
Σε νέα κίνηση στις χρηματιστηριακές αγορές προέβη ο επικεφαλής της Frontline, John Fredriksen, εκμεταλλευόμενος στο έπακρο τις διακυμάνσεις στην αξία της μετοχής της Euronav, μετά την απόφαση του ιδίου για μονομερή τερματισμό της συμφωνίας συγχώνευσης των δύο εταιρειών.
Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Euronav, ο κ. Fredriksen προχώρησε, μέσω συνδεδεμένων εταιρειών, στην απόκτηση περισσοτέρων από 5 εκατ. μετοχών της Euronav. Πλέον, το μερίδιο θυγατρικών και συνδεδεμένων εταιρειών του κ. Fredriksen στη Euronav ξεπερνά το 20%.
Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Fredriksen είχε προχωρήσει στην πώληση περίπου 2 εκατ. μετοχών της Euronav στις αρχές Δεκεμβρίου του 2022, οπότε και η αξία της μετοχής βρισκόταν σε υψηλά επίπεδα. Υπολογίζεται ότι οι τότε κινήσεις τού είχαν αποφέρει κέρδος άνω των $39 εκατ.
Στις 10 Ιανουαρίου του 2023, η αξία της μετοχής της Euronav στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης ήταν ίση με $13,5. Ο συνολικός όγκος συναλλαγών τη συγκεκριμένη ημέρα άγγιξε τις 19 εκατ. μετοχές. Την επομένη, η αξία της μετοχής ήταν ίση με $13,31 και ο όγκος συναλλαγών ανήλθε περίπου στις 10,7 εκατ. μετοχές.
Δεδομένου ότι ο κ. Fredriksen προέβη στην αγορά 5,127 εκατ. μετοχών, εκτιμάται ότι δαπάνησε περί τα $69 εκατ. Λαμβάνοντας υπόψη τις κινήσεις Δεκεμβρίου, ο κ. Fredriksen έχει αυξήσει συνεπώς το μερίδιό του στη Euronav κατά περίπου 3,2 εκατ. μετοχές έναντι $30 εκατ. ($69 εκατ. το κόστος των μετοχών που αγόρασε πλην $39 εκατ. η αξία των μετοχών που πούλησε). Με την τιμή της Euronav στις 10 Ιανουαρίου ($13,5), προκειμένου ο κ. Fredriksen να αποκτούσε 3,2 εκατ. μετοχές, θα χρειαζόταν να δαπανήσει πάνω από $43 εκατ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε σήμερα ότι η Ινδία και το Πακιστάν συμφώνησαν σε μία “πλήρη και άμεση κατάπαυση του πυρός”, μετά από…
Αίσιο τέλος είχε η περιπέτεια σχεδόν 200 ναυτικών και περισσότερων από 15 πλοίων, που είχαν εγκλωβιστεί για αρκετές εβδομάδες στα ανοικτά του λιμένα Ρας…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου 2025 προχώρησε η εισηγμένη στον Nasdaq Capital Clean Energy Carriers Corp., με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη.…
Ο πρωταγωνιστικός ρόλος της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου για το παγκόσμιο εμπόριο είναι πασιφανής, εφόσον ληφθούν υπόψη τα εμπορεύματα που μεταφέρουν τα bulk carriers: από μεταλλεύματα χαμηλότερης ζήτησης σε σιτηρά που διασφαλίζουν τη διατροφική επάρκεια χωρών και από τον θερμικό άνθρακα που αξιοποιούν εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής σε σιδηρομετάλλευμα, το δομικό «συστατικό» της κατασκευαστικής βιομηχανίας.
Με νωχελικούς ρυθμούς συνεχίζει να κινείται η spot ναυλαγορά των LNG carriers, τα οποία βρίσκονται σε αναζήτηση πυξίδας. Ωστόσο, την εβδομάδα με πέρας την…
Επίσημη επίσκεψη στην Τήνο πραγματοποίησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, στο πλαίσιο της οποίας ανακοίνωσε τη δημοπράτηση ενός έργου ύψους 2,5…
Ένας δύτης έχασε τη ζωή του σήμερα, κατά τις προκαταρκτικές εργασίες για την ανέλκυση του γιοτ του Βρετανού μεγιστάνα Μάικ Λιντς, το οποίο βυθίστηκε…
Tην ενεργοποίηση δικαιωμάτων προαίρεσης για την επαναγορά καθενός από τα VLCC πλοία «Nissos Kea», «Nissos Nikouria» και «Nissos Anafi», από τον τρέχοντα χρηματοδότη πώλησης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ