
Ιδιαίτερα ενδιαφέροντα είναι τα ευρήματα έρευνας για τις προοπτικές του εμπορίου και τις κυριότερες προκλήσεις που θα αντιμετωπίσει τα επόμενα έτη.
Το Trade in Transition 2023, το οποίο αποτελεί ερευνητικό πρόγραμμα του Economist Impact και χρηματοδοτείται από την DP World, παρουσιάζει και σκιαγραφεί το sentiment από τον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα για τις εξελίξεις στο παγκόσμιο εμπόριο. Στην τρίτη αυτή έκδοση διερευνάται πώς οι εταιρείες διαχειρίζονται τις αναταραχές του διεθνούς εμπορίου, όπως η ρωσική εισβολή και οι πολιτικές ενάντια στην πανδημία.
Η φετινή έρευνα διενεργήθηκε από τον Σεπτέμβριο έως και τον Νοέμβριο του 2022, με 3.000 συμμετέχοντες από έξι διαφορετικές γεωγραφικές περιοχές: Βόρεια Αμερική, Νότια Αμερική, Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Αφρική και Ασία-Ειρηνικός.
Εν μέσω αβεβαιοτήτων που διέπουν τις προοπτικές του διεθνούς εμπορίου για το 2023, οι επιχειρήσεις εξακολουθούν να δίνουν προτεραιότητα στην ανάπτυξη μέσω της επέκτασης. Οι κορυφαίοι κινητήριοι μοχλοί της αύξησης των εξαγωγών το 2023 αναμένεται να είναι η αυξανόμενη ζήτηση σε βασικές αγορές, σύμφωνα με το Trade in Transition 2023. Την ίδια ώρα, ο πληθωρισμός σε ποσοστό 30% αποτελεί τον μόνιμο και ουσιαστικό κίνδυνο για τις επιχειρήσεις. Τα στελέχη που συμμετείχαν ανέφεραν τον πληθωρισμό ως την κορυφαία πηγή απαισιοδοξίας για τους επόμενους 24 μήνες.
Ενδιαφέρον εύρημα είναι ότι το 96% των συμμετεχόντων αλλάζουν τις εμπορικές τους λειτουργίες ως απάντηση στις πρόσφατες γεωπολιτικές εξελίξεις. Σε διάστημα ενός έτους, ο αριθμός των επιχειρήσεων που μετέφεραν την παραγωγή ή τους προμηθευτές τους σε κοντινές τους αγορές υπερδιπλασιάστηκε. Κύρια αιτία ήταν η μείωση των δαπανών. Ενώ όμως το 27,2% των συμμετεχόντων προβαίνουν σε συρρίκνωση των εφοδιαστικών αλυσίδων, προκειμένου να περιορίσουν την έκθεσή τους σε γεωπολιτικές προκλήσεις, το 32,7% επιθυμεί την επέκταση σε πιο σταθερές και διαφανείς αγορές.
Το «just in case» εξακολουθεί να αποτελεί την κυρίαρχη τάση μεταξύ των επιχειρήσεων, οι οποίες κατά μέσο όρο το 2022 διατηρούσαν αποθέματα 10,1 εβδομάδων έναντι 8,9 εβδομάδων το 2021. Σε ό,τι αφορά τις νέες τεχνολογίες, το 35% των συμμετεχόντων αποκρίθηκαν ότι ξεκίνησαν να τις χρησιμοποιούν στις αλυσίδες αξίας τους το 2022 έναντι 31% πέρυσι. Ένα 29% σχεδιάζουν να υιοθετήσουν αυτές τις ψηφιακές λύσεις έναντι 23% το 2022.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το LNG παραμένει η κύρια επιλογή ναυτιλιακού καυσίμου στις παραγγελίες containerships. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε πρόσφατη ανάρτησή της η Alphaliner, το orderbook των containerships…
Εκπαιδευτικό ιστιοφόρο σκάφος του Πολεμικού Ναυτικού του Μεξικού προσέκρουσε πάνω στη γέφυρα του Μπρούκλιν στη Νέα Υόρκη χθες βράδυ (τοπική ώρα), με αποτέλεσμα 2…
Τα «βαφτίσια» ενός ακόμα containership-μεγαθηρίου γιόρτασε πρόσφατα ο γερμανικός κολοσσός των τακτικών γραμμών Hapag-Lloyd. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την Πέμπτη…
Σε έντονα ανοδική πορεία έχει εισέλθει η ναυλαγορά των gas carriers, με τα Very Large Gas Carriers να πρωταγωνιστούν. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση…
Η κατασκευή καινοτόμων πλοίων που θα διαμορφώσουν τον παγκόσμιο στόλο μελλοντικά βαίνει με ταχύτατους ρυθμούς. Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης,…
Στη μεταφορά ξηρών φορτίων σε μικρές αποστάσεις επενδύει η εταιρεία JR Shipping, προχωρώντας σε παραγγελία για ιδιαίτερα καινοτόμα πλοία. Ειδικότερα, η εταιρεία τοποθέτησε παραγγελία…
Οι εταιρείες V.Group και International Seaways ενώνουν τις δυνάμεις τους σε μια σημαντική πρωτοβουλία που στοχεύει στην ενίσχυση της παρουσίας των γυναικών στη ναυτιλία.…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου προχώρησε πρόσφατα η εισηγμένη στον Nasdaq Star Bulk. Πιο συγκεκριμένα, τα καθαρά κέρδη της εταιρείας διαμορφώθηκαν σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ