
Τέλος στην ανεπίσημη απαγόρευση της Κίνας στις εισαγωγές άνθρακα της Αυστραλίας σηματοδοτεί η επικείμενη άφιξη των δύο τέτοιων φορτίων σε κινεζικά λιμάνια στις αρχές Φεβρουαρίου, σύμφωνα με δεδομένα traders.
Ειδικότερα, δημοσίευμα του Reuters αναφέρει ότι το Magic Eclipse της Castor Maritime φόρτωσε περίπου 72.000 τόνους μεταλλουργικού άνθρακα από το λιμάνι Hay Point της Αυστραλίας στις 23 Ιανουαρίου και αναμένεται να φτάσει στην πόλη της νότιας Κίνας Zhanjiang στην επαρχία Guangdong στις αρχές Φεβρουαρίου. Το Reuters αναφέρει ότι πιθανός αγοραστής είναι η Baowu, η οποία αποτελεί τη μία από τις τέσσερις εταιρείες που έλαβαν αδειοδότηση από τις αρχές της Κίνας για την αγορά άνθρακα από την Αυστραλία.
Σύμφωνα με δεδομένα της Kpler, ένα άλλο bulk carrier, το BBC Maryland, έμφορτο με 12.000 τόνους θερμικού άνθρακα από το λιμάνι του Newcastle κατευθύνεται προς το Changshu. Εικάζεται ότι το φορτίο θα αφιχθεί στις 10 Φεβρουαρίου.
Στις αρχές Ιανουαρίου η China Energy Investment Corp. αγόρασε τουλάχιστον δύο φορτία αυστραλιανού άνθρακα ενώ σύμφωνα με κινεζικά ΜΜΕ οι άλλες δύο εταιρείες οι οποίες έλαβαν αδειοδότηση από το Πεκίνο επίσης έχουν προβεί σε αγορά αυστραλιανού άνθρακα.
H Κίνα προέβη σε ανεπίσημο εμπάργκο στις εισαγωγές αυστραλιανού άνθρακα το 2020 καθώς η Καμπέρα κατηγορούσε το Πεκίνο για ελλιπή πληροφόρηση αναφορικά με την προέλευση και την εξάπλωση του κορονοϊού. Η χώρα της Ασίας προτιμά τον αυστραλιανό θερμικό άνθρακα για ηλεκτροπαραγωγή και τον μεταλλουργικό άνθρακα για την παραγωγή χάλυβα λόγω της υψηλής ποιότητάς του. Τέλος, αναλυτές σημειώνουν ότι η κινεζική ζήτηση θα αυξηθεί τους επόμενους μήνες καθώς το Πεκίνο ήρε τα δρακόντεια μέτρα ενάντια στην πανδημία και συνεπώς ώθηση θα λάβει και η ζήτηση για bulk carriers. H εξέλιξη είναι θετική, ιδιαίτερα αν αναλογιστεί κανείς το νωχελικό ξεκίνημα της ναυλαγοράς το 2023.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τουλάχιστον τέσσερις άνθρωποι σκοτώθηκαν σήμερα από την ισχυρή έκρηξη που σημειώθηκε στο λιμάνι Σαχίντ Ρατζάι της πόλης Μπαντάρ Αμπάς στο νότιο Ιράν, σύμφωνα με…
Ο αριθμός των τραυματιών από την ισχυρή έκρηξη που σημειώθηκε νωρίτερα σήμερα στο λιμάνι Σαζίντ Ρατζάι, στην πόλη Μπαντάρ Αμπάς του Ιράν, ανήλθε σε…
Διαχρονικά, αρχής γενομένης από την ίδρυσή τους, το 1931, τα Ναυτικά Χρονικά εστιάζουν την προσοχή τους σε κάθε σημαντική εξέλιξη, η οποία ενδεχομένως επηρεάζει…
To βυθισμένο superyacht «Bayesian» του εκλιπόντος Βρετανού μεγιστάνα Μάικ Λιντς πρόκειται να ανελκυστεί από τον βυθό της θάλασσας, με τις εργασίες να ξεκινούν μέχρι…
Οι προκλήσεις για τη ναυλαγορά των LNG carriers παραμένουν έντονες, καθώς το ανοδικό μομέντουμ που κατεγράφη πριν από μερικές εβδομάδες δεν διατηρήθηκε και πλέον…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ