
Το μπαράζ κυρώσεων που έχουν επιβληθεί στη Ρωσία εξαιτίας της εισβολής της στην Ουκρανία έχει επιδράσει σημαντικά στην αγορά πετρελαίου, ενώ μάλιστα εταιρείες διστάζουν να μεταφέρουν το ρωσικό αργό, προκειμένου να μη βρεθούν στο στόχαστρο των δυτικών δυνάμεων. Πάντως, οι δυτικές κυρώσεις δεν προκαλούν τον «φόβο» του ιρανικού στόλου, τα δεξαμενόπλοια του οποίου επιδίδονται πλέον στη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου.
Σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times, τουλάχιστον 16 πλοία, τα οποία αποτελούν μέρος του «σκοτεινού στόλου» που επέτρεψε στο Ιράν να παρακάμψει τις αμερικανικές κυρώσεις, έχουν ξεκινήσει να μεταφέρουν ρωσικό αργό τους τελευταίους μήνες.
Η συγκεκριμένη εξέλιξη συνιστά απότοκο των αυξημένων ναύλων για τα πλοία που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο. Το εν λόγω premium είναι συνήθως περίπου 50% των ναύλων στις διεθνείς αγορές και σε ορισμένες περιπτώσεις αγγίζει ακόμα και το 100%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τις προοπτικές της Metlen παρουσίασε σήμερα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ευάγγελος Μυτιληναίος, σε συνέντευξη στην πρωινή εκπομπή “Europe Early Edition” του…
Πίστη στη δέσμευσή της περί εκπαίδευσης υψηλής ποιότητας για το πλήρωμά της, η Capital Group, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη ήρθε σε συμφωνία…
Οι πυροσβέστες κατάφεραν αργά χθες, Δευτέρα 28 Απριλίου, το βράδυ να θέσουν υπό έλεγχο την πυρκαγιά που μαινόταν από το Σάββατο στο κύριο λιμάνι…
Καθώς οι παραγγελίες πλοίων απομακρύνονται από τα συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα, η Alphaliner εξετάζει τα συστήματα πρόωσης με τα οποία είναι εξοπλισμένα τα containerships του…
Προς τη σύσταση κοινοπραξίας προχωρούν οι κολοσσοί ενέργειας Sinopec της Κίνας και Saudi Aramco της Σαουδικής Αραβίας. H συμφωνία, αξίας περίπου $4 δισ., υπεγράφη…
Το ράλι των παραγγελιών containerships φθίνει, όμως δεν σταματά, με τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία να εξασφαλίζουν παραγγελίες για την κατασκευή συνολικά 24 πλοίων τις τελευταίες…
Οι στρατιωτικές δαπάνες αυξήθηκαν ταχύτατα το περασμένο έτος, με ρυθμό της τάξεως του 9,4% έναντι του 2023 και διαμορφώθηκαν στα $2,72 τρισ. Ειδικότερα, ένα…
Το νεότευκτο δεξαμενόπλοιο «KEDROS» παραλαμβάνει η Oceangold Tankers, CEO της οποίας είναι ο κ. Γιάννης Δράγνης. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση του κινεζικού ναυπηγείου Shanghai…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ