
Μπορεί η πορεία της ναυλαγοράς των bulk carriers να μην ξεκίνησε με τον ιδανικό τρόπο το 2023, με τον BDI να υποχωρεί ακόμα και κάτω από τις 1.000 μονάδες, υπάρχουν ωστόσο «ούριοι άνεμοι» που θα μπορούσαν να ανατρέψουν το σκηνικό αργότερα μέσα στο έτος.
Άλλωστε δεν είναι η πρώτη φορά που η ναυλαγορά στα dry ξεκινά νωχελικά το έτος, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια του Νέου Κινεζικού Έτους, οπότε η κινεζική ζήτηση είναι αισθητά μειωμένη. Η ιδιαιτερότητα φέτος είναι ότι οι εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος εμφανίζονται μειωμένες κατά 13,1%, λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών στη Βραζιλία.
Πάντως, στα θετικά θα μπορούσε κανείς να συμπεριλάβει την επιστροφή της Κίνας στην οικονομική πραγματικότητα, μετά τα σκληρά μέτρα ενάντια στην πανδημία, αλλά και την επανέναρξη των εισαγωγών άνθρακα από την Αυστραλία. Την ίδια ώρα, εν μέσω του πολέμου στην Ουκρανία και των ανακατατάξεων στον χάρτη του εμπορίου, σιτηρά θα μεταφέρονται από χώρες μεγαλύτερων αποστάσεων, αυξάνοντας τα τονομίλια για τα bulkers.
Στο ίδιο μήκος κύματος και οι αγορές ενέργειας, με την Ινδονησία να εκτιμάται ότι θα σπάσει κάθε ρεκόρ στις εξαγωγές άνθρακα. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, περίπου 520 εκατ. τόνοι άνθρακα θα εξαχθούν από τη χώρα της νοτιοανατολικής Ασίας, σημειώνοντας άνοδο 6% σε σχέση με το 2022.
Μένει να δούμε πώς οι ανωτέρω παράμετροι της ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά των bulk carriers το υπόλοιπο του 2023.
Πηγές: Allied, Xclusiv
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα χέρια της Δικαιοσύνης είναι η άμεση διερεύνηση ύποπτων υποθέσεων διασύνδεσης μελών ΜΚΟ με διακινητές προσφύγων- μεταναστών στο βόρειο Αιγαίο, επισήμανε ο Υπουργός Ναυτιλίας…
Καθώς η ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας παραμένει ύψιστη προτεραιότητα με ορίζοντα το 2050, οι πρωτοβουλίες με στόχο την αποανθρακοποίηση των αλυσίδων εφοδιασμού εντείνονται. Ειδικότερα,…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ αξίωσε το Σάββατο 26 Απριλίου να επιτρέπεται στα αμερικανικά πλοία – στρατιωτικά και εμπορικά – η δωρεάν διέλευση…
Πρωτοπόροι παραμένουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες στο παγκόσμιο ναυτιλιακό γίγνεσθαι, με τον τομέα νέων τεχνολογιών και προηγμένων πλοίων να μην αποτελεί εξαίρεση. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Το λιμάνι του Πειραιά ενισχύει περαιτέρω τη στρατηγική θέση του ως κέντρου διαμετακόμισης αυτοκινήτων στην Ανατολική Μεσόγειο, με την πρώτη προσέγγιση του MV COSCO…
Τελευταία Ενημέρωση: Δευτέρα 28 Απριλίου – 18.20 Οι πυροσβέστες συνεχίζουν σήμερα τις προσπάθειες πλήρους κατάσβεσης της τεράστιας πυρκαγιάς που μαίνεται από το Σάββατο στο…
Βασικός πυλώνας της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης παραμένουν οι οικογενειακές επιχειρήσεις, με τις 500 μεγαλύτερες να παράγουν έσοδα 8,8 τρισ. δολ., σημειώνοντας αύξηση 10% σε…
Το Hinnøy, το νέο ferry μηδενικών εκπομπών που ναυπηγήθηκε από την Cemre Shipyard για λογαριασμό της Torghatten Nord, αποτελεί ένα από τα πιο προηγμένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ