
Η τρίτη συνάντηση του Hellenic Decarbonization Committee (HDC) του RINA πραγματοποιήθηκε στα τέλη του 2022 και αποτέλεσε έναν διάλογο μεταξύ πλοιοκτητών και άλλων stakeholders της βιομηχανίας για τους στόχους της απανθρακοποίησης.
Η ναυτιλία θα παραμείνει ο κυρίαρχος τρόπος μεταφοράς εμπορευμάτων για τα επόμενα πολλά χρόνια, όπως ανέφερε ο Massimo Volta, RINA Deputy Marine Operations Executive Vice President, o οποίος πρόσθεσε: «Η απανθρακοποίηση δεν είναι μια θεωρητική άσκηση. Χρειαζόμαστε εφικτές λύσεις, με δεδομένο το feedback των πλοιοκτητών, τόσο σε ό,τι αφορά το περιβάλλον όσο και τους ανθρώπους που εμπλέκονται».
Το HDC αποτελείται από μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας και πρόεδρος είναι η κ. Ιωάννα Προκοπίου, CEO της Sea Traders και ιδρύτρια της Prominence Maritime. Κατά την εναρκτήρια τοποθέτησή της, η κ. Προκοπίου τόνισε: «Τα εναλλακτικά καύσιμα δεν θα είναι η κυρίαρχη λύση κατά τη διάρκεια της μεταβατικής περιόδου. Θα χρειαστεί να αναζητήσουμε άλλες λύσεις, συμπεριλαμβανομένης της δέσμευσης άνθρακα». Τα σχόλια της κ. Προκοπίου αντανακλούν το γεγονός ότι η απανθρακοποίηση αποτελεί μια μακρά διαδικασία και ως εκ τούτου η προσοχή, επί του παρόντος, θα πρέπει να στραφεί σε εφικτές λύσεις.
Ο κ. Giosuè Vezzuto, Executive Vice President Marine του RINA, σημείωσε ότι ακόμη παραμένει άγνωστο ποια καύσιμα ή τεχνολογίες θα επικρατήσουν στο μέλλον, ωστόσο θα πρέπει να αναπτυχθούν άμεσα για την επίτευξη των πράσινων στόχων.
Κατά τη διάρκεια του HDC αναλύθηκαν ποικίλες λύσεις, που θα μπορούσαν να βοηθήσουν τα υπάρχοντα πλοία να συμμορφωθούν με τις απαιτήσεις του CII, ενώ δημιουργήθηκαν τέσσερις ομάδες εργασίας που κάλυψαν τις εξής θεματικές ενότητες: EU ETS και FuelEU Maritime, IMO EEXI, IMO CII & Λειτουργικά Προφίλ, και Εναλλακτικά Καύσιμα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
UMAR Shipping Services Ltd, part of the UW Group, is proud to announce that it has been awarded with the Corporate Social Responsibility (CSR)…
Τις απόψεις τους σχετικά με το ακανθώδες ζήτημα των εναλλακτικών καυσίμων, καθώς και τις λεπτές ισορροπίες μεταξύ αναβάθμισης του υπάρχοντος στόλου ή επέκτασης μέσω…
Τα Ναυπηγεία της ΟΝΕΧ στη Σύρο φιλοξένησαν από την 1η έως και την 3η Οκτωβρίου τις εργασίες δύο σημαντικών επιτροπών της Διεθνούς Ένωσης Ανεξάρτητων…
Υπέκυψε στα τραύματά του ένα μέλος του πληρώματος του υπό ολλανδική σημαία φορτηγού πλοίου «Minervagracht», το οποίο δέχθηκε επίθεση από τους αντάρτες Χούθι στον…
«Η στρατηγική σχέση της Ελλάδας με τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής είναι αναβαθμισμένη και σαφώς ισχυροποιημένη. Μελετούμε από κοινού ένα ρεαλιστικό και υλοποιήσιμο πλαίσιο, που…
Στην καθοριστική σημασία που διαδραματίζουν οι ναυτικοί, αλλά και γενικότερα στον ανθρώπινο παράγοντα στον κλάδο της ναυτιλίας, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση η Karin Orsel, Πρόεδρος…
Την ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης στη ναυτιλία τακτικών γραμμών σκιαγραφεί με νέα της ανάλυση η Sea-Intelligence. Βάσει των δεδομένων σχετικά με την εξέλιξη…
Σε πρόσφατη έκθεσή της, η ναυλομεσιτική Xclusiv αναλύει τα στατιστικά δεδομένα του υπάρχοντος εμπορικού στόλου, αλλά και των παραγγελιών για νεότευκτα. Ο υπάρχων στόλος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ