
Ανησυχητικά είναι τα ευρήματα μελέτης ερευνητών του Ινστιτούτου Περιβαλλοντικής Αλλαγής του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης αναφορικά με τους κλιματικούς κινδύνους τους οποίους διατρέχουν τα λιμάνια του κόσμου.
Στη μελέτη λαμβάνονται υπόψη οι κυριότεροι φυσικοί κίνδυνοι (σεισμοί, κυκλώνες, πλημμύρες) των 1.340 πιο σημαντικών λιμανιών, όπως επίσης και πληροφορίες για ακραία φαινόμενα που πλήττουν το θαλάσσιο περιβάλλον (υψηλά κύματα, σφοδροί άνεμοι κ.ά.). Η μελέτη καταδεικνύει ότι το 86% των 1.340 λιμένων είναι εκτεθειμένα σε πάνω από τρεις κλιματικούς και γεωφυσικούς κινδύνους. Παράλληλα, ακραίες συνθήκες στη θάλασσα θα μπορούσαν να προκαλέσουν λειτουργικές αναταράξεις στο 40% των λιμένων παγκοσμίως. Σύμφωνα με τη μελέτη, τα λιμάνια εκτίθενται και σε άλλους κινδύνους, συμπεριλαμβανομένων της υπερχείλισης ποταμών και των σεισμών και ως εκ τούτου οι εταιρείες σχεδιασμού και διαχείρισης λιμένων θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τους πληθώρα παραμέτρων που επηρεάζουν την εύρυθμη λειτουργία τους.
Τους μεγαλύτερους κλιματικούς κινδύνους αντιμετωπίζουν τα λιμάνια στην Ασία, στον Κόλπο του Μεξικού και στη δυτική Ευρώπη. Παρά το γεγονός ότι ο απόλυτος κίνδυνος είναι ιδιαίτερα μεγάλος στις χώρες υψηλού εισοδήματος, οι επιπτώσεις θα μπορούσαν να είναι μεγαλύτερες στα λιμάνια των χωρών μεσαίου εισοδήματος. Ο κλιματικός κίνδυνος ανέρχεται συνολικά σε $7,6 δισ. ετησίως, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων αποδίδεται σε τροπικούς κυκλώνες και πλημμύρες ποταμών.
Ο επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας, Jasper Verschuur, σημειώνει ότι, ενώ είναι ευτυχές το γεγονός ότι υπάρχουν πρωτοβουλίες προς αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών, οι προσπάθειες αυτές είναι μικρές σε σύγκριση με τις περιβαλλοντικές προκλήσεις των επόμενων δεκαετιών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πλοίο του πολεμικού ναυτικού του Περού συγκρούστηκε με μια πλατφόρμα άντλησης πετρελαίου της εταιρείας Perenco στον Αμαζόνιο, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν δύο άνθρωποι και…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,2% τον Απρίλιο του 2025, σταθερός σε σύγκριση με τον Μάρτιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική…
Η Ελλάδα παραμένει ισχυρά ελκυστικός προορισμός για την αγορά της κρουαζιέρας, η οποία συνεχίζει να παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη. Σύμφωνα με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος…
Σε μια εποχή που η ναυτιλία αντιμετωπίζει πιέσεις για μείωση εκπομπών και βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, η ιαπωνική Mitsubishi Shipbuilding παρουσιάζει το νέο φεριμπότ…
Η απόφαση επιβολής λιμενικών τελών σε πλοία που πραγματοποιούν port calls στις ΗΠΑ, εφόσον έχουν κατασκευαστεί στην Κίνα ή βρίσκονται υπό κινεζική διαχείριση, έχει…
«Θετικές παραμένουν οι προβλέψεις για το καλοκαίρι του 2025 παρά τις γενικότερες οικονομικές, πολιτικές και γεωπολιτικές αβεβαιότητες. Η Ελλάδα συνεχίζει να αποτελεί έναν ιδιαίτερα…
Η μετάβαση της ναυτιλίας σε μηδενικές εκπομπές βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην υιοθέτηση συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας, με πρόσφατο παράδειγμα την ανακοίνωση της Wasaline για…
Η συμμαχία Κίνας και Ρωσίας στο εμπόριο αναμένεται να ανθίσει ακόμα περισσότερο, ή τουλάχιστον αυτό ονειρεύονται οι Ρώσοι εξαγωγείς. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ