNG carriers που βρίσκονται στο orderbook, τα 301 είναι χωρητικότητας μεγαλύτερης των 140.000 κ.μ. Σύμφωνα με τα δεδομένα της Clarksons, διαφαίνεται ότι στο μέλλον τα μικρότερα LNG carriers θα περιοριστούν στην κατηγορία μεγέθους εκείνων υπό των 40.000 κ.μ. Στην κατηγορία αυτή υπάρχουν 65 πλοία στον στόλο και 16 υπό ναυπήγηση.
Παράλληλα, ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι εξελίξεις στα FSRUs. Οι πλωτές μονάδες αποθήκευσης και επαναεριοποίησης φυσικού αερίου καθίστανται ολοένα σημαντικότερες ως βραχυπρόθεσμη λύση για την ενεργειακή επάρκεια της Ευρώπης έως ότου αναπτυχθούν οι απαραίτητες υποδομές. Στον στόλο υπάρχουν 50 FSRUs, βάσει της Clarksons, ενώ στο orderbook τέσσερα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η συμφόρηση στους κορυφαίους λιμένες της Βόρειας Ευρώπης εντείνεται, με spillover φαινόμενα να εμφανίζονται και σε λιμένες σε Ασία και ΗΠΑ. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Η Ναυτιλιακή Αρχή του Παναμά ενισχύει τις πρωτοβουλίες της με επίκεντρο τον περιορισμό των δραστηριοτήτων του σκιώδους στόλου. Ειδικότερα, τα περισσότερα από 8.500 ‒βάσει…
Αναπτυσσόμενες χώρες που έχουν λάβει δάνεια από την Κίνα θα της καταβάλουν φέτος ποσά-ρεκόρ, υποδεικνύει έρευνα του Lowy Institute της Αυστραλίας που δημοσιεύεται σήμερα…
Ο στόλος του κολοσσού των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων ADNOC συνεχίζει να αυξάνεται. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η ADNOC παρέλαβε το…
Ορόσημο στις στρατηγικές επενδύσεις της Neste στα ανανεώσιμα καύσιμα αποτελεί η πρωτοβουλία ενός ακόμα διυλιστηρίου στην Ευρώπη. Ειδικότερα, η Neste γνωστοποίησε την εκκίνηση της…
Οι επενδύσεις κολοσσών της liner ναυτιλίας διεθνώς βαίνουν ακάθεκτες, με τη CMA CGM να ανακοινώνει την υπογραφή συμφωνίας συνεργασίας με τη Saigon Newport Corporation…
Καθώς η Αίγυπτος ταλανίζεται τα τελευταία δύο χρόνια από αλλεπάλληλες διακοπές ηλεκτροδότησης, λόγω της ελλιπούς εγχώριας παραγωγής φυσικού αερίου, το Κάιρο στρέφεται στις διεθνείς…
Η Ρωσία δίνει εμμέσως πράσινο φως στις εξαγωγές σιτηρών, καθώς προχώρησε σε άρση του πλαφόν που είχε επιβάλει στις τιμές. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ