
Η τρίτη συνάντηση του Hellenic Decarbonization Committee (HDC) του RINA πραγματοποιήθηκε στα τέλη του 2022 και αποτέλεσε έναν διάλογο μεταξύ πλοιοκτητών και άλλων stakeholders της βιομηχανίας για τους στόχους της απανθρακοποίησης.
Η ναυτιλία θα παραμείνει ο κυρίαρχος τρόπος μεταφοράς εμπορευμάτων για τα επόμενα πολλά χρόνια, όπως ανέφερε ο Massimo Volta, RINA Deputy Marine Operations Executive Vice President, o οποίος πρόσθεσε: «Η απανθρακοποίηση δεν είναι μια θεωρητική άσκηση. Χρειαζόμαστε εφικτές λύσεις, με δεδομένο το feedback των πλοιοκτητών, τόσο σε ό,τι αφορά το περιβάλλον όσο και τους ανθρώπους που εμπλέκονται».
Το HDC αποτελείται από μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας και πρόεδρος είναι η κ. Ιωάννα Προκοπίου, CEO της Sea Traders και ιδρύτρια της Prominence Maritime. Κατά την εναρκτήρια τοποθέτησή της, η κ. Προκοπίου τόνισε: «Τα εναλλακτικά καύσιμα δεν θα είναι η κυρίαρχη λύση κατά τη διάρκεια της μεταβατικής περιόδου. Θα χρειαστεί να αναζητήσουμε άλλες λύσεις, συμπεριλαμβανομένης της δέσμευσης άνθρακα». Τα σχόλια της κ. Προκοπίου αντανακλούν το γεγονός ότι η απανθρακοποίηση αποτελεί μια μακρά διαδικασία και ως εκ τούτου η προσοχή, επί του παρόντος, θα πρέπει να στραφεί σε εφικτές λύσεις.
Ο κ. Giosuè Vezzuto, Executive Vice President Marine του RINA, σημείωσε ότι ακόμη παραμένει άγνωστο ποια καύσιμα ή τεχνολογίες θα επικρατήσουν στο μέλλον, ωστόσο θα πρέπει να αναπτυχθούν άμεσα για την επίτευξη των πράσινων στόχων.
Κατά τη διάρκεια του HDC αναλύθηκαν ποικίλες λύσεις, που θα μπορούσαν να βοηθήσουν τα υπάρχοντα πλοία να συμμορφωθούν με τις απαιτήσεις του CII, ενώ δημιουργήθηκαν τέσσερις ομάδες εργασίας που κάλυψαν τις εξής θεματικές ενότητες: EU ETS και FuelEU Maritime, IMO EEXI, IMO CII & Λειτουργικά Προφίλ, και Εναλλακτικά Καύσιμα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς η επιθετική εμπορική πολιτική των ΗΠΑ και η εκατέρωθεν επιβολή δασμών από Ουάσιγκτον και Πεκίνο εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας για την επόμενη ημέρα…
Την ουσιαστική και πολυεπίπεδη συμβολή της ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία επιβεβαιώνουν τα δεδομένα που παρουσίασε πρόσφατα η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών με ανάρτησή της στα…
Στο γεγονός της συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια από σήμερα 1η Μαΐου αναφέρθηκε, σε δηλώσεις του από τη Σύρο, ο υπουργός Ναυτιλίας και…
Ένα πλοίο που μετέφερε ανθρωπιστική βοήθεια και ακτιβιστές με προορισμό τη Γάζα βομβαρδίστηκε από μη επανδρωμένα αεροσκάφη ενώ βρισκόταν σε διεθνή ύδατα στα ανοικτά…
Ακυβερνησία λόγω μηχανικής βλάβης Φ/Γ πλοίου σημαίας Μπελίζ με 11 μέλη πληρώματος στη θαλάσσια περιοχή 3,9 ναυτικά μίλια βορειοανατολικά του Ακρωτηρίου Καφηρέα. Πλησίον βρίσκεται…
Η οικογένεια του αείμνηστου Κωνσταντίνου Ι. Λύρα προέβη σε δύο σημαντικές δωρεές προς τον Δήμο Οινουσσών. Συγκεκριμένα, οι δωρητές διαθέτουν δύο ακίνητα σε κεντρικά…
Την ευκαιρία να συμμετάσχει στην 83η συνεδρίαση της Marine Environment Protection Committee (MEPC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), είχε η Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος…
Το Κίεβο είναι έτοιμο να υπογράψει συμφωνία για τα ορυκτά με την Ουάσινγκον και αυτό ενδέχεται να γίνει αργότερα σήμερα, σύμφωνα με πηγές. «Νομίζω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ